عرضه نیسان ترا در بازار ایران
اسفند 1402: سال 2015 ژاپنیها تولید نیسان پالادین را متوقف کردند؛ همان خودرویی که در برخی بازارها از جمله بازار خاورمیانه، با نام نیسان اکسترا (Xterra) نیز فروخته میشد.
اما حدود سه سال بعد از این ماجرا، تصمیم ژاپنیها دوباره تغییر کرد و این شاسیبلند سایز متوسط، در سال 2018 مجددا به بازارها برگشت ولی اینبار، دیگر نامش نیسان پالادین نبود چراکه نیسان، نام جهانی این خودرو را به Nissan Terra تغییر داد، سپس نسخه چینی این خودرو را با نام دانگ فنگ پالادین تولید کرد و در بازار خاورمیانه نیز همچنان آنرا با نام نیسان اکسترا به فروش رساند.
حالا که نیسان ترا را بهتر شناختید، باید بگوییم که بزودی این خودرو ژاپنی، وارد بازار کشورمان میشود. عرضه کننده این محصول نیز شرکت مانیان خودروست که از زیرمجموعههای پرشیا خودرو محسوب میشود.
مشخصات فنی نیسان ترا
جالب است بدانید که پلتفرم این خودرو، دقیقا همان پلتفرمی است که شرکت ایستا موتور با کمک آن، قصد مونتاژ لئو امایکس8 را دارد. نکته دیگر اینکه نیسان ترا، فقط یک خط تولید در سراسر جهان دارد که آن هم متعلق به شرکت دانگفنگ بوده و در کشور چین قرار دارد.
. بررسی خودرو لئو MX8 ایستا موتور
نیسان ترا با اینکه در برخی کشورها با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی QR25 عرضه شده که با نیسان ایکستریل نیز مشترک است ولی خوشبختانه برای بازار ایران، با موتور توربوشارژ 4K31 با تکنولوژی میتسوبیشی عرضه شده است که حجمی معادل 2.0 لیتر داشته و حدود 220 اسببخار به همراه 360 نیوتنمتر را با گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت ZF، به هر چهارچرخ خودرو منتقل میکند.
نیسان ترا مانیان خودرو، به لحاظ ظاهری هیچگونه تفاوتی با نسخه بازار جهانی ندارد به غیر از اینکه لوگوی نیسان از جلوپنجره حذف شده و با لوگوی شرکا مانیان خودرو جایگزین شده، روی درب صندوق عبارت MAANIAN حک شده و روی دستگیره درب صندوق نیز بجای عبارت TERRA، عبارت جدید M-TERRA حک شده است.
source