یانگ وانگ به عنوان زیرمجموعه پرمیوم بی ­وای­ دی، در آوریل 2023 و در جریان نمایشگاه شانگهای اعلام موجودیت کرد. وظیفه تولید خودروهای گران‌تر از صد هزار دلار به این برند سپرده شده که نام آن به معنای «نگاه به بالا» است. پس از معرفی یک خودروی شاسی­‌بلند به نام یانگ وانگ U8 با ویژگی‌های جالب همچون دور درجا و شناوری در آب، حالا دومین محصول این برند یعنی U9 رونمایی شده است.

طراحی یانگ وانگ U9

این سوپراسپرت برقی با درهای پروانه‌­ای و چراغ‌های سرتاسری عقب که براساس اعلام سازنده، تحت تاثیر زبان طراحی «دروازه زمان و فضا» شکل گرفته، در حقیقت شباهت چندانی به محصول دیگر یانگ وانگ یعنی U8 ندارد.

ابعاد بدنه یانگ وانگ U9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.966، 2029، 1.295 و 2.9 متر اعلام شده است. نکته جالب این‌که فاصله بین چرخ‌های این خودرو در محورهای جلو و عقب به ترتیب 1.719 و 1.676 متر اعلام شده، درحالی‌که بدنه روی رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای P-Zero ساخت پیرلی با ابعاد 275/35 و 325/30 در جلو و عقب استوار شده است.

کابین و امکانات یانگ وانگ U9

در تصاویری که از کابین یانگ وانگ U9 منتشر شده، می­‌توان دو نمایشگر 10.25 اینچی راننده و سرنشین، صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، روکش‌های چرم و جیر، فرمان سه شاخه، سیستم صوتی Dynaudio با 12 بلندگو و نورپردازی داخلی با 127 رنگ را تشخیص داد. البته باید قبول کنیم که طراحی این فضا چندان دلنشین نبوده و برای یک سوپراسپرت گران‌قیمت مدل 2024 شایسته نیست.

مشخصات فنی یانگ وانگ U9

یانگ وانگ U9 براساس پلتفرم e4 بی وای دی شکل گرفته و به چهار موتور برقی با مجموع خروجی 1287 اسب‌­بخار قدرت و 1680 نیوتن‌متر گشتاور، مجهز شده است. بنابر اعلام سازنده، پیشرانه این خودرو می‌­تواند تا 21 هزار دور بر دقیقه دوران کند.

شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت نیز به ترتیب 2.36 ثانیه و 309.19 کیلومتر برساعت اعلام شده است. این خودرو مسافت 400 متر را در مدت 9.78 ثانیه طی می­‌کند.

سیستم تعلیق دوبل جناغی در هر دو محور با قابلیت DiSus-X با امکان حرکت روی سه چرخ و ایجاد حرکات موزون برای بدنه، امکان دور در جا، سامانه دستیار راننده پیشرفته DiPilot، مقاومت پیچشی بدنه به میزان 54.425 نیوتن، وارد شدن نیرو معادل با 280 کیلوگرم روی بخش عقبی بدنه در سرعت‌های بالا، از دیگر ویژگی‌های فنی یانگ وانگ U9 به‌شمار می­‌آید، که توسط سازنده آن اعلام شده است. نیروی توقف یانگ وانگ U9 از ترمزهای کربن سرامیک با کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب، تامین می­‌شود.

بنابر اعلام رسانه­‌های چین، یانگ وانگ U9 پیست بین‌المللی شانگهای را در مدت 2 دقیقه و 17.65 ثانیه پیموده است. نیو  EP9، این مسیر را در 2 دقیقه و 1.11 ثانیه طی کرده است، درحالی‌که ب ام و M5 F90 و پورشه پانامرا توربو با اختلاف کم در پشت سر U9 قرار می‌­گیرند.

مجموعه باتری LFP به ظرفیت 80 کیلووات ساعت و وزن 633 کیلوگرم، برد حرکتی 465 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودرو فراهم می‌­کند. به لطف ساختار 800 ولتی این خودرو، ذخیره باتری آن ظرف 10 دقیقه از 30 به 80 درصد می‌­رسد، ضمن ­این‌که می­‌توان به صورت همزمان از دو شارژر تا حداکثر جریان 500 کیلووات استفاده کرد. در اینجا بد نیست به وزن خالص 2.475 کیلوگرمی یانگ وانگ U9 اشاره کنیم، که دو برابر سنگین‌­تر از نسل 992 پورشه 911 است.

قیمت یانگ وانگ U9

پیش‌­فروش یانگ وانگ U9 با قیمت 300 هزار یوان (42 هزار دلار) آغاز شده، درحالی‌که قیمت نهایی آن 1.68 میلیون ین (236 هزار دلار) تعیین شده است. این خودرو با ضمانت 6 سال یا 150 هزار کیلومتر به مشتریان تحویل می‌شود. فعلا از زمان تحویل یانگ وانگ U9 اطلاعی در دسترس نیست، اما به اعلام کارنیوز چاینا، این اتفاق از اواسط 2024 رخ می­‌دهد.

لوتوس امیا و گک آیون هایپر SSR از مهمترین رقبای یانگ وانگ U9 به شمار می‌آیند. این درحالی است که آیون هایپر SSR با قدرت کمتر، شتاب بهتر و قیمت پایین­‌تری دارد. از سوی دیگر، بی وای دی احتمالا امیدوار است که یانگ وانگ U9 بتواند نظر مالکان چینی مدل‌های قدیمی­‌تر فراری و لامبورگینی را هم جلب کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir