جیم فارلی، مدیرعامل فورد، برای شناخت دقیق رقبا، سعی کرده که با خودروهای چینی متفاوتی رفت و آمد روزانه خود را انجام دهد. یکی از این خودروها شیائومی SU7 است که توانسته تاکنون نظر او را به خوبی جلب کند.
چرا شیائومی SU7 برتری زیادی یافته است؟
به گفته او، شیائومی سطح یکپارچگی دیجیتال بالایی داشته که بسیار حائز اهمیت است. اون در ادامه گفته که این سیستم مشابه اکوسیستم اپل است؛ برای مثال، سیستم میتواند بدون جفت شدن (pair) کاربر را شناسایی کرده، تشخیص چهره انجام دهد و با دستیار هوش مصنوعی داخلی عملکرد خودرو را ارتقا بخشد.
شتاب صفر تا صد در 3 ثانیه هم یکی دیگر از مزایای این خودرو است که مدیرعامل فورد آن را مشابه پورشه تایکان توصیف کرده است.
خودروهای چینی در رقابت باهم
پس از سفر سال گذشته به چین، فارلی از مدیران خود خواست پنج نمونه از بهترین خودروهای چینی برقی را انتخاب کنند؛ این خودروها که از چین به شیکاگو منتقل شدند تا تیم فورد آنها را از نزدیک ببیند و عملکرد آنها را بسنجد.
فارلی بارها تاکید کرده که خودروسازان چینی در حوزه فناوری سالها جلوتر هستند. او معتقد است این پیشرفت فقط محدود به چند برند خاص نیست؛ بلکه تقریبا تمام خودروسازان برقی چینی، از شیائومی گرفته تا بیوایدی و نیو، در سرعت نوآوری دیجیتال، تجربه کاربری و کیفیت ساخت با شتابی بیسابقه پیش میروند. او میگوید رقابت میان این برندها به حدی شدید شده که هر نسل جدید، عملا استانداردهای تازهای در نرمافزار، هوش مصنوعی و ادغام خودرو با اکوسیستم دیجیتال تعیین میکند.
هشدار به صنعت خودروی آمریکا
مدیرعامل فورد در سخنان خود به طور مستقیم هشدار میدهد که اگر خودروسازان آمریکایی با همین سرعت فعلی ادامه دهند، فاصله فناوری با برندها و سازندگان خودروهای چینی در آینده نزدیک جبران ناپذیر میشود. چینیها نه فقط خودرو میسازند؛ بلکه تجربهای کاملا دیجیتال ارائه میکنند؛ همین امر کافی است تا در سالهای نه چندان دور خودروهای چینیها بازار را تصاحب کنند.

