به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، حالا نسل سوم این پیکاپ قدرتمند و محبوب، قرار است بهزودی توسط شرکت کریمان موتور به صورت مونتاژ داخل به بازار ایران عرضه شود؛ خبری که طرفداران پیکاپهای دو دیفرانسیل واقعی را حسابی هیجانزده کرده است.کریمان موتور این خودرو را در دو نسخه متفاوت اما کاملاً همسطح از نظر امکانات رفاهی و ایمنی عرضه خواهد کرد:
• نسخهٔ تنفس طبیعی 2.5لیتری موتور QR25 با 190 اسب بخار قدرت و 245 نیوتونمتر گشتاور
• نسخه توربو 2.5 لیتری موتور QR25 با 265 اسب بخار قدرت و 343 نیوتونمتر گشتاور
این پیکاپ دوکابین دو دیفرانسیل، روی شاسی منحصر به فرد نیسان ساخته شده؛ همان شاسیای که نیسان سالهاست به خاطرش معروف است و در تصادفها و مسیرهای سخت خودش را هزاران بار ثابت کرده. زیر کاپوت دو انتخاب پیش روی خریدار است. تفاوت فقط در قوای محرکه این دو مدل است و از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، کریمان موتور هیچ فرقی بین دو نسخه نگذاشته و هر دو دقیقاً در یک سطح عرضه خواهند شد.





گیربکس هر دو نسخه همان اتوماتیک هفت سرعته معروف JATCO است؛ شرکتی که 75 درصد سهامش دست نیسان است و بقیهاش بین میتسوبیشی و سوزوکی تقسیم شده. تعویض دندههای نرم، دوام بالا و هماهنگی کامل با موتورهای نیسان، امضای این گیربکس است. مخزن سوخت 73 لیتری، تایرهای 255/60R18 و ابعاد بدنه 5266 میلیمتر طول، 1850 میلیمتر عرض و 1808 میلیمتر ارتفاع، فضای بار عریض 1510 در 1562 میلیمتر و وزن ناخالص 2630 کیلوگرم، همه و همه از یک پیکاپ درست و حسابی حکایت میکنند.





وقتی پشت فرمان مینشینید، چراغهای تمام LED، آینههای تاشو برقی با گرمکن و راهنما، صندلی راننده برقی هشت جهته و تهویه اتوماتیک دوگانه با دریچه اختصاصی ردیف عقب به استقبالتان میآیند. سیستم صوتی شش بلندگویی بخش دیگری از امکانات رفاهی این خودرو است و دوربین 360 درجه هم کار پارک کردن این غول 5.2 متری و حرکت در مسیرهای آفرودی را آسان میکند. اما بخش اصلی ماجرا ایمنی و پایداری است: کنترل پایداری VDC، کنترل کشش TCS، کنترل حرکت در سربالایی HHC، کنترل حرکت در سرازیری HDC، ترمز اضطراری BA همراه با EBD و ABS و سیستم محافظت در برابر واژگونی ROP، مجموعهای کامل برای ارتقاء سطح ایمنی این پیکاپ است.



در آفرود، ناوارا همان چیزی است که از یک نیسان انتظار دارید. با یک حرکت ساده میتوانید در حال حرکت از دو دیفرانسیل عقب به چهارچرخ محرک High سوئیچ کنید و هرگاه کار جدی شد، 4WD Low و قفل دیفرانسیل عقب را فعال کنید. تعلیق جلو دوبل جناغی با فنر لول و میل موجگیر و عقب چنداتصالی با فنر تخت و کمکفنرهای بهینهشده، فاصله مناسب از زمین و زوایای حمله و فرار خوب، این خودرو را به راحتی از شنهای کویر، گلولای جنگل و سنگلاخهای کوهستانی عبور میدهند. سیستم HDC هم در سرازیریهای تند سرعت را خودش کنترل میکند تا شما فقط به مسیر نگاه کنید.
نکتهای که ناوارای کریمان موتور را از بیشتر پیکاپهای مونتاژی فعلی بازار جدا میکند، اصالت واقعی آن است. اینجا فقط یک لوگو نیست؛ شاسی، موتور QR25، گیربکس JATCO و سیستم تعلیق نشانگر اصالت واقعی این پیکاپ است.

کریمان موتور با این حرکت، یک پیکاپ واقعی را با امکانات بهروز، دو انتخاب قدرت متفاوت و قیمتی که هنوز اعلام نشده، اما قطعاً رقابتی خواهد بود، به بازار ایران میآورد. اگر دنبال خودرویی هستید که هم در شهر با وقار حرکت کند، هم در بیابان و کوهستان کم نیاورد و هم سالها بدون دردسر برایتان کار کند، نیسان ناوارا همان جنگجویی است که مدتها منتظرش بودید. به زودی صدای موتور QR25 در جادههای ایران بلند خواهد شد و بازار پیکاپ دوباره جان تازهای خواهد گرفت.
source