تست درایو جک JS6 در چین توسط اسب بخار

تست درایو جک JS6 در چین
تست درایو جک JS6 در چین

در طی بازدید از نمایشگاه خودرو گوانگژو فرصتی پیش آمد تا تست درایو به نسبت کاملی از جک JS6 داشته باشیم.


اکستریم QX


اکستریم QX

محمدمهدی تفضلی از پایگاه خبری اسب بخار به دعوت کمپانی JAC در نمایشگاه خودرو گوانگژو حاضر شده و ضمن بازدید از این نمایشگاه، به ایونت تست درایو محصولات جدید جک نیز رفته است. محصولاتی اعم از جک JS6، پیکاپ JAC T9 PHEV، جک T9 EV، جک RF8 و جک E30X.

در ادامه به شرح تست درایو JS6 خواهیم پرداخت. خودرویی که با نام کی ام سی SR6 به بازار ایران عرضه خواهد شد.

جک JS6

یکی از محصولاتی که توسط کرمان موتور به بازار ایران عرضه خواهد شد جک JS6 است. خودرویی که البته در برخی نمایشگاه‌های ایران نیز تابه‌حال به نمایش درآمده است و در کشورمان نام KMC SR6 را به خود خواهد دید.

این خودرو نسبت به KMC X5 از طراحی معقول‌تر و شاید حتا زیباتری بهره‌مند است و در حد و اندازه‌های خود، لوکس و زیبا جلوه می‌کند.

پکیج چراغ‌های دوقسمتی، جلوپنجره عریض با پرداخت‌های کرومی، رینگ‌های دورنگ، کروم‌کاری زیر پنجره‌های جانبی و ستون C، چراغ‌های کشیده عقب و سپر اسپرت با خروجی اگزوز کرومی و دیفیوزر بزرگ مشکی رنگ را می‌توان از بارزترین ویژگی‌های ظاهری JS6 برشمرد.

کابین و امکانات ایمنی و رفاهی

کابین جک JS6
کابین جک JS6

کی ام سی SR6 یا همان جک JS6 در بحث کابین و تزیینات داخلی هم در اصل نسخه‌ای کامل تر از KMC X5 محسوب می شود. غربیلک فرمان همان طرح آشنا را دارد و پشت آن هم کلاستر و مانیتور یکپارچه تعبیه شده است. در پنل میانی دو صندلی هم کاپ هولدر، شیفتر گیربکس، دکمه اتوهلد و دکمه ترمز پارک برقی خودرو به چشم می آیند. کراس اوور JS6 در بحث کیفیت متریال کابین نیز تقریباً در سطحی برابر با کی ام سی ایکس ۵ است.

کابین جک JS6
کابین جک JS6

کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و مانیتور تمام‌تاچ ۱۲.۳ اینچی به‌هم پیوسته، شیفتر گیربکس چرخان، سیستم اطلاعات سرگرمی هوآوی های‌کار، فرمان‌پذیری صوتی، سیستم خودران سطح دو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل کشش، سقف پانورامیک با قسمت بازشو برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، شش ایربگ، سیستم استارت و ورود بدون کلید، فرمان کمکی برقی، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین و سنسور پارک عقب، صندلی های برقی جلو، گرم‌‌کن صندلی‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، نورپردازی کابین، شارژر وایرلس تلفن همراه، رادار بین خطوط، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و حرکت در سراشیبی و… از جمله امکانات ایمنی و رفاهی کی ام سی JS6 به‌شمار می آیند.

مشخصات فنی و تجربه سواری

تست درایو جک JS6 در چین
تست درایو جک JS6 در چین

این کراس‌اوور به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است که ۱۸۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده JS6 از نوع هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه تَر (Wet DCT) است و توان را به چرخ های جلو می رساند. این درحالیست که تا پیش از این برای JS6 از گیربکس شش سرعته دوکلاچه استفاده می‌شد.

تعویض دنده تیپ ترونیک JS6 از پشت فرمان انجام می شود و دسته دنده الکتریکی گردان برای این کراس اوور چینی انتخاب شده است. این کراس اوور جک می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در کم تر از ۹.۵ ثانیه ثبت کند. سیستم تعلیق جلوی این خودرو از نوع مک فرسون و در بخش عقب این کراس اوور تک دیفرانسیل از تعلیق مولتی لینک استفاده شده است.

تست درایو جک JS6 در چین
تست درایو جک JS6 در چین

جک JS6 با گیربکس ۷ سرعته، چابکی بسیار بیش‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد، ضمن این‌که مپ ۱۸۴ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری هم در این چابکی بسیار تأثیرگذارند.

این درحالی‌ست که پیش‌بینی می‌شود مپ این خودرو از نظر قدرت و گشتاور خروجی در ایران دست‌خوش تغییراتی قرار گیرد تا با بنزین‌های بی‌کیفیت ما سازگاری یابد. احتمالاً قدرت خروجی پیشرانه در ایران باز هم چیزی در حدود همان ۱۷۲ اسب خواهد بود.

پایداری خودرو و چسبندگی آن به زمین خوب است و تعلیق مولتی لینک عقب به کیفیت سواری این خودرو کمک شایانی کرده است. به طور کلی به نظر می‌رسد JS6 چینی‌ها یا همان SR6 خودمان در بازار داخلی ایران بتواند عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد.

source

توسط khodrocamp.ir