رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از خطوط تولید ایران‌خودرو دیزل، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت را ضرورتی فوری دانست و اعلام کرد اتکا به توان تولید داخلی، سیاست قطعی مدیریت شهری است. مهدی چمران با اشاره به اینکه نیمی از اعتبارات حمل‌ونقل عمومی در شورای شهر برای بازسازی و نوسازی ناوگان تعیین شده، تأکید کرد نیازهای تهران باید از مسیر تولید داخلی و نه واردات تأمین شود.

او با بیان اینکه کیفیت، قیمت مناسب و تحویل به‌موقع شروط اصلی همکاری با خودروسازان داخلی است، گفت در صورت پایبندی ایران‌خودرو دیزل به این اصول، توسعه همکاری‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. چمران همچنین با اشاره به پیش‌بینی ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در طرح جامع حمل‌ونقل تهران، کمبود فعلی ناوگان را «چالشی جدی» خواند که باید در کوتاه‌ترین زمان جبران شود.

در این نشست، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با تشریح توان تولیدی ایران‌خودرو دیزل اعلام کرد این مجموعه به کامل‌ترین خودروساز تجاری خاورمیانه تبدیل شده و بخش عمده قطعات اصلی از جمله موتور، گیربکس و اکسل در داخل آن تولید می‌شود. او تأکید کرد اتکا به زنجیره تولید داخلی باعث شده مشکلات رایج محصولات وارداتی در حوزه قطعات و خدمات پس‌ازفروش، گریبان‌گیر این شرکت نباشد.

پیرمحمدی همچنین با اشاره به ظرفیت تولید یک دستگاه اتوبوس در هر ساعت، گفت ایران‌خودرو دیزل آمادگی دارد در نوسازی ناوگان تهران نقش محوری ایفا کند، اما تأخیر در پرداخت مطالبات از سوی وزارت کشور و شهرداری‌ها روند تولید را با چالش مواجه کرده است. او خواستار حمایت دولت و مدیریت شهری برای رفع این مشکلات و سرعت‌بخشی به نوسازی شد.

در ادامه، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران با تأکید بر نیاز پایتخت به چندین هزار دستگاه اتوبوس جدید، از عملکرد محصولات ایران‌خودرو دیزل ابراز رضایت کرد و گفت بیش از ۵۲۹ دستگاه از اتوبوس‌های فعال تهران متعلق به این شرکت است. او حرکت به سمت اتوبوس‌های برقی و تقویت خدمات پس‌ازفروش را از محورهای همکاری آینده اعلام کرد.

در پایان این بازدید، مدیران ارشد شهری از خطوط تولید کامیون و اتوبوس ایران‌خودرو دیزل بازدید کردند و گزارشی از پیشرفت روند تولید ارائه شد. قرار است کارگروهی مشترک برای پیگیری توافقات و توسعه همکاری‌های دو طرف تشکیل شود.


source

توسط khodrocamp.ir