لوگو مزدا تغییر کرد

لوگو جدید مزدا
لوگو جدید مزدا

نشان و نوشتار کمپانی مزدا به مرور روی محصولات این شرکت تغییر خواهد کرد.






در نمایشگاه خودرو ژاپن ۲۰۲۵ که این هفته برگزار شد، مزدا بالاخره لوگوی جدید خود را رسماً معرفی کرد. با توجه به این‌که پرونده ثبت علامت تجاری بیش از یک سال پیش منتشر شده بود، این اتفاق مدت‌ها انتظار می‌رفت. همان‌طور که قبلاً تصور می‌شد، این لوگو در واقع یک تکامل ظریف از نمادی است که در سال ۱۹۹۷ معرفی شد. در واقع پیش از این هم آن را دیده بودیم، زیرا کراس‌اور EZ-60، که در چین عرضه می‌شود، نسخه‌ای از لوگو مزدا را با تغییرات جزئی دارد.

لوگو جدید مزدا

در راستای اقداماتی که برندهایی مانند فولکس‌واگن و ب‌ام‌و انجام داده‌اند، مزدا هم به سمت ظاهری ساده‌تر و مینیمال تر حرکت کرده که معتقد است برای دنیای دیجیتال مناسب‌تر است. این رویکرد مینیمالیستی با توصیف «باریک و جسورانه» باعث بهبود دیده‌شدن برند در فضای آنلاین می‌شود. لوگو جدید واقعاً تیزتر و صنعتی‌تر به نظر می‌رسد، اما برخی معتقدند که عمق نسخه قبلی را ندارد؛ در حالی که بال‌ها همچنان حفظ شده‌اند، اما واضح و برجسته نیستند.

تغییر تصویر برند مزدا تنها به لوگو سبک‌شده M محدود نمی‌شود. همان‌طور که در برخی از جدیدترین مدل‌های مزدا دیده می‌شود، این لوگو با یک نوشته جدید همراه شده است. برای مثال، CX-5 مدل ۲۰۲۶ دارای یک نوشته باریک و شیک Mazda روی درِ صندوق عقب و فرمان است، در حالی که نشان سنتی همچنان روی جلوپنجره حفظ شده است. به همین ترتیب، مدل EZ-60 در چین این تغییر را پذیرفته و مدل EZ-6 (که در سایر بازارها با نام 6e شناخته می‌شود) نیز دارای این نوشته است، هر چند فقط در قسمت عقب خودرو.

شرکت اعلام کرده است که تمرکز اولیه بر فضای دیجیتال خواهد بود. هنوز تصمیمی درباره انتقال مدل‌های فعلی گرفته نشده است، اما مدل‌های آینده به تدریج از گرافیک جدید استفاده خواهند کرد.

source

توسط khodrocamp.ir