به گزارش ماشین سه و نقل از تسنیم، میلاد دوستی، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، اعلام کرد که میانگین افزایش عوارض آزادراهی بین ۳۷ تا ۴۳ درصد تعیین شده است. او توضیح داد که در تعدادی از مسیرها که طی سه سال گذشته هیچ افزایشی اعمال نشده بود، نرخ‌ها به‌صورت تجمیعی رشد بیشتری را تجربه کرده‌اند.

دوستی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاران در نگهداری آزادراه‌ها گفت: «اگرچه قراردادها اجازه افزایش بالاتری را می‌داد، اما دولت ترجیح داد میزان افزایش به گونه‌ای تنظیم شود که فشار اقتصادی کمتری به مردم وارد شود و تعادل میان منافع سرمایه‌گذار و توان مالی کاربران حفظ گردد.»

در همین رابطه، سعید شهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران–شمال، از اجرای تعرفه‌های جدید در این مسیر خبر داد. به گفته او، از سوم آبان ۱۴۰۴ نرخ‌های تازه برای عبور از قطعه یک آزادراه تهران–شمال اعمال شده است.

بر این اساس، هزینه تردد خودروهای سواری در روزهای عادی ۶۵ هزار تومان و در روزهای پُرتردد ۸۵ هزار تومان تعیین شده است. همچنین عوارض عبور برای وانت‌ها ۸۵ هزار تومان، مینی‌بوس‌ها ۸۸ هزار تومان و اتوبوس‌ها ۹۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

شهسواری یادآور شد که از آخرین تغییر نرخ عوارض در این مسیر بیش از ۱۶ ماه گذشته بود. او افزود: «از زمان افتتاح باند غربی آزادراه در ۱۵ تیر ۱۴۰۲ تا امروز، تردد خودروها در آن مسیر بدون پرداخت عوارض انجام می‌شد، در حالی که عملیات نگهداری و خدمات راهداری به‌صورت مداوم در جریان بوده است.»

به گفته مسئولان، هدف از این تغییرات، تأمین هزینه‌های نگهداری و ارتقای ایمنی جاده‌هاست تا خدمات بهتری در مسیرهای پرتردد آزادراهی ارائه شود.


source

توسط khodrocamp.ir