استون مارتین DB12 S مدل 2026؛ سریع‌تر، دقیق‌تر و بی‌رحم‌تر از همیشه

استون مارتین DB12 S مدل 2026
استون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

در دنیایی که سوپراسپرت‌ها به سمت الکترونیکی شدن و آرامش می‌روند، استون مارتین هنوز رؤیای کلاسیکِ قدرت و هیجان را زنده نگه داشته است. DB12 S تازه‌ترین نسخه از گرندتورر نمادین این برند است؛ ماشینی که نه فقط سریع‌تر، بلکه بالغ‌تر، خشن‌تر و درعین‌حال شیک‌تر از همیشه است.






استون مارتین DB12 S جانشین معنوی نسل‌های باشکوهی چون DB9 و DB11 است و حالا در جایگاه مدل پرچم‌دار جدید خانواده قرار گرفته است. این خودرو با هدف بازتعریف «GT واقعی» ساخته شده؛ یعنی ماشینی که هم در بزرگراه بی‌رحم است، هم در مسیر شهری آرام، و در هر دو حالت، بی‌نقص ظاهر می‌شود. نسخه‌ S، نسبت به DB12 استاندارد، نه‌تنها قدرت بیش‌تری دارد بلکه از نظر جزییات فنی، طراحی و دینامیک سواری نیز کاملاً متفاوت است.

تاریخچه و مسیر تکامل

از زمان معرفی اولین مدل DB در دهه ۱۹۵۰، استون مارتین نام «DB» را با شکوه و خاص‌بودن گره زد. هر نسل، ترکیبی از طراحی هنرمندانه و مهندسی مسابقه‌ای بوده است. DB12 در سال ۲۰۲۳ معرفی شد تا جایگزین DB11 شود؛ خودرویی که مسیر برند را به‌سوی زبان طراحی جدید و فناوری‌های مدرن تغییر داد. حالا در سال ۲۰۲۵، DB12 S آمده تا همان مسیر را با چاشنی قدرت و کاراکتر بیشتر ادامه دهد.

این مدل بخشی از برنامه‌ استراتژیک مدیرعامل جدید، Adrian Hallmark، است؛ مردی که تصمیم دارد با افزودن نسخه‌های S به تمام محصولات، استون مارتین را دوباره به سطح رقابت با فراری و پورشه برساند.

طراحی؛ تلفیق عضله و ظرافت

اولین نگاه به DB12 S همان تأثیر کلاسیکی را دارد که فقط برند استون مارتین آن را بلد است. خطوط بدنه انگار با قلم‌موی مهندسان کشیده شده‌اند؛ موجی از فلز که از جلوپنجره عظیم شروع می‌شود و روی گلگیرها به حرکت درمی‌آید. رنگ آبی متالیک خاص، سطح بدنه را مثل سطح آب در غروب دریا روشن می‌کند. چراغ‌های باریک جلو با امضای نوری سه‌پره، نگاه تیز و مصممی دارند که به راننده یادآوری می‌کند این خودرو شوخی ندارد.

در سپر جلو، اسپلیتر دو‌لایه جدید هوا را از دو مسیر هدایت می‌کند و همزمان چسبندگی و پایداری را افزایش می‌دهد. روی کاپوت، دریچه‌های هواکش جدید، از جنس فیبرکربن  نفس عمیق موتور را فریاد می‌زنند.

نمای کناری، یک شاهکار تناسب است؛ سقف شیب‌دار با خطوطی که تا صندوق کشیده شده‌اند، به خودرو حالت سیال و پویایی داده‌اند. در عقب، اسپویلر ثابت و دیفیوزر فیبرکربنی با چهار خروجی اگزوز استیل (یا تیتانیومی سفارشی) پایانی دراماتیک برای این ترکیب خلق کرده‌اند. از زاویه بالا، DB12 S شبیه تندبادی است در حال حرکت، حتا وقتی ایستاده است.

کابین؛ لوکس بودن با لهجه‌ اسپرت

کابین استون مارتین DB12 S مدل 2026
کابین استون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

استون مارتین برای نخستین بار در این نسل، طراحی داخلی را از پایه بازسازی کرده. مواد اولیه ممتازند: چرم طبیعی، آلکانتارا و فیبرکربن. فرمان خوش‌دست و دکمه‌ قرمز فلزی در مرکز کنسول برای انتخاب حالت رانندگی، حس ماشین‌های مسابقه‌ای را منتقل می‌کند.

نمایشگر مرکزی جدید، کاملاً دیجیتال است اما در عین حال، ترتیب دکمه‌ها و کنسول مرکزی هنوز حال‌و‌هوای مکانیکی و لوکس استون مارتین را حفظ کرده است. رنگ‌آمیزی آبی تیره‌ کابین با جزییات نقره‌ای و نور محیطی ملایم، فضایی می‌سازد که انگار داخل یک جت شخصی هستید، نه یک خودرو اسپرت شهری.

مشخصات فنی؛ قلب تپنده استون مارتین DB12 S مدل ۲۰۲۶

زیر کاپوت، موتور V8 چهار لیتری تویین‌توربو حالا ۶۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت برای این نسخه (کوپه) فقط ۳.۴ ثانیه و برای نسخه ولانته (کابریو) ۳.۵ ثانیه است. نهایت سرعت هم ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای بیلشتاین DTX تنظیم‌پذیر و میله ضدلغزش تقویت‌شده، هندلینگ را به سطح تازه‌ای رسانده است. ترمزهای سرامیکی کربنی استاندارد هستند و حدود ۲۷ کیلوگرم از وزن غیرمعلق را کاهش داده‌اند. به‌علاوه، سیستم دیفرانسیل عقب الکترونیکی جدید، فرمان تیزتر و لانچ کنترل ارتقایافته باعث شده است DB12 S دقیق‌تر و وحشی‌تر از همیشه رفتار کند.

قیمت و زمان عرضه

هنوز قیمت رسمی اعلام نشده است، اما با توجه به برچسب ۲۵۰ هزار دلاری نسخه معمولی، پیش‌بینی می‌شود DB12 S بیش از ۲۷۵ هزار دلار قیمت داشته باشد. تحویل خودروها از سه‌ماهه اول ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و مشتری می‌تواند بین نسخه کوپه یا ولانته انتخاب کند.

source

توسط khodrocamp.ir