دیپال به عنوان یکی از چندین زیرمجموعه شرکت چانگان، در سال 2022 تاسیس شده است. این برند که با نام شنلان هم شناخته می‌­شود، درحال حاضر دو خودروی برقی به اسامی SL03 و S7 را به فروش می‌­رساند. به گزارش رسانه‌های چینی، دیپال در سال 2023 موفق به فروش 124 هزار دستگاه خودرو در چین شده است. دیپال حتی اخیرا به بازار تایلند هم وارد شده است و قصد دارد کارخانه تولید محصولات خود را نیز در آن کشور تاسیس کند.

اکنون تصاویری منتشر شده که از عرضه سومین محصول دیپال خبر می­‌دهد. این خودروی شاسی‌بلند با طراحی جعبه­‌ای بدنه، فعلا با نام موقت G318 شناخته می­‌شود. به گفته­‌ رسانه­‌های چینی، دیپال قصد دارد با این محصول، مستقیما با محصولات برندهای تانک، گریت وال و بی وای دی رقابت کند.

طراحی چانگان دیپال G318

البته به نظر می‌­رسد که دیپال G318 یک خودروی کراس‌­اور با شاسی مونوکوک باشد که در این صورت، رقیب جتور تراولر و برخی کراس‌­اورهای ساخت هاوال به شمار می‌­آید.

گذشته از این‌ها، باید به طراحی جالب توجه دیپال G318 اشاره کرد. فرم مکعبی بدنه، چراغ‌های C-شکل جلو، دستگیره مخفی شونده درها، زاپاس روی در صندوق، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های روی سقف، چهره یک خودروی بیراهه‌­نورد را به نمایش گذاشته است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، هیچ تصویری از فضای کابین دیپال G318 در دسترس قرار ندارد.

مشخصات فنی چانگان دیپال G318

چانگان به عنوان مالک برند دیپال، فعلا درباره مشخصات فنی G318 سکوت کرده است، اما براساس خبر رسانه‌­های چینی این خودرو به سامانه هیبرید با دو پیشرانه برقی و در نتیجه سامانه چهار چرخ محرک مجهز خواهد شد.

قیمت چانگان دیپال G318

انتظار داریم که نسخه نهایی دیپال G318 در اواخر سال 2024 رونمایی شود. احتمالا قیمت پایه این خودرو در حدود 300 هزار یوان (تقریبا 42 هزار دلار) تعیین گردد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir