قائم مقام مدیرعامل در حوزه مهندسی، کیفیت و تولید شرکت سایپاسیتروئن گفت: شرکت سایپاسیتروئن هدف گذاری کرده که با افزایش داخلی‌سازی قطعات خودروی سیلک، خودروی اقتصادی، کیفی و متناسب با استانداردهای روز دنیا تولید کند؛ سیلک یا همان سیتروئن C3-XR‌ در واقع نسخه‌ای از سیتروئن C3 است که به صورت انحصاری برای عرضه به بازار چین در نظر گرفته شده است. 

سیلک سایپا

به گزارش سایپانیوز، بهزاد رضایی در حاشیه بازدید از غرفه‌های گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه بین‌المللی اتو شو (خودروهای سبک و سنگین) که تا 15 دی‌ ماه در تبریز برپا است با تاکید بر اینکه شرکت سایپاسیتروئن از به‌روزترین خودروسازهای کشور است، افزود: پیرو سیاست‌های ابلاغی، شرکت سایپاسیتروئن تنوع سبد محصول را در راستای کسب رضایت مشتریان در دستور کار قرار داده است.

سیلک سایپا

قائم مقام مدیرعامل در حوزه مهندسی، کیفیت و تولید شرکت سایپاسیتروئن یادآور شد: خودرو سیلک از ابتدا یک پروژه مشترک بود و پس از ترک شریک تجاری، این پروژه با کمک متخصصان و مهندسان گروه سایپا بازآرایی شد و طبق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته این خودرو در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

او در خصوص داخلی‌سازی خودرو سیلک، گفت: طبق سیاست‌گذاری‌‌های وزارت صمت، تولید این خودرو با ۲۰ درصد تولید ساخت داخل آغاز خواهد شد؛ همچنین به طور موازی داخلی‌سازی قطعات این خودرو، دنبال می شود.

سیلک سایپا

مشخصات فنی خودرو سیلک سایپا

قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپاسیتروئن با بیان اینکه با کمک شرکت مگاموتور به‌زودی قوای محرکه خودروی سیلک داخلی‌سازی می‌شود، اظهارداشت: مطابق برنامه فعلی، خودرو سیلک با موتور وارداتی سه سیلندر، حجم ۱.۲ لیتری، مصرف سوخت ۵ لیتر و قدرت ۱۰۷ اسب بخار به بازار عرضه خواهد شد.

او با بیان اینکه شرکت سایپاسیتروئن با شرکای تجاری خوشنام چینی در حال همکاری است و  مذاکرات خوبی صورت گرفته تا محصولات مناسبی تولید شود، گفت: این مجموعه در آینده‌ای نزدیک خودروهای هماهنگ با استانداردهای جهانی، به روز، کیفی و متناسب با تقاضای مردم تولید خواهد کرد.

سیلک سایپا

گفتنی است، نام خودرو سیلک برگرفته از یکی از تپه‌های باستانی شهر کاشان است که به‌منظور قدردانی از مردم خوب کاشان که یاری‌رسان سایپا سیتروئن در تولید و صنعت منطقه بوده‌اند، نام‌گذاری شده است.

در سال ۱۳۹۵ همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز جدید خود شد و ۵۰ درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت ۵۰درصد سایپا و ۵۰ درصد سیتروئن شکل گرفت . پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد تولید خودرو C3 و پروژه M4T4 در شرکت سایپاسیتروئن آغاز شود.

سیلک سایپا

در پروژه M4T4 قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت‌های سیتروئن و برای اولین بار در ایران تولید شود که به همین منظور قالب‌های بدنه ساخته و آماده تولید شد. اما با خارج شدن سیتروئن از ایران این اقدام متوقف شد.

سایپا برای این خودرو امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، صفحه نمایش ۹ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی و… را در نظر گرفته است.

source

توسط khodrocamp.ir