شرکت روو زیرو (Revo Zero) در سال 2020 توسط چند کارآفرین و با هدف توسعه استفاده از سوخت هیدروژن در حمل نقل زمینی و هوایی، تاسیس شده است. این شرکت علاوه بر گسترش ایستگاه شارژ هیدروژن، بر ساخت خودروهای هیدروژن-برقی نیز تمرکز دارد.

به اعتقاد مهندسان این شرکت، می‌­توان از مزایای این دو منبع انرژی به صورت همزمان استفاده کرد. تویوتا میرای هیدروژنی به دلیل محدودیت زیرساخت، با عدم استقبال مشتریان مواجه شد. اما اگر چنین خودرویی به مجموعه باتری برقی هم مجهز باشد، می­‌توان آن را به صورت مستقل یا به کمک ژنراتور هیدروژن، شارژ کرد و برد حرکتی بیشتری را به دست آورد.

روو زیرو از مجموعه قوای حرکتی ساخت خود با نام pFC یاد می‌­کند که مخفف عبارت «پلاگین سلول سوخت» است.

هرچند این شرکت آمریکایی فناوری خود را منحصربه‌فرد می­‌داند، اما حقیقت این است که رنو و همچنین گروه استلانتیس، قبلا چند نمونه از خودروهای ون تجاری را با فناوری مشابه و در تیراژ محدود تولید کرده‌­اند.

مشکل اصلی این فناوری، جای زیادی است که باید به موتور برقی، مجموعه باتری، مخزن هیدروژن و ژنراتور الکترومکانیکال اختصاص داد.

در طرح پیشنهادی روو زیرو یعنی خودروی کراس‌­اور انرژی، مخازن هیدروژن به صورت دو سیلندر در محور جلو و چهار سیلندر در محور عقب جانمایی شده، درحالی‌که موتور ژنراتور الکترومکانیکال در زیر کاپوت نصب شده است.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد موتور برقی با چه خروجی در این خودرو نصب شده است، اما بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی روو زیرو انرژی با مخزن پر هیدروژن و شارژ کامل باتری، به 1127 کیلومتر می‌­رسد. 

روو زیرو انرژی یک کراس­‌اور شش نفره با فرم جعبه‌­ای بدنه، درهای کشویی و سقف شیشه­‌ای است. فضای کابین این خودرو با صندلی‌های 2+2+2 تایی چیدمان شده است و مواردی شامل تریم چوب و فیبرکربن، دو نمایشگر دیجیتال و فرمان بیضوی را به همراه دارد. البته این خودرو فعلا چیزی فراتر از یک طرح کامپیوتری نیست.

روو زیرو از اعلام زمان عرضه انرژی خودداری نموده است، ولی می‌­توان با پرداخت 500 دلار این خودرو را رزرو کرد. این شرکت همچنین از عرضه یک رودستر و کراس­‌اور جمع‌وجور با شعاع حرکتی 720 و 640 کیلومتر در آینده خبر داده و تصویری از بدنه این خودروها را نیز به نمایش گذاشته است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir