به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با گسترش شبکههای اجتماعی در سالهای اخیر، رقابت بین بنز و ب ام و یکی از جذابترین چالشهای دنیای خودرو بوده است. پس از رونمایی ب ام و از iX۳ مدل ۲۰۲۷ حالا مرسدس بنز با معرفی مرسدس بنز GLC ۴۰۰ ۴MATIC با فناوری EQ، پاسخی قاطع به این چالش داده است.
بیشتر بخوانید:
این خودرو نه تنها در سگمنت لوکس کامپکت با BMW iX۳ رقابت میکند بلکه با فناوریهای نسل بعدی EV، طراحی نوین و امکانات پیشرفته، وعده تجربه رانندگی برتر را به راننده میدهد.
مرسدس بنز GLC از زمان عرضه در ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، همواره یکی از محصولات اصلی این خودروساز بوده است. این شاسیبلند لوکس همیشه یکی از پرفروشترین خودروهای این خودروساز بوده و جایگزینی تحسینبرانگیز برای امثال آئودی Q۵ و بیامو X۳ در بازار خودرو شناخته میشود.
مرسدس بنز با معرفی GLC با فناوری EQ، اولین نسخه کاملاً برقی از شاسیبلند محبوب این برند وارد دوران جدیدی میشود. مرسدس بنز GLC الکتریکی جدید با خودروهای برقی جمعوجور نظیر آئودی Q۶، پورشه ماکان و بیامو iX۳ که اخیراً معرفی شده است، رقابت خواهد کرد.
مرسدس بنز GLC برقی دارای یک باتری قدرتمند و کارآمد است که عملکردی قوی را ارائه میدهد. همچنین به جدیدترین فناوریها، از جمله کمک راننده پیشرفته و یک صفحه نمایش بزرگ مجهز شده است.
مرسدس بنز GLC با فناوری EQ دارای یک باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت قابل استفاده ۹۴.۰ کیلووات ساعت است. در قدرتمندترین پیکربندی خود، تا ۴۸۳ اسب بخار قدرت تولید میکند( ۲۰ اسب بخار بیشتر از ۴۶۳ اسب بخار بیامو iX۳) و هنگامی که به هوک (قلاب تریلر) مجهز میشود، ظرفیت یدککشی چشمگیر ۲۴۰۰ کیلوکرم را نیز ارائه میدهد که ۴۰۰ کیلو بیشتر از ب ام و ix۳ است.
مرسدس بنز GLC در چرخه WLTP اروپایی به برد قابل توجه ۴۴۳ مایل (۷۱۳ کیلومتر) دست مییابد، اگرچه این رقم احتمالاً در واقعیت کمتر خواهد بود.
با حداکثر ظرفیت شارژ ۳۳۰ کیلووات، میتواند تنها با ۱۰ دقیقه شارژ تا ۱۸۸ مایل (۳۰۳ کیلومتر) را بپیماید. مرسدس بنز GLC با بهرهگیری از سیستم تعلیق Airmatic اختیاری که از کلاس S قرض گرفته شده است، کیفیت سواری استثنایی را نوید میدهد. این تکنولوژی، سیستم Airmatic را با یک سیستم کنترل هوشمند تعلیق ترکیب میکند که دارای عملکرد جدید Car-to-X است و به طور خودکار بر اساس شرایط جاده، وضعیت را تنظیم میکند. این سیستم میتواند خرابیهای جاده را از قبل تشخیص داده و سیستم تعلیق را بر اساس آن تنظیم کند.
سیستم تعلیق مرسدس بنز GLC الکتریکی شامل سیستم کنترل ارتفاع سواری است که از دادههای نقشه گوگل برای تعیین ارتفاع بهینه و بهبود کارایی استفاده میکند. مرسدس بنز GLC الکتریکی برای مانورپذیری بیشتر همچنین فرمانپذیری محور عقب را به صورت اختیاری (آپشن) ارائه میدهد. در سرعتهای کمتر از ۳۷ مایل در ساعت، چرخهای عقب میتوانند تا ۴.۵ درجه در جهت مخالف چرخهای جلو بچرخند. همانطور که از یک مدل ممتاز مرسدس انتظار میرود، مرسدس بنز GLC الکتریکی به مجموعهای جامع از ویژگیهای ایمنی فعال و غیرفعال مجهز شده است.
از نکات برجسته میتوان به MB.Drive با کروز کنترل تطبیقی و فناوری رانندگی بدون دخالت دست و همچنین MB.Parking Assist با قابلیتهای نیمه خودران مشابه اشاره کرد. مرسدس جلوپنجره بزرگ جدید بنز GLC الکتریکی را با ۹۴۲ نقطه چراغ LED، با قایلیت تنظیم، تجهیز کرده است. این جلوپنجره که اولین بار ماه گذشته تیزر آن منتشر شد، ظاهری منحصر به فرد به این شاسیبلند برقی بخشیده است. چه آن را دوست داشته باشید و چه از آن متنفر باشید، این تکنولوژی تبدیل به نقطه قوت طراحی این خودرو شده و زیبایی بیشتری به نمای جلوی خودرو بخشیده است.
یکی دیگر از ویژگیهای برجسته GLC الکتریکی، نمایشگر عظیم ۳۹.۱ اینچی است که با بیش از ۱۰۰۰ الایدی و بخشهای قابل تنظیم، کل داشبورد را در بر میگیرد.
مرسدس بنز در کنار معرفی این مدل، برنامههای خود برای گسترش خط تولید G-Class را نیز اعلام کرد که شامل بازگشت مدل کابریولت و معرفی یک مدل کوچکتر است. این اقدامات نشاندهنده تعهد مرسدس به تنوعبخشی به سبد محصولات الکتریکی و تقویت جایگاه خود در بازار خودروهای لوکس برقی است.
در گالری ذیل، تصاویر کاملی از مرسدس بنز الکتریکی جدید را ورق بزنید: