تست و بررسی بلنتا RT2؛ اسکوتر پریمیوم 250 سی سی + ویدیو معرفی و تصاویر

 بلنتا RT2
بلنتا RT2

بلنتا RT2 یکی از جدیدترین محصولات پریمیوم شرکت همتاز موتور است که با هدف رقابت با اسکوترهای ماکسی موجود در بازار ایران عرضه شده است.






فهرست مطالب

  • ویدیو تست و بررسی بلنتا RT2
  • طراحی و جزییات ظاهری بلنتا RT2
  • مشخصات فنی
  • تجربه سواری بلنتا RT2 همتاز
  • قیمت و جایگاه در بازار
  • جمع‌بندی

 این اسکوتر از پیشرانه‌ای قدرتمند ساخت برند Cyclone (زیرمجموعه پریمیوم زونگشن چین، ویژه بازار اروپا و به‌خصوص اسپانیا) بهره می‌برد و با طراحی مدرن، امکانات کامل و کیفیت سواری نسبتاً خوب، می تواند به یکی از اسکوترهای خوش قیمت و جذاب بازار موتورسیکلت ایران تبدیل شود.

ویدیو تست و بررسی بلنتا RT2

طراحی و جزییات ظاهری بلنتا RT2

در نمای جلو، RT2 با چراغ‌های LED دوتکه و خطوط طراحی تیز خود، ظاهری مدرن و اسپرت دارد. چراغ‌های جلو علاوه بر قدرت روشنایی بالا، در شب دیدی عالی ایجاد می‌کنند و نوارهای دی‌لایت آن، حس یک محصول رده‌بالا را منتقل می‌کند. فلاپ‌های کناری با خطوط شکسته و حجم‌دهی دقیق، ظاهر بدنه را پویا و هماهنگ جلوه می‌دهند.

در بخش میانی، صندلی بزرگ و دو‌تکه، ارگونومی راحتی را برای سرنشین و ترک‌نشین فراهم می‌کند. فضای کف‌پایی پهن و صاف، نشستن طولانی‌مدت را آسان کرده و با ارتفاع نسبتاً پایین صندلی، کنترل موتور در ترافیک شهری راحت‌تر می‌شود. در عقب، چراغ LED یکپارچه با طراحی مینیمال، نمایی ساده اما شیک ایجاد کرده و ترکیب آن با دستگیره‌های فلزی، کاربردی و زیباست.

پنل کیلومترشمار دیجیتال TFT، خوانایی خوبی حتا زیر نور مستقیم خورشید دارد و نمایشگر دیجیتال، اطلاعاتی مانند سرعت، مسافت، میزان سوخت، ساعت و دمای موتور را به‌وضوح نشان می‌دهد.

مشخصات فنی

بلنتا RT2 از پیشرانه تک سیلندر، ۴ سوپاپ و ۴ زمانه با حجم ۲۵۰ سی‌سی و توان ۱۷ کیلووات (معادل حدود ۲۳ اسب‌بخار) و ۲۲ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این پیشرانه، ساخت برند Cyclone، مجهز به سیستم خنک‌کننده آب خنک و گیربکس CVT است. وزن خالص موتور ۱۸۰ کیلوگرم بوده و طول کلی آن ۲۰۸۰ میلی‌متر، عرض ۷۸۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۳۴۵ میلی‌متر است.

سایز رینگ جلو ۱۴ اینچ و عقب ۱۳ اینچ انتخاب شده که توازن بین پایداری در سرعت بالا و مانور در شهر را فراهم می‌کند. سیستم ترمز شامل دیسک‌های جلو و عقب با ABS دو کاناله است که امنیت بیش‌تری در ترمزگیری ایجاد می‌کند. علاوه بر این، RT2 به سیستم کنترل کشش (TCS) نیز مجهز است؛ قابلیتی که در بسیاری از رقبای مستقیم مانند جویمکس دیده نمی‌شود.

حجم باک سوخت ۱۳ لیتر و مصرف سوخت میانگین تنها ۳.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک اسکوتر ماکسی با این توان، اقتصادی محسوب می‌شود.

تجربه سواری بلنتا RT2 همتاز

در اولین برخورد با RT2، چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند، نرمی و کیفیت کمک‌فنرهاست. حتا در مسیرهای ناهموار شهری، ضرب‌ها به‌خوبی جذب می‌شوند و سواری‌ نرم‌تر از برخی رقبای گران‌تر، مانند یاماها XMAX یا SYM Joymax، ارائه می‌شود.

شتاب‌گیری این اسکوتر هم جذاب است. در تست تیم اسب بخار، RT2 به‌راحتی به سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید، بدون این‌که کوچک‌ترین لرزش یا کاهش پایداری احساس شود. موتور در سربالایی‌ها نیز افت توان محسوسی نداشت و شتاب کافی برای عبور از مسیرهای شیب‌دار را فراهم کرد.

هندلینگ این مدل در ترافیک شهری به‌دلیل ارتفاع مناسب صندلی و طراحی بدنه باریک، بسیار روان و چابک است. سیستم TCS هنگام شتاب‌گیری در سطوح لغزنده، حس اطمینان بیش‌تری به راننده می‌دهد؛ قابلیتی که به‌خصوص در روزهای بارانی و جاده‌های خیس بسیار کاربردی است و در برخی رقبای هم‌رده دیده نمی‌شود.

قیمت و جایگاه در بازار

بلنتا RT2
بلنتا RT2

بلنتا RT2 با قیمت تقریبی ۳۹۰ میلیون تومان در بازار ایران عرضه می‌شود و با توجه به امکانات، طراحی و کیفیت ساخت، توان رقابت جدی با اسکوترهای ماکسی مطرح را دارد. اگرچه هنوز قطعات بدنه آن به گستردگی برخی برندها در بازار موجود نیست، اما نمایندگی همتاز موتور اخیراً واردات این قطعات را آغاز کرده است که نقطه‌ضعف احتمالی را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

جمع‌بندی

بلنتا RT2 همتاز موتور، ترکیبی از طراحی مدرن، پیشرانه قدرتمند، امکانات کامل و کیفیت سواری مثال‌زدنی است. این اسکوتر می‌تواند برای کاربرانی که به‌دنبال یک محصول شهری و بین‌شهری با سواری نرم، مصرف سوخت اقتصادی و امکانات ایمنی پیشرفته هستند، گزینه‌ای بسیار جذاب باشد. وجود ABS دوکاناله و سیستم کنترل کشش، آن را نسبت به رقبایی مانند جویمکس برتر می‌سازد و همراه با قیمت رقابتی، جایگاه آن را در بازار ایران مستحکم می‌کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir