نیسان روکس ۲۰۲۶؛ علاجی برای شهر های پرجمعیت و پر ترافیک

نیسان روکس
نیسان روکس

شرکت نیسان موتور نسل چهارم خودروی Roox را در ژاپن معرفی کرده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.






همانند دو نسل قبلی، نسل جدید Roox نیز به طور گسترده با میتسوبیشی eK Space مشترک است. جالب است بدانید که علیرغم جثه کوچک، روکس برای نیسان محصولی بسیار استراتژیک و مهم به شمار می آید چراکه ژاپنی ها علاقه بسیار زیادی به آن دارند. نسل قبلی این خودرو از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به تولید رسید و حالا روکس جدید با مدل ۲۰۲۶، جایگزین آن شده است.

نسل جدید روکس

طول، عرض و ارتفاع کلی نسل چهارم Roox به ترتیب ۳۳۹۵، ۱۴۷۵ و ۱۷۸۵ میلی‌ متر هستند. نکته جالب آنکه دو عدد اول طبق محدودیت‌ های کلاس خودروهای Kei در ژاپن از پیش تعیین شده‌ اند. فاصله‌ی محوری خودرو نیز ۲۴۹۵ میلی‌ متر اعلام شده است.

از نظر ساختار پلتفرم و اغلب پنل‌های بدنه‌ی خارجی، Roox و eK Space جدید یکسان هستند، اما طراحی بخش جلوی خودرو در نسخه‌ی نیسان کاملاً اختصاصی است و ترکیب بصری یکپارچه‌ای از چراغ‌ ها بعلاوه جلوپنجره را به نمایش می‌گذارد.

در مقایسه با نسل پیشین، زاویه شیشه جلو کاهش یافته است؛ این تغییر باعث افزایش طول کابین به ۲۳۱۵ میلی‌متر (۱۱۵ میلی‌متر بیشتر) و همچنین بهبود دید راننده شده است. نیسان تأکید می‌کند که Roox جدید از نظر فضای مفید کابین، در سگمنت Kei car ها، پیشتاز است. تمام چراغ‌های بیرونی خودرو نیز به فناوری LED مجهز شده‌اند.

کابین خودرو

در بخش کابین، عایق‌بندی صوتی ارتقا یافته است؛ شیشه جلوی چندلایه و درزبندی‌ های جدید داخل درب‌ ها به کار رفته‌ اند. صندلی‌ها طراحی بهتری در نسل جدید دارند و سیستم جذب ضربه‌ی مؤثر تری اضافه شده است. در نتیجه، حتی در سفرهای طولانی، کمر سرنشین خسته نمی‌شود.

تجهیزات استاندارد شامل کانال‌های تهویه سقفی برای سرنشینان عقب و یک سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است. برای نخستین بار در تاریخ خودروهای Kei، قابلیت کاپوت شفاف معرفی شده است. این قابلیت به دوربینی که در سپر جلو نصب شده و نمای زیرین جلوی خودرو را روی نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای نشان می‌دهد، اشاره دارد.

مشخصات فنی

اطلاعات فنی این مدل هنوز محدود است. گفته شده که طیف پیشرانه‌ ها از نسل قبل منتقل شده و شامل یک موتور تنفس طبیعی و یک موتور توربوشارژ با حجم ۰.۷ لیتر است. مشخصات دقیق این موتورها اعلام نشده، اما در مدل پیشین، نسخه‌ی تنفس طبیعی ۵۲ اسب‌ بخار و نسخه‌ی توربو ۶۴ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کرد. در Roox جدید خبری از سیستم مایلد هیبرید نیست، زیرا این فناوری هزینه‌ی خودرو را به طور قابل توجهی بالا می‌برد. نکته آخر آنکه هر دو موتور با گیربکس CVT کوپل شده‌ اند.

نیسان می گوید که نسبت به نسل قبل، نرمی سواری بهبود یافته است. برای این منظور از کمک‌ فنر های جدید KYB و بوش‌ های لاستیکی تازه در بخش عقب استفاده شده که سختی آن‌ها ۲۰ درصد کاهش یافته است.

فروش نسل جدید نیسان Roox از سپتامبر در ژاپن آغاز خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir