اولین شوروم خودرویی ایران در متاورس

آلکان خودرو پویان را باید اولین برند ایرانی دانست که در دنیای متاورس، یک شوروم خودرویی ایجاد کرده است و در شهری به نام اولتراورس میزبان مشتریان خود خواهد بود.
این روزها حوزه تبلیغات در پرهیاهوترین وضعیت ممکن خود است. فضایی که روز به روز در حال دگرگونی و نوآوری است و حالا پای دنیای مجازی و مفهومی نیز به این امر باز شده است. دنیایی را تصور کنید که در آن بدون برداشتن حتا یک گام، به شوروم خودرویی برند مورد نظر خود می روید؛ خودروها را تک به تک بازدید می کنید؛ دوست یا فردی از خانوادهتان را که در شهر محل سکونت شما نیست یا حتا در کشور دیگری سکونت دارد با خود در این بازدید همراه می کنید و نظر او را جویا می شوید و در پایان اقدام به خرید می کنید. جالب نیست؟ این ایدهایست که آلکان خودرو پویان قصد دارد برای اولین بار در ایران به آن جامه عمل بپوشاند. درواقع می توان اینطور تفسیر کرد که آلکان خودروی پویان، نگاهی نو و جذاب به حوزه تبلیغات، فروش و تکریم مشتری دارد و برای این ایده و نگاه نو، در تلاش و تکاپوست.
متاورس چیست؟

متاورس (Metaverse) مفهومی است که به دنیایی مجازی و سهبعدی اشاره دارد، جایی که کاربران میتوانند با استفاده از اینترنت و فناوریهای نوین، مانند واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، به تعامل، کار، بازی و حتا خریدوفروش بپردازند. این جهان دیجیتال به گونهای طراحی شده است که مرز بین دنیای واقعی و مجازی را کمرنگ میکند.
واژه «متاورس» از ترکیب دو بخش ساخته شده است: Meta به معنای فراتر و Universe به معنای جهان. این اصطلاح اولین بار در رمان علمی-تخیلی Snow Crash اثر نیل استفنسون در سال ۱۹۹۲ مطرح شد. در آن داستان، متاورس یک محیط مجازی بود که مردم از طریق آواتارهای دیجیتال خود در آن زندگی و تعامل میکردند. اکنون، با پیشرفت فناوری، این ایده بهتدریج به واقعیت نزدیک میشود.

متاورس فقط یک بازی ویدیویی پیشرفته نیست، بلکه بستری است که میتواند شامل شبکه های اجتماعی سه بعدی، بازارهای اقتصادی دیجیتال، دفاتر کار مجازی، رویدادهای هنری و حتا سیستم های آموزشی باشد. در متاورس، هر کاربر میتواند یک آواتار یا هویت دیجیتال برای خود بسازد و با دیگران ارتباط برقرار کند. این فضا میتواند به شکل یک شهر مجازی، یک کهکشان گسترده یا هر محیط خیالی دیگر طراحی شود.
یکی از ویژگیهای مهم متاورس، وجود یک اقتصاد دیجیتال مستقل است. در این فضا، کاربران میتوانند با استفاده از ارزهای دیجیتال یا توکن های غیرقابلتعویض (NFT)، اموال مجازی مانند زمین، لباس یا آثار هنری خریداری و معامله کنند. این امر باعث شده است بسیاری از شرکتها و سرمایهگذاران به متاورس به چشم یک بازار آینده دار نگاه کنند.
تأثیر متاورس بر زندگی روزمره میتواند بسیار گسترده باشد، از برگزاری جلسات کاری در یک محیط مجازی گرفته تا تماشای کنسرت با دوستانی که در کشورهای دیگر زندگی میکنند و حتا برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، همه میتوانند بخشی از این تجربه باشند. در مجموع، متاورس را میتوان گامی مهم در تحول دنیای دیجیتال دانست.
اندکی درباره شهر اولتراورس

شهر اولتراورس (Ultraverse City) یک شهر مجازی سه بعدی بر بستر متاورس است که روی بلاک چین بایننس بنا شده و با استفاده از فناوریهایی مثل VR ،AR و مرورگر کروم در دسترس قرار دارد. در این شهر، کاربران قادرند زمینهای دیجیتال خریداری کنند، آن را اجاره یا معامله کرده و حتا در قالب دارایی های واقعی مانند املاک، سود کسب کنند. در این فضا همه تراکنش ها شفاف، قابل ردیابی و امن هستند. این شهر مجازی فرصتی نوآورانه برای زیستن، کار کردن و تفریح در دنیایی دیجیتال فراهم میآورد که هدف آن ترکیب واقعیت و فضایی مجازی همراه با مالکیت دیجیتال است.
آلکان خودرو پویان در شهر اولتراورس

آلکان خودرو پویان اولین نمایشگاه خودرو در شهر مجازی اولتراورس است. برندی که قصد دارد شاید تا حدی از طیف متعارف مشتریان فاصله گرفته و این بار جامعه هدف آن مشتریانیاند که علاقهمند به دنیای مجازی و کار و تجارت در این فضا هستند. این نوع تبلیغ و تجارت را می توان آینده ای دانست که در زمان حال قرار است رقم بخورد و آلکان خودرو پویان اولین برندیست که در این راه گام نهاده است.
جالب است بدانید که در سطح جهانی، این اولین بار است یک نمایندگی خودروساز در این فضا به فعالیت می پردازد. فضایی که شاید در آینده ای نه چندان دور، نمایشگاه های بزرگ خودرویی نیز در آن برپا شود.


البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که آلکان خودرو پویان هم اکنون در سطح شهر تهران هم نمایندگی های فیزیکی (نمایندگی برندهایی همچون تیگارد، لوکانو و…) خود را دارد و اینطور نیست که صرفاً برندی مجازی باشد. همچنین این برند قرار است به زودی نمایندگی فولکس واگن خود از زیرمجموعه های ماموت را نیز در شهر کرج افتتاح کند. اکنون با توجه به تلفیق فضای واقعی و مجازی توسط آلکان خودرو پویان، می توان اینطور برداشت کرد که شما می توانید در فضای مجازی، خودروی مورد نظر خود را به صورت تمام و کمال بازدید کرده و آنگاه در دنیای واقعی، فیزیک آن را معامله کرده و خریدی متفاوت و بسیار راحت را تجربه کنید.
میلاد حدیدساز و پیمان وظیفه دان، به عنوان تیم طراح و ایده پرداز این پروژه، دست اندرکاران آلکان خودرو پویان برای حضور در شهر اولتراورس در فضای متاورس بوده اند.
در پایان شایان ذکر است که نمایندگی تیگارد ۱۱۷۷ و نمایندگی لوکانو ۷۱۷ در حال حاضر دو شعبه فعال آلکان خودرو پویان در سطح شهر تهران هستند.
آلکان خودرو پویان متاورس
source