
سوبارو اخیراً با معرفی کراساوور الکتریکی “آنچارتد” (Uncharted) که ظاهری جوانپسند و اسپرت دارد، رویه جدیدی را در پیش گرفته و انتظار میرود با ورود آن، گروه جدیدی از طرفداران را به این برند جذب کند. با این حال، سوبارو در قلب خود همچنان یک برند عملگراست که ارزش، کاربردی بودن و سرسختی را ارائه میدهد. این ویژگیها در مدل بهروزشده اسنت ۲۰۲۶ (۲۰۲۶ Ascent)، تنها شاسیبلند سه ردیفه این برند، نیز به وضوح دیده میشود. در بازاری که رقبای قدرتمندی مانند مزدا CX-90 حضور دارند، آیا جدیدترین اسنت میتواند همچنان متمایز باشد؟
تغییرات و بهروزرسانیها برای مدل ۲۰۲۶
برای مدل سال ۲۰۲۶، یکی از تیپهای (Trim Level) اسنت، یعنی “اونیکس ادیشن” (Onyx Edition)، از خط تولید خارج شده است. مشتریان اکنون میتوانند از بین تیپهای زیر انتخاب کنند:
- پریمیوم (Premium)
- لیمیتد (Limited)
- لیمیتد برنز ادیشن (Limited Bronze Edition)
- تورینگ (Touring)
- اونیکس ادیشن تورینگ (Onyx Edition Touring)
برای مدل پایه پریمیوم (Premium)، روکش صندلیهای ضدآب استارلکس مشکی (Black StarTex) و تزئینات مشکی در نمای بیرونی اضافه شده است. این روکش جدید جایگزین پارچه قبلی شده و باید تمیز نگهداشتن کابین را آسانتر کند.
در مدل لوکستر تورینگ (Touring)، تزئینات داخلی با طرح چوب جدید و پرداخت مات به چشم میخورد که به خوبی مکمل چرم ناپا (Nappa Leather) به رنگ قهوهای جاوا (Java Brown) است. چرم ناپا به رنگ مشکی اطلسی (Slate Black) نیز گزینه دیگری برای این مدل است.
تغییرات برای جدیدترین اسنت همینهاست. سوبارو مشخصاً احساس میکند که فیسلیفت (Facelift) سال ۲۰۲۳ این مدل، که شامل بهروزرسانی ظاهری و یک نمایشگر لمسی ۱۱.۶ اینچی جدید بود، همچنان برای حفظ جذابیت این شاسیبلند کافی است.
مشخصات فنی و عملکرد پیشرانه
همه مدلها همچنان با سیستم تمام چرخ متحرک (All-Wheel Drive – AWD) استاندارد و یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر باکسر (Boxer) مجهز به توربوشارژر عرضه میشوند. این پیشرانه ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتنمتر (۲۷۷ پوند فوت) گشتاور تولید میکند. این موتور که با یک گیربکس متغیر پیوسته (Continuously Variable Transmission – CVT) جفت شده است، قدرتمندترین پیشرانه در کلاس خود نیست و همچنان دلیل اصلی پیشنهاد آسانتر شاسیبلندهای رقیب به شمار میرود.
قیمتگذاری مدل ۲۰۲۶
مدل پایه اسنت ۲۰۲۵ با قیمت ۳۹,۹۹۵ دلار آغاز میشود که آن را به آخرین مدل این برند با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار تبدیل کرده بود. اما قیمتگذاری مدل ۲۰۲۶ اسنت اکنون از ۴۰,۷۹۵ دلار شروع میشود که افزایشی ۸۰۰ دلاری را نشان میدهد.
قیمتگذاری کامل برای مدل ۲۰۲۶ به شرح زیر است:
تیپ |
قیمت پیشنهادی مصرفکننده (MSRP) |
پریمیوم (Premium) |
۴۰,۷۹۵ دلار |
لیمیتد (Limited) |
۴۷,۸۸۵ دلار |
لیمیتد برنز ادیشن (Limited Bronze Edition) |
۴۸,۹۹۵ دلار |
تورینگ (Touring) |
۵۱,۱۶۵ دلار |
اونیکس ادیشن تورینگ (Onyx Edition Touring) |
۵۱,۹۹۵ دلار |
به جز مدل پایه، تقریباً تمام تیپهای دیگر همان قیمت پیشنهادی مصرفکننده (MSRP) مدل ۲۰۲۵ را دارند. در واقع، مدل اونیکس ادیشن تورینگ (Onyx Edition Touring) کمی ارزانتر از قبل است. این قیمتها شامل هزینه حمل و نقل و تحویل (Destination and Delivery Charge) به مبلغ ۱,۴۵۰ دلار نمیشود.
رقابت در بازار
سوبارو اسنت در بازار شاسیبلندهای سه ردیفه با رقابت سختی مواجه است. نه تنها مزدا CX-90 سواری دلپذیرتری دارد، بلکه هیوندای نیز به تازگی یک مدل کاملاً جدید از پالیسید (Palisade) را عرضه کرده است. کیا تلوراید (Kia Telluride) و هوندا پایلوت (Honda Pilot) نیز از دیگر گزینههای قوی هستند و همه این خودروها قدرت بیشتری نسبت به اسنت دارند.
با این اوصاف، آیا سوبارو اسنت ۲۰۲۶ با وجود رقبای قدرتمند و تغییرات جزئی، همچنان میتواند گزینه جذابی برای خانوادهها در بازار شاسیبلندهای سه ردیفه باشد؟
منبع ترجمه: autoblog
source