
خودروی شیائومی YU7 مکس که به باتری ۱۰۱.۷ کیلوواتساعتی و دو موتور مجهز است، اخیراً تحت یک تست مستقل برد حرکتی واقعی قرار گرفت و موفق به ثبت حدود ۵۰۰ کیلومتر برد در بزرگراه شد. با این حال، این عدد کمتر از مقدار رسمی اعلام شده توسط شیائومی بر اساس استاندارد CLTC (چرخه تست وسایل نقلیه سبک چین) است.
این تست توسط رسانه چینی Sohu انجام شده و خودروی مورد استفاده یک YU7 Max تازه تحویل با رینگهای ۲۱ اینچی و لاستیکهای Michelin Primacy 5 Energy بوده است. برد رسمی CLTC برای این خودرو ۷۵۰ کیلومتر اعلام شده است.
شرایط تست
- تنظیمات خودرو: حالت رانندگی Comfort، بازیابی انرژی در پایینترین سطح، تهویه با دمای ۲۳-۲۴ درجه سانتیگراد و دو سطح فن فعال. فشار باد لاستیکها برابر با ۲.۹ بار (مطابق با حالت نیمهبار) تنظیم شده بود.
- مسیر: تست بهصورت کامل در بزرگراه و در یک مسیر حلقهای ۸۴ کیلومتری انجام شد.
- سبک رانندگی: سرعت مطابق با سرعت مجاز، با دو سرنشین و تجهیزات عکاسی (شبیهسازی شرایط نیمهبار).
- دمای هوا: حداکثر دما در روز تست حدود ۳۰ درجه سانتیگراد بود (شرایطی مساعدتر نسبت به تستهایی که در دمای ۴۰ درجه انجام شده بودند).
عملکرد برد مسافتی
خودرو موفق شد ۴۸۳ کیلومتر در بزرگراه حرکت کند، پیش از آنکه نمایشگر برد مسافتی صفر را نشان دهد. میانگین سرعت در این بازه ۹۹.۶ کیلومتر بر ساعت بود.
میزان دستیابی به برد در تست بزرگراه ۶۴.۴٪ نسبت به عدد CLTC اعلامشده بود. به گفته Sohu، این عدد در مقایسه با سایر خودروها متوسط محسوب میشود اما کمتر از ادعای ۸۰ تا ۹۰ درصدی شیائومی است.
خودرو پس از نمایش برد صفر توانست ۹ کیلومتر دیگر نیز حرکت کند و سپس کاملاً خاموش شد. برد نهایی خودرو (تا توقف کامل) ۴۹۲ کیلومتر بود که ۶۵.۵٪ از عدد رسمی CLTC را پوشش میدهد.
شارژ و مصرف انرژی
در تست شارژ سریع، خودرو با استفاده از ایستگاه ۴۰۰ کیلوواتی با حداکثر ۴۰۰ آمپر و ۱۰۰۰ ولت:
- از ۰٪ تا ۱۰۰٪ در ۳۷ دقیقه شارژ شد (میانگین توان شارژ: ۱۷۶.۳ کیلووات).
- در محدوده ۵٪ تا ۷۰٪ توان شارژ ۳۰۰ کیلووات باقی ماند و این بخش در ۱۴ دقیقه کامل شد.
- پس از رسیدن به ۹۰٪، خودرو وارد حالت شارژ آهسته شد.
مصرف انرژی:
- نمایشگر داخل خودرو: ۲۰.۲ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر
- محاسبهشده بر اساس ظرفیت باتری: ۲۰.۶ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر
- محاسبهشده بر اساس انرژی شارژشده (۱۰۸.۷۰ کیلوواتساعت): ۲۲.۱ کیلوواتساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر
در مصاحبهای قبلی، مدیرعامل شیائومی لی جون گفته بود که با نسخه استاندارد YU7 توانسته مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری بین پکن تا شانگهای را تنها با یک بار توقف برای شارژ طی کند. نسخه استاندارد این خودرو برد CLTC معادل ۸۳۵ کیلومتر دارد. برای آنکه چنین ادعایی صحت داشته باشد، راندمان مصرف انرژی باید به عددی نزدیک به ۸۰٪ از برد رسمی برسد، که با نتایج تست اخیر سازگاری کامل ندارد.
مطالب مرتبط:
- جنجال بر سر استفاده از چیپستهای اسنپدراگون در خودروی شیائومی SU7 بالا گرفت!
- رویت نسخه پرفورمنس شیائومی YU7 اولترا در چین هنگام تستهای جادهای
- مشاهده نمونه اولیه شاسیبلند شیائومی YU9؛ شاسیبلند بزرگ با پیشرانه هیبریدی!
- آغاز آزمایشهای جادهای خودروی شیائومی SU7 Ultra در اروپا؛ ثبت رسمی خودرو در مونیخ
