به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این شرکت خودروسازی اعلام کرد که تولید شاسی‌بلندهای بزرگ بنزینی و پیکاپ‌ تراک‌های سبک را در کارخانه مونتاژ اوریون خود در میشیگان آمریکا، در اوایل سال 2027 آغاز خواهد کرد. پیش از این قرار بود این کارخانه از سال میلادی آینده، کامیون‌های برقی تولید کند.

این اقدام، برنامه جنرال موتورز برای پایان دادن به تولید خودروها و کامیون‌های بنزینی تا سال 2035 را زیر سوال می‌برد. این موضوع مورد استقبال کاخ سفید قرار گرفت که تعرفه‌های قابل توجهی را بر خودروهای وارداتی اعمال کرده است تا خودروسازان را برای انتقال تولید بیشتر به آمریکا، تحت فشار قرار دهد.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند که در ماه مارس، «مری بارا»، مدیرعامل جنرال موتورز، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد تا در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کند و به ترامپ گفت: جنرال موتورز برای گسترش تولید در آمریکا، به معافیت از الزامات انتشار گازهای گلخانه‌ای کالیفرنیا و اقتصاد سوخت فدرال نیاز دارد.

قرار است ترامپ، پنجشنبه، قانونی را امضا کند که قوانین خودروهای بدون انتشار گازهای گلخانه‌ای کالیفرنیا در سال 2035 را لغو خواهد کرد.

کارخانه مونتاژ فیرفکس جنرال موتورز در کانزاس قرار است تولید خودروی «شورلت بولت» تمام برقی را تا پایان سال میلادی جاری آغاز کند و جنرال موتورز اعلام کرد که اکنون خودروی «شورلت اکویناکس» بنزینی را نیز از اواسط سال 2027 تولید خواهد کرد.

بزرگترین خودروساز آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که انتظار دارد سرمایه‌گذاری‌های جدید آینده را در کارخانه فیرفکس برای نسل بعدی خودروهای برقی مقرون به صرفه جنرال موتورز انجام دهد.

جنرال موتورز ماه میلادی گذشته اعلام کرد که 888 میلیون دلار در یک کارخانه تولید پیشرانه در نیویورک برای افزایش تولید موتور سرمایه‌گذاری می‌کند.

این خودروساز در کارخانه اسپرینگ هیل، تنسی، تولید خودرو شورلت بلیزر بنزینی را از سال 2027 آغاز خواهد کرد.

خودرو «شورولت اکینوکس» و «بلیزر» بنزینی هر دو در حال حاضر در مکزیک تولید می‌شوند. خودرو «اکینوکس» پس از شروع تولید در تاسیسات آمریکا، به منظور تامین بازارهای خارج از آمریکای شمالی، در مکزیک نیز تولید خواهد شد.

«مارسلو ابرارد»، وزیر اقتصاد مکزیک، در یادداشتی در رسانه‌های اجتماعی گفت: با جنرال موتورز گفت و گو کرده و گفته است که هیچ انتظاری برای تعطیلی یا تعدیل نیرو در کارخانه‌های مکزیکی این خودروساز وجود ندارد.

طبق گزارش رویترز، جنرال موتورز اعلام کرد که انتظار دارد هزینه‌های سرمایه‌ای سالانه تا سال 2027، بین 10 تا 12 میلیارد دلار باشد که نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکا، اولویت‌بندی برنامه‌های کلیدی و بهبود بهره‌وری است.

 

source

توسط khodrocamp.ir