وقتی حتا مرسدس هم اشتباه می‌کند؛ فراخوان گسترده برای هایپرکار افسانه‌ای AMG One

فراخوان Mercedes-AMG One
فراخوان Mercedes-AMG One

توسعه‌ خودروی Mercedes-AMG One هیچ‌گاه مسیر ساده‌ای برای مرسدس بنز نداشته است. این پروژه از همان ابتدا با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود؛ در حالی که، کانسپت اولیه این خودرو در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، نمونه تولیدی اولین بار در ژوئن ۲۰۲۲ رونمایی شد.






با این حال، تحویل خودروها باز هم زمان برد و اولین مشتریان در ژانویه ۲۰۲۳ خودروهایشان را دریافت کردند. پیاده‌سازی یک موتور فرمول ۱ در قالب یک خودروی شهری یا خیابانی، به‌سادگی ممکن نبود. حتا مدیرعامل مرسدس‌بنز هم روزی گفت مدیرانی که مجوز این پروژه را صادر کردند، احتمالاً «مست» بودند!

اگرچه اکثر مشکلات این پروژه به پیشرانه‌ ۱.۶ لیتری V6 توربوشارژ برگرفته از خودروی فرمول ۱ لوئیس همیلتون مربوط می‌شد، اما فراخوان گسترده‌ای که اخیراً از سوی سازمان حمل‌ونقل آلمان (KBA) اعلام شده است، ربطی به این موتور پیچیده ندارد. این سازمان از مرسدس خواسته است نقصی را برطرف کند که ممکن است ۲۱۹ دستگاه از این خودروها را تحت تأثیر قرار دهد.

فراخوان Mercedes-AMG One
فراخوان Mercedes-AMG One

این نقص فنی به خطوط هیدرولیکی اسپویلر فعال عقب مربوط می‌شود؛ جایی که احتمال دارد پین قفل‌کننده به‌درستی نصب نشده یا به‌کلی وجود نداشته باشد. اگر این موضوع نادیده گرفته شود، خطر نشت مایع هیدرولیک و تماس آن با قطعات داغ اطراف وجود دارد که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. خودروهای فراخوان‌شده باید بررسی شوند تا مشخص شود آیا پین موردنظر وجود دارد و درست نصب شده یا خیر. تخمین زده می‌شود رفع این مشکل حدود ۹۰ دقیقه زمان ببرد.

با توجه به این‌که فقط ۲۷۵ دستگاه AMG One تولید شده است، این فراخوان حدود ۸۰ درصد از کل خودروها را شامل می‌شود. بیش‌تر نمونه‌های مشمول این فراخوان در آلمان حضور دارند؛ جایی که ۱۸۳ مالک باید با مراکز خدمات مرسدس تماس بگیرند و برای رفع ایراد خودروهایشان وقت بگیرند. این مشکل ممکن است خودروهایی را که بین ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۹ مه ۲۰۲۵ تولید شده‌اند، تحت تأثیر قرار دهد. گفتنی است که تولید این هایپرکار دست‌ساز از آگوست ۲۰۲۲ در تأسیسات اختصاصی AMG در کاونتری بریتانیا (با همکاری شرکت مولتیماتیک) آغاز شد.

هرچند تاکنون دو دستگاه AMG One دچار حریق شده‌اند، اما طبق اعلام KBA، این موارد به‌طور مستقیم به نقص جدید مرتبط نیستند. در مستندات مربوط به این فراخوان اشاره شده که هیچ مورد آتش‌سوزی‌ تاکنون به نبود پین قفل در خطوط هیدرولیکی بال عقب ارتباط نداشته است. لازم به ذکر است که اولین خودرو در می ۲۰۲۳ در جریان آتش‌سوزی یک تریلر در بریتانیا از بین رفت و دومین مورد نیز تنها چند هفته پیش، کنار جاده‌ای در آلمان دچار حریق شد.

source

توسط khodrocamp.ir