سوپر سدان مرسدس AMG GT XX با زبان طراحی جدید و قدرت اعجاب آور رونمایی شد

مرسدس AMG GT XX
مرسدس AMG GT XX

کمپانی مرسدس بنز به تازگی از یک کانسپت جدید به نام AMG GT XX رونمایی کرده است. سدانی متفاوت با ۱۳۴۰ اسب بخار قدرت.






تولید خودروهای خاص با برند AMG مستقل از مرسدس بنز، یکی از اتفاقات ویژه سال های اخیر است و حالا یک مدل برقی در کلاس سدان، از برند AMG به طور مستقل رونمایی شده است. نام این کانسپت AMG GT XX بوده و قصد دارد سطح متفاوتی از قدرت و تکنولوژی را ارائه دهد.

مرسدس AMG GTXX

آ ام گ قصد دارد در مسیر برقی‌ سازی، قدم‌ های محکمی. این شرکت روز چهارشنبه از خودروی مفهومی GT XX رونمایی کرد؛ یک سدان سوپراسپرت با قدرت ۱۳۴۰ اسب‌بخار و حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت که پیش‌ نمایشی از نخستین خودروی برقی تولیدی AMG است؛ خودرویی که قرار است سال آینده معرفی شود. اگر AMG بتواند به وعده‌ های جسورانه‌ اش عمل کند، این خودرو می‌تواند رقیبی جدی برای Lucid Air Sapphire و Porsche Taycan Turbo GT باشد. آن هم با چاشنی نمایشی خاص و هیجان‌انگیزِ AMG.

آ ام گ به‌صراحت تأکید دارد که فناوری به‌کار رفته در این خودرو کاملاً آماده‌ی تولید بوده و در مدل‌های آینده‌ ای که بر پایه‌ی پلتفرم برقی AMG.EA ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است که AMG.EA مخفف AMG Electric Architecture است.

ظاهر عجیب

ظاهر GT XX ممکن است باب میل همه نباشد. نمای سه رخ جلو یادآور یک گربه‌ ماهی متعجب است. اما وقتی مستقیماً از روبه‌رو به آن نگاه کنید، با آن رنگ نارنجی خاص که یادآور خودروی افسانه‌ ای C111 است، نمی‌توان منکر شد که هم پرابهت است و هم بی‌تردید یک مرسدس واقعی. AMG ادعا می‌کند ضریب درگ این خودرو در وضعیت فعلی ۰٫۱۹۸ است. دستاوردی چشمگیر برای خودرویی با تایرهای پهن و آینه‌ های جانبی بیرون‌زده. در حال حاضر Lucid Air با ضریب ۰٫۱۹۷ آیرودینامیک‌ترین خودروی جهان است.

آ ام گ برای دستیابی به این ضریب درگ پایین، از پوشش‌های آیرودینامیکی هوشمند برای چرخ‌ها استفاده کرده است. پنج پنل فیبر کربنی به‌صورت الکتریکی و بر اساس نیاز، برای خنک‌کردن ترمزها یا بهینه‌ سازی جریان هوا باز و بسته می‌شوند. این سیستم انرژی خود را از باتری نمی‌گیرد؛ AMG می‌گوید موتور های الکتریکی این پنل‌ ها با استفاده از انرژی جنبشی حاصل از حرکت رو به جلوی چرخ‌ ها کار می کنند. مرسدس می گوید که این چرخ‌ ها نسبت به چرخ‌های استاندارد یک تا دو کیلوگرم وزن بیشتری دارند.

فضای داخلی

مرسدس AMG GT XX

در داخل این خودروی مفهومی، با صندلی‌هایی از جنس فیبر کربن رو به‌ رو هستیم که به بالشتک‌ هایی سفارشی‌ شده بر اساس اسکن بدن مشتری تجهیز شده‌ اند. پارچه‌ های به‌کار رفته در صندلی‌ ها و تریم داخلی از تایر های مصرف‌ شده‌ ی مسابقات GT3 ساخته شده‌اند. گفته می‌شود تنها یک تایر برای پوشش کامل فضای داخلی یک دستگاه GT XX کافی است. نوارهای تزئینی و نورپردازی نارنجی‌رنگ در سرتاسر کابین به چشم می‌خورند و در مقابل راننده، یک نمایشگر دو گانه‌ ی بزرگ به سبک تبلت و یک فرمان Yoke شکل قرار دارد که به سِلِکتور های چرخان و شیفتر های پشت فرمان مجهز است.

مشخصات فنی مرسدس AMG GTXX

مرسدس AMG GT XX
مرسدس AMG GT XX

در زیر پوسته، مرسدس AMG GTXX از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و به یک بسته باتری پیشرفته مجهز است که می‌ تواند با توان ۸۵۰ کیلووات شارژ شود. این میزان قدرت برای افزودن نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر برد تنها در حدود پنج دقیقه کافی است. این انرژی از طریق دو واحد محرکه‌ی الکتریکی (EDU) که مجموعاً شامل سه موتور الکتریکی محوری (axial-flux) هستند به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. دو موتور در عقب و یکی در جلو. مجموع قدرت خروجی در این سوپر سدان، ۱۳۴۰ اسب بخار اعلام شده است. ۱۰۶ اسب‌بخار بیشتر از Lucid Air Sapphire با قدرت ۱۲۳۴ اسب‌بخار، اما همچنان کمتر از Xiaomi SU7 Ultra با قدرت ۱۵۴۸ اسب‌بخار!

جالب است بدانید که موتورهای برقی به‌طور کامل در واحدهای محرکه ادغام شده‌اند و هر کدام دارای گیربکس جداگانه و اینورتر خنک‌شونده با آب هستند.

مرسدس همچنین تأیید کرده است که این خودرو صدایی شبیه‌ سازی‌ شده ی موتور های V8 را خواهد داشت.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir