به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به همین منظور چند خودرو محبوب با بودجه 1 میلیارد تومانی را معرفی کردهایم.
1- دنا پلاس اتوماتیک آپشنال
قطعا یکی از خودروهای خوش استایل و پرطرفدار تولید داخل، دناپلاس اتوماتیک ایران خودرو است. خودوریی که در پاییز سال 1395 معرفی آن انجام شد و برخلاف نمونه قبلی، خیلی زودتر به میدان رقابت آمد. اما گزینه مدنظر ما تیپ توربو اتوماتیک آپشنال این خودرو است که شما میتوانید با بودجه 1 میلیارد تومان، نمونههای کم کارکرد این خودرو (حدودا 10 الی 30 هزار کیلومتر) را با مدلهای 1402 و حتی 1403 خریداری کنید. با خرید این دناپلاس کارکرده شما خودرویی خریداری کردهاید که به نسبت دیگر گزینهها کارکرد بسیار پایین تری دارد، امکانات مناسبی در اختیار سرنشینان قرار میدهد و شتاب قابل قبولی دارد.
این خودرو به پیشرانه 4 سیلندر EF7 توربوشارژ مجهز شده است. این موتور با حجم 1641 سیسی توانایی تولید 150 اسببخار قدرت و 210 نیوتنمتر گشتاور را دارد. تمامی نیرو تولیدی توسط گیربکس 6 سرعته AT به چرخهای جلو انجام میشود. به گفته ایران خودرو، دناپلاس توربواتوماتیک با موتور EF7 TC برای ثبت شتاب 0-100 نیاز به 10.5 ثانیه زمان دارد و مصرف سوخت ترکیبی آن چیزی در حدود 8 لیتر در 100 کیلومتر است که البته این عدد به نوع رانندگی شما بستگی دارد.
این خودرو در فول آپشنترین تیپ خود به امکاناتی نظیر : 4 کیسههوا (راننده، سرنشین و جانبی جلو)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سانروف، مالتی مدیا لمسی با قابلیت اتصال به تلفن همراه، سنسور و دوربین دنده عقب، کروزکنترل، سنسور نور و باران، فرمان D-CUT چرمی، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سیستم کنترل فشار باد تایرها، فرمان کمکی برقی، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، شیشه دودی استاندارد و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) مجهز شده است که البته برخی از این امکانات در مدلهای پایینتر وجود ندارد.
2- ساندرواستپ وی اتوماتیک
محصولات گروه رنو (L90 و B90) از جمله خودروهای کم استهلاک مونتاژ ایران بودند که همچنان مشتریان خاص خودشان را دارند. رنو ساندرو در شهریور سال 1394پس از امضا قرارداد شرکت رنو با طرف ایرانی، تولیدش در پارس خودرو آغاز شد. مونتاژ تیپ استپ وی این خودرو از سال 1395 در پارس خودرو شروع شد. این نمونه که به نوعی نسخه گرانتر ساندرو معمولی بود، دارای چند ویژگی متفاوت از جمله : فلاپهای پلاستیکی اطراف بدنه، رینگ آلومینیومی متفاوت، کاسه چراغهای مشکی جلو، رکاب جانبی، باربند سقفی، ارتفاع اندکی بلندتر و تغییر کلاچ از نوع سیمی به هیدرولیکی است. امروزه برای خرید یک ساندرواستپ وی اتوماتیک مدل 1396-1397 با کارکرد حدودی 90 هزار کیلومتر، باید 1 میلیارد تومان پول پرداخت کنید. شاید از خود بپرسید با خرید این خودرو چه چیزی به شما میرسد؟ جواب ساده است، تنها استهلاک کم و گیربکس اتوماتیک!
ساندرو استپ وی اتوماتیک به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ K4M مجهز شده که با حجم دقیق 1595 سیسی، حداکثر قدرت 105 اسببخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتنمتر را به کمک گیربکس AL4 به چرخهای جلو منتقل میکند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حالت ایدهآل، 8 الی 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای خودرویی با وزن 1193 کیلوگرم و باک بنزین 50 لیتری، عدد معقول و مناسبی محسوب میشود.
محصولات مونتاژی رنو در بازار ایران به امکانات محدودی مجهز بودند. ساندرواستپ وی از این قائده مستثنی نیست. از جمله امکانات این خودرو میتوان به : دو کیسه هوا (راننده و سرنشین)، ترمز ABS، EBD، سیستم صوتی با قابلیت پخش USB، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، بلوتوث، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، مه شکن جلو، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین، تریم داخلی پارچهای، تنظیم برقی آینههای جانبی و رینگ آلومینیومی 15 اینچی اشاره کرد.
3- چری تیگو 5 اکسلنت
اگر با بودجه 1 میلیارد تومانی قصد خرید خودرویی با سبک کراساوور دارید، گزینههای بسیاری پسش رو شما نیست. یکی از گزینههای قابل انتخاب، تیگو 5 تیپ اکسلنت مدلهای 94 و 95 است.
در سال 1394 چری تیگو 5 برای اولینبار به بازار ایران معرفی شد. این کراساوور در تیپ اکسلنت به بازار آمد و بعدها تیپهای دیگر همانند IE، IL و TE معرفی شد.
با بودجه یک میلیارد تومان، شما میتوانید نمونههای کارکرد پایین (60 الی 90 هزار کیلومتر) را خریداری کنید.
این خودرو به موتور 4 سیلندر 2000 سیسی مجهز شده که در بهترین حالت توانایی تولید 139 اسببخار قدرت و 182 نیوتنمتر گشتاور را دارد. انتقال توان از طریق گیربکس CVT به چرخهای جلو انجام میپذیرد که شاید این مدل انتقال قدرت به مذاق برخی رانندگان خوش نیاید!
از جمله امکاناتی که با خرید تیگو 5 در اختیار شما قرار میگیرد، میتوان به : 4 کیسههوا (راننده، سرنشین و جانبی جلو)، ترمز ABS، EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سانروف، مالتی مدیا 7 اینچی لمسی با 6 عدد بلندگو، دوربین و سنسور پارک عقب، کروزکنترل، دیلایت، تهویه مطبوع دوکاناله، تریم داخلی چرم، تنظیم برقی صندلی راننده، رینگ آلومینیومی و رکاب جانبی اشاره کرد.
4- مزدا3
یکی از جذابترین گزینهها خصوصا برای جوانان، مزدا 3 اتاق قدیم (نسل اول) است. مونتاژ این خودرو از سال 1386 روی خط تولید گروه بهمن شروع شد و تا سال 1389 تولید آن در 3 تیپ ادامهدار بود. خودرویی با اصالت، امکانات مناسب (حداقل در زمان تولید)، موتور کم استهلاک و قیمت مناسب همه اینها سبب شد تا این خودرو در دهه 80 به گزینه جذاب برای تمامی عشق ماشینها باشد. البته ناگفته نماند که یک مشکل بزرگ داشت و آن هم ارتفاع خودرو از کف زمین بود. با بودجه یک میلیارد میتوان مدلهای 1387 الی 1389 این خودرو را با بدنه رنگدار خریداری کرد و از سواری آن لذت برد.
نسل اول مزدا 3 به موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود که میتوانست 148 اسببخار قدرت و 187 نیوتنمتر گشتاور را به کمک گیربکس 4 سرعته AT به چرخهای جلو منتقل کند. شتاب کمتر از 11 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی حدودی 8.5 لیتر در هر 100 کیلومتر هنوز هم میتواند برای خریداران وسوسه کننده باشد. در فولترین مدل مزدا 3 اتاق قدیم (تیپ 3) امکاناتی همانند : 6 کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پردهای)، ترمز ABS، EBD، سانروف، سنسور نور، تریم داخلی چرمی، گرمکن صندلیهای جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان الکتروهیدرولیکی، دکمههای کنترلی سیستم صوتی، رینگ 16 اینچی آلومینیومی و فرمان و دسته دنده چرم مشاهده میشود.
source