شرکت آلمانی آب‌ت (Abt Sportsline) که معمولا به عنوان تیونر شناخته می‌شود، با معرفی نمونه بازسازی شده از آئودی کواترو، به دنیای خودروهای رستوماد هم وارد شده است.

هرچه پیش می‌رویم، خودروهای مدرن بیشتر کسل‌کننده و بی‌هویت می‌شوند، بنابراین عجیب نیست که تقاضا برای خودروهای کلاسیک هم افزایش یابد. نمونه‌هایی که به طور اساسی بازسازی شده و به تجهیزات مدرن مجهز شده باشند، مطمئنا از تقاضا و البته قیمت بالاتری برخوردار خواهند شد.

با توجه به سابقه کم Abt در این زمینه، این شرکت از تجربیات استودیو LCE High پرفورمنس نیز بهره گرفته است، چراکه این استودیو از چند سال پیش به ساخت نمونه‌های رپلیکا از آئودی کواترو اشتغال دارد.

البته شرکت Abt هم با آئودی کواترو چندان غریبه نیست، چراکه از سال‌ها پیش با سازنده آن همکاری دارد. مدیرعامل 62 ساله این تیونر یعنیHans-Jürgen  هم در اواخر دهه 80 میلادی، از پدر خود یک کواترو دریافت کرد. وی پس از اعمال تغییراتی در این خودروی مسابقه‌ای، قدرت پیشرانه را نیز به 450 اسب‌بخار افزایش داد. پس از چند سال استفاده، این خودرو حالا به یک نمونه نمایشی تبدیل شده است.

این علاقه سبب شده تا نسخه‌ بازسازی‌شده‌ آئودی یو آر-کواترو هفته‌ گذشته در رویداد Friends of Abt به معنای دوستان Abt رونمایی شود. این خودرو در تعداد 30 دستگاه تولید خواهد شد، که البته همانطور که احتمالا حدس زدید، همه آن‌ها قبلا فروخته شده ‌است. از قیمت این خودرو اطلاعی در دسترس نیست.

خودرویی جدید برپایه کواترو افاسانه‌ای

آئودی یو آر-کواترو یک کوپه بدنه-بلند مشابه نمونه‌های حاضر در رالی است، که کیت بدنه مدل‌های شهری را به همراه دارد. البته تمامی قطعات اضافه بدنه در نمونه جدید از ماده کربن کولار ساخته شده است.

نام Ur-quattro به نام غیررسمی اولین خودروی آئودی با سیستم چهار چرخ متحرک اشاره دارد، چراکه واژه‌ Ur در زبان آلمانی به معنای «نخستین» یا «پیش‌» است، که برتری یا شروع یک چیز را نشان می‌دهد.

این لقب چندان بی‌راه نیست چراکه کواترو، یک دستاورد فنی بزرگ برای آئودی بود. این خودرو در سال‌های 1983 و 1984 موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات رالی (WRC) در رده‌ رانندگان شد و همچنین دو بار در سال‌های 1982 و 1984 قهرمان بخش تیمی این رقابت‌ها شد.

مشخصات فنی آئودی یو آر کوارتو

متاسفانه اطلاعات زیادی درباره‌ی مشخصات فنی این مدل منتشر نشده، اما بنابر اعلام سازنده، آئودی یو آر-کواترو به پیشرانه 2.5 لیتر توربوشارژ با توان 530 اسب‌بخار مجهز شده است. هر نمونه از این خودرو بر پایه‌ شاسی اصلی شکل گرفته و سپس توسط Abt Sportsline و LCE High Performance به‌ طور کامل بازسازی و بهینه‌سازی شده است. فضای داخلی نیز با حفظ سبک طراحی داخلی آئودی کواترو اصلی، کاملا نوسازی شده است.

شرکت LCE High Performance محصولات خود را نه بر اساس کواترو اصلی بلکه بر اساس کوپه‌های جدیدتر آئودی همچون B2 و B3 می‌سازد. این شرکت همچنین چندین پیشرانه مختلف با توان‌ بین 350 تا 650 اسب‌بخار را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد. همچنین یک نسخه‌ کوپه با فاصله‌ محوری بلندتر نیز در میان محصولات آن‌ها وجود دارد، که قیمت آن از 141,360 یورو شروع می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir