کامیون شورولت FVZ؛ همکاری با ژاپنی‌ها

شورولت FVZ اخیرا از کامیون جدید خود رونمایی کرده که با همکاری ایسوزو ژاپن تولید می‌شود. این کامیون FVZ نام داشته و با کاربری های مختلفی روانه بازار شده است.






شورولت یکی از بزرگترین و البته محبوب ترین برندهای آمریکایی در دنیاست که به ساخت محصولات مختلفی در حوزه خودرو مشغول است. شاید برای خیلی ها عجیب باشد که بدانند شورولت علاوه بر طیف وسیعی از خودروهای سواری به ساخت برخی خودروهای کار و تجاری نیز فعال بوده و در این زمینه نیز توانسته موفقیت‌هایی در برخی مناطق بدست آورد. 

شورولت اخیرا از یک کامیون جدید رونمایی کرده که FVZ نام داشته و البته قرار است تنها در برخی کشورهای هدف شورولت عرضه شوند. اما نکته جالبی در که مورد این کامیون وجود دارد همکاری شورولت برای ساخت FVZ با ایسوزو ژاپن است. این یعنی این کامیون تماما توسط ایسوزو تولید شده و به قطع از نظر استهلاک و دوام حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 

طراحی ظاهری

شورولت FVZ از نظر طراحی ظاهری بسیار چهره ساده و کلاسیکی داشته و نشان از این دارد که طراحان آن در تلاش بوده‌اند تا محصولی ماندگار را خلق کنند. در نمای جلوی این کامیون جدید چراغ‌های اصلی به صورت مستطیلی شکل و عمودی در دو طرف کامیون بر روی سپر طراحی شده و میان آنها نیز ورودی هوای موتور تعبیه شده است. 

قسمت بالایی نیز میزبان جلو پنجره مشبکی است که در دل خود لوگو شورولت را جای داده است. در نمای جانبی کامیون هم خبری از طراحی خاصی نیست و همچنان همان ظاهر ساده تنها با برخی خط و خطوط و حجم پردازی‌های مثبت ادامه پیدا کرده است. 

کابین

با ورود به کابین شورولت FVZ همچنان شاهد یک ظاهر بسیار ساده و البته قدیمی هستیم که هیچ بویی از کامیون‌های جدید نبرده است. متاسفانه در این قسمت شرکت سازنده کمی خساست به خرج داده البته که توجیهش پایین ماندن قیمت تمام شده است. داشبورد میانی تنها میزبان قسمت‌هایی مانند پنل کنترل سیستم تهویه به صورت دستی و سیستم ضبط خودروست و هیچ خبری از آپشن خاصی نیست. 

مقابل راننده نیز یک فرمان دوشاخه ساده درست مشابه محصولات آسیایی و ژاپنی قدیمی این رده و یک کلاستر تمام آنالوگ به همراه برخی کلیدهای کنترلی است. در بخش میان صندلی‌ها هم کنسول میانی با امکان سفارش یخچال و چند فضای مختلف قرار دارد. پشت سر صندلی‌ها هم فضای خواب کوچکی تعبیه شده است. 

مشخصات فنی

شورولت FVZ در بخش فنی و قوای محرکه به یک موتور ۷.۸ لیتری شش سیلندر توربو دیزل مجهز شده که می‌تواند حداکثر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. جعبه دنده این کامیون هم قابل انتخاب است، هم گیربکس دستی و هم گیربکس اتوماتیک هر دو به انتخاب خریدار بر روی این کامیون قرار خواهد گرفت. 

توان حمل بار این کامیون حدود ۲۰ تن بوده و ظرفیت باک آن هم ۴۰۰ لیتر است. شاسی این کامیون هم به گونه‌ای طراحی شده که برای تمام کاربری‌ها قابل استفاده باشد. ضمن اینکه با توجه به اینکه ایسوزو تامین کننده تمام قطعات آن است دوام این کامیون هم بسیار بالاست. 

source

توسط khodrocamp.ir