سیتروئن C5 ایرکراس
سیتروئن C5 ایرکراس

در این محتوا به سراغ معرفی سیتروئن C5 ایرکراس مدل ۲۰۲۵ آمده ایم. کراس اووری بسیار جذاب با رینگ ها و مانیتوری بزرگ.

دهه هفتاد، هشتاد و نود میلادی را می توان اوج شکوفایی فرانسوی ها در طراحی خودرو دانست. اما با شروع سال ۲۰۰۰ میلادی این شکوفایی به سرعت رو به افول گذاشت تا جایی که به جرات در بازه سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی ما شاهد رونمایی از زشت ترین پژوها، سیتروئن ها و رنو های تاریخ بودیم. اما با روی کار آمدن تیم های جدید طراحی برای PSA و رنو و سر طراح های نامداری نظیر ژیل ویدال و ون دن اکر، دوباره زیبایی و جذابیت به محصولات فرانسوی بازگشت. به همین سبب کمپانی سیتروئن به تازگی از نسل جدید یکی از جذاب ترین محصولات خود به نام سیتروئن C5 ایرکراس پرده برداشته است که در ادامه به آن می پردازیم.

سیتروئن C5 ایرکراس مدل ۲۰۲۵

در بخش ظاهری این خودرو شاهد طراحی اتو کشیده و مملو از خطوط موازی هستیم که تا حدودی حس جعبه ای شکل بودن این کراس اوور را به بیننده منتقل می کنند. دی لایت های جلو به صورت نواری کار شده اند و لوگوی جدید سیتروئن هم در پیشانی خودرو خودنمایی می کند. لوگویی که حالا کاملا دو چرخ دنده زاویه دار است که درون یک دایره قرار گرفته و مینیمال شده است. در نمای جانبی رینگ های آیرودینامیک و سقف و بدنه دو رنگ بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می کنند و بالاخره به بخش انتهایی می رسیم. در این قسمت برای هماهنگی با نمای جلو، چراغ های عقب به صورت نواری و چندلایه کار شده اند و عجیب آنکه یکی از همین نوار ها به صورت کاملا مجزا روی ستون C کار شده و از بدنه بیرون زده است.

این خودرو با طول ۴۶۵۲ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۷۸۴ میلی‌متر، به ترتیب ۱۵۰ و ۶۰ میلی‌متر بزرگ‌ تر از نسل قبلی است.

کابین نسل جدید C5 ایرکراس

با ورود به کابین C5 ایرکراس جدید شاهد استفاده از بزرگ ترین نمایشگر ممکن در بین محصولات پژو – سیتروئن هستیم. این نمایشگر ۱۳ اینچی عمودی، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش مرکزی در میان محصولات استلانتیس به شمار می آید. شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتالی ۱۰ اینچی، هدآپ دیسپلی، نورپردازی کابین، سقف پانورامیک، صندلی‌های پیشرفته Advance Comfort، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، ماساژور جلو، صندلی های برقی جلو، گرمکن عقب (سفارشی)، سیستم های کمک رانندگی، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم استارت و ورود بدون کلید و… از دیگر امکانات و ویژگی های کابین سی فایو جدید هستند.

مشخصات فنی

سیتروئن C5 ایرکراس
سیتروئن C5 ایرکراس

سیتروئن C5 ایرکراس بر پایه پلتفرم STLA Medium استلانتیس مشترک با پژو ۵۰۰۸ شکل گرفته است. در نسل جدید C5 برای همه سلایق قوای فنی در نظر گرفته شده است البته به جز طرفداران دیزل. مدل پایه این خودرو به موتور معروف و پایه‌ای گروه استلانتیس مجهز شده است؛ یک موتور سه سیلندر توربوشارژ ۱.۲ لیتری که ۱۳۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به‌علاوه ۱۲ اسب بخار اضافی از طریق یک سیستم هیبریدی خفیف که با باتری کوچکی به ظرفیت ۰.۹ کیلووات‌ساعت زیر صندلی راننده تغذیه می‌شود. موتور الکتریکی درون یک گیربکس شش‌ سرعته دوکلاچه خودکار تعبیه شده است.

یک مدل Plug-in Hybrid هم در دسترس است که از ترکیب یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و یک موتور برقی ۱۲۵ اسب بخاری بهره می‌برد. مجموع قدرت این دو موتور به ۱۹۵ اسب بخار می‌رسد. موتور برقی درون یک گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه تعبیه شده و انرژی خود را از یک باتری ۲۱ کیلووات‌ ساعتی که در کف خودرو قرار دارد، تأمین می‌ کند. این ترکیب امکان پیمایش ۸۶ کیلومتر را به‌صورت تمام برقی و طبق چرخه WLTP فراهم می‌کند و در شرایط شهری این میزان به بیش از ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. پس از پایان شارژ باتری، موتور احتراقی وارد عمل شده و از باک ۵۵ لیتری سوخت تغذیه می‌کند. سیتروئن می‌گوید این خودرو در حالت ترکیبی می‌تواند تا ۶۵۰ کیلومتر را طی کند.

مدل تمام برقی C5 Aircross در دو نسخه عرضه می‌شود؛ یکی با قدرت ۲۱۰ اسب بخار و برد ۵۲۰ کیلومتر که از یک باتری ۷۳ کیلووات‌ ساعتی تغذیه می‌کند و دیگری با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و برد چشمگیر ۶۸۰ کیلومتر که به یک باتری بزرگ‌تر ۹۷ کیلووات‌ساعتی مجهز است.

نوشته سیتروئن C5 ایرکراس 2025؛ فرانسوی ها هر روز جذاب تر می شوند اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.

source

توسط khodrocamp.ir