ب ام و R 1300 RS مدل 2026؛ نسخه جدید موتورسیکلت آپشنال آلمانی

موتورسیکلت اسپرت-تورر ب ام و R 1300 RS مدل ۲۰۲۶ با موتور قدرتمندتر، طراحی بهروزشده، ارگونومی تهاجمیتر، شاسی جدید و موارد دیگر بهروز شده و همه اینها بهمنظور ایجاد تجربهای اسپرتتر نسبت به مدل قبلی است.
پیشرانه باکسر آب خنک بهروزرسانی شده در این مدل همچنین در مدلهای R 1300 GS ،R 1300 R و R 1300 RT وجود دارد. حجم موتور از ۱۲۴۵ سیسی به ۱۳۰۰ سیسی افزایش یافته و قطر سیلندر به ۱۰۶.۵۵ میلیمتر و طول کورس به ۷۳ میلیمتر کاهش یافته است. نسبت تراکم از ۱۲.۵:۱ به ۱۳.۳:۱ افزایش یافته است. موتور جدید ۹ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به گذشته دارد و در مجموع، ۱۴۵ اسب بخار در ۷۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور نیز ۷ نیوتن متر افزایش یافته و به ۱۵۰ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه رسیده است. با وجود اینکه موتور اکنون قدرتمندتر است، وزن آن ۴ کیلوگرم کمتر از مدل قبلی است و مصرف سوخت مشابهی دارد.


حالتهای رانندگی شامل حالتهای جاده، باران و اکونومی بهصورت استاندارد وجود دارند، که حالت اکونومی با فناوری BMW ShiftCam عرضه شده است تا حداکثر دامنه را فراهم کند. بسته اختیاری Riding Modes Pro شامل حالتهای دینامیک و دینامیک پرو است. بهصورت استاندارد، RT با کنترل گشتاور موتور و کنترل کشش دینامیک عرضه میشود. سیستم Riding Assistant اختیاری شامل کروز کنترل فعال و هشدار تصادف جلوست.
همچنین، گزینهای به نام Automated Shift Assistant وجود دارد که نیاز به عمل کردن کلاچ توسط راننده را کاملاً حذف کرده است و حالت رانندگی کاملاً خودکار را فراهم میکند. رانندگان میتوانند بنا به میل خود بین حالتهای تعویض دنده دستی و اتوماتیک سوییچ کنند.
شاسی فولادی با ورق فلزی نیز جدید است و گفته میشود که سفتی بیشتری و بستهبندی فشردهتری نسبت به شاسی قبلی ارائه میدهد. ب ام و ادعا میکند که نیروی محرکه و شاسی فشردهتر، جرم را به سمت مرکز موتور متمرکز میکند تا هندلینگ بهتری در پیچ ها ایجاد کند.
ارگونومیها بهروز شدهاند تا موقعیت سواری اسپرتتری را ایجاد کنند. پدالهای پا در عقب و فرمان صاف، راننده را بر روی موتور در حالت اسپرت قرار می دهد. همچنین فرمان ۱.۴ اینچ بزرگ تر از قبل است. ارتفاع صندلی ۳۱.۱ اینچ است و مشتریان میتوانند صندلیهای اسپرت یا راحت را برای راننده و مسافر انتخاب کنند.


همچنین یک سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۴۷ میلیمتری و تعلیق EVO Paralever بهروز شده وجود دارد که ۵.۵ دامنه حرکتی تعلیق در جلو و ۵.۱ اینچ در عقب را ارائه میدهد. مدل پایه با سیستم تعلیق الکترونیکی نیمهفعال Dynamic ESA عرضه میشود و تنظیم تعلیق دینامیک بهعنوان یک آپشن در دسترس است.
ب ام و R 1300 RS با رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی جدید عرضه میشود که یک کیلوگرم کمتر از مدل قبلی وزن دارد. ترمزها شامل دو دیسک جلو ۳۱۰ میلیمتری با کالیپرهای ۴ پیستونه و یک دیسک عقب ۲۸۵ میلیمتری با کالیپر ۲ پیستونه است. ABS Pro کاملاً یکپارچه و کنترل ترمز دینامیک بهصورت استاندارد وجود دارد.
صفحه نمایش ۶.۵ اینچی TFT قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را دارد و سوکتهای ۱۲ ولت و USB-C نیز موجودند. ویژگی GPS Prep اختیاری اکنون قفل الکترونیکی دارد و امکان اتصال سریع دستگاه ناوبری را فراهم میکند. تماس اضطراری هوشمند بهصورت استاندارد ارائه میشود.
ب ام و گزینههای متنوعی برای R 1300 RS ارائه میدهد. علاوه بر گزینههای ذکرشده، رانندگان میتوانند آپشن گرمکن فرمان، گرمکن زین، یک کیس بالا، یک کیف با حلقه نصب بر روی باک و موارد دیگر را انتخاب کنند. همچنین قیمت پایه از ۱۶,۹۹۵ دلار شروع میشود.
ب ام و ب ام و R 1300 RS مدل 2026
source