پس از معرفی کانسپت ID.Code در نمایشگاه پکن 2024، اکنون فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای 2025 از سه کانسپت جدید رونمایی کرده است. به نظر میرسد این خودروها فاصله چندانی تا خط تولید ندارند.
این سه کانسپت با اسامی آی دی. آئورا، آی دی. اِرا و آی دی. ایوو، با مشارکت فاو، سایک و فولکس واگن آنهویی طراحی شدهاند، تا نسل جدید محصولات برقی برند آلمانی برای بازار چین را نمایش دهند.
ویژگی کانسپتهای فولکس در نمایشگاه خودروی شانگهای
بنابر اعلام فولکس واگن، تمام محصولات جدید که از این سه کانسپت جدید نشات میگیرند، به سامانه خودران برمبنای هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. فولکس واگن قصد دارد تا سال 2026، به سطح 2+ خودران با رانندگی بدون دست در برخی موقعیتها با قابلیت سبقت، پیچیدن و حرکت در ترافیک به طور مستقل، دست پیدا کند. البته در این سطح، راننده همچنان باید به جلو توجه کند.
به نظر میرسد که فولکس واگن در طراحی سه کانسپت جدید، به ویژگیهای مورد علاقه مشتریان چینی شامل وسعت فضای بالای سر و جلوی پای سرنشینان عقب هم توجه کرده است.

برحسب حروف الفبا، ابتدا به سراغ آی دی. اِرا برویم، یک شاسیبلند بزرگ با سه ردیف صندلی که توسط سایک فولکس واگن طراحی شده است. بنابر اعلام سازنده، این خودروی هیبرید برد افزا میتواند برد حرکتی برقی و هیبرید به ترتیب 300 و هزار کیلومتر را ارائه کند.

فولکس واگن آی دی. ایوو تولید فولکس واگن آنهویی با ساختار 800 ولت را میتوان عضوی از خانواده آی دی. یونیکس دانست. این خودروی جوانپسند به امکان دریافت بروزرسانی از راه دور و سایر سامانههای دیجیتال پیشرفته مجهز شده است.

سومین کانسپت یعنی آی دی. آئورا یک سدان دستپرورده مهندسان فاو-فولکس واگن است، که برای اولین بار از پلتفرم CMP بهرهمند میشود. فرم منحنی بدنه، تجهیزات هوشمند، رابط کاربری نمایشگر شبیه به تلفن هوشمند و دستیار هوش مصنوعی، از مهمترین ویژگیهای این محصول جدید بهشمار میآید.
برنامه آینده فولکس واگن برای عرضه خودروهای برقی
بنابر اظهارات Andreas Mindt مدیر بخش طراحی فولکس واگن، طراحی این سه کانسپت جدید براساس کانسپت Code و با توجه به نیازهای مشتریان چینی انجام شده است. البته به گفته ایشان، طراحان هریک از سه شریک فولکس واگن در شکل دادن به کانسپت خود، از آزادی عمل برخوردار بودهاند.
براساس اعلام Thomas Ulbrich مدیر مرکز فناوری فولکس واگن در چین، این شرکت قصد دارد محصولات جدید خود را ظرف 34 ماه آینده به بازار چین وارد کند. توماس شفر مدیرعامل فولکس واگن نیز معرفی این کانسپتها را نتیجه ملموس استراتژی «در چین، برای چین» میداند، که نشانهای واضح از اهمیت بالای بازار این کشور برای آینده برند آلمانی است.
فولکس واگن قصد دارد تا پایان 2027، بیش از 30 مدل جدید معرفی کند که 20 مدل از آنها در رده خودروهای NEV یعنی برقی و هیبرید قرار میگیرند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source