معرفی سه کانسپت جدید فولکس واگن با طراحی اختصاصی برای بازار چین

کمپانی فولکس واگن در نمایشگاه شانگهای ۲۰۲۵، از سه کانسپت جدید با نام های ID. Era ،ID. Evo و ID. Aura رونمایی کرده است، که اتفاقاً مخصوص بازار چین طراحی و توسعه یافته اند.
پس از رونمایی از کانسپت ID. Code در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴، فولکسواگن در حال توسعه مدلهایی اختصاصی برای بازار چین است. این برند آلمانی سه کانسپت جدید را در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ معرفی کرده که به نظر میرسد بتوانند به زودی به تولید برسند.
کانسپت های ID. Aura ،ID. Era و ID. Evo به عنوان بخشی از یک سرمایهگذاری مشترک با FAW ،SAIC و VW Anhui توسعه یافتهاند. این سه خودرو، دو SUV و یک سدان هستند که می توان در طراحی و تکنولوژی هایی که دارند، نسل جدید خودروهای برقی را دید، که بهطور خاص برای بازار چین طراحی شدهاند.
طبق گفته فولکسواگن، تمام مدلهای تولید جدید که از این سه کانسپت مشتق میشوند، به سیستمهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای رانندگی خودکار پیشرفته مجهز خواهند بود.
تا سال ۲۰۲۶، VW هدف دارد که به عملکرد سطح ۲+ برسد؛ عملکرد رانندگی بدون دست در برخی از شرایط با قابلیت سبقتگیری، چرخش و رانندگی در ترافیک بهطور مستقل. اما این حالت مانند سطح ۳ نیست که در آن راننده میتواند چشمش را از جاده بردارد. رانندگان باید در حین رانندگی هوشیار باشند و آماده کنترل خودرو باشند.
علاوه بر تکنولوژی جدید، این سه کانسپت بهطور خاص برای سلیقه مشتریان چینی طراحی شدهاند. این بدان معناست که توجه زیادی به جزییات در مورد کیفیت مواد، فضای کافی برای سرنشینان عقب و فاصله محوری بیشتر است. همچنین نباید فراموش کرد که فولکسواگن یک مدل Tiguan L Pro بهطور خاص برای بازار چین تولید میکند.
دو SUV و یک سدان از فولکس واگن برای بازار چین


اولین مدل ID. Era است که توسط SAIC Volkswagen ساخته شده است. این یک SUV بزرگ با سه ردیف صندلی است که پیشرانه الکتریکی با یک موتور بنزینی ترکیب شده، که فقط به عنوان یک منبع انرژی برای باتری عمل میکند. فولکسواگن اعلام کرده که ID. Era دارای یک دامنه ترکیبی ۱۰۰۰ کیلومتری با روشن بودن موتور است و فقط با باتری، دامنه آن ۳۰۰ کیلومتر است.


مدل بعدی فولکس واگن ID. Evo است که توسط Volkswagen Anhui توسعه یافته است. این نیز یک SUV بزرگتر است، اگرچه با هدف عرضه به نسل جوان تر طراحی و توسعه یافته است، زیرا به ظاهر اهمیت بیشتری میدهند. این خودرو دارای یک پلتفرم ۸۰۰ ولتی و معماری الکترونیکی با عملکرد بالاست. این خودرو قادر به دریافت بهروزرسانیهای از راه دور و استفاده از سیستمهای دیجیتال پیشرفته است.


آخرین کانسپت فولکس واگن، ID. Aura است، یک سدان جمع و جور که توسط FAWVolkswagen توسعه یافته است. این اولین مدلی است که از پلتفرم جدید Compact Main Platform (CMP) استفاده میکند. این خودرو با طراحی گرد و ویژگیهای هوشمند و یک رابط کاربری الهامگرفته از گوشیهای هوشمند برای سیستم مالتی مدیا توسعه یافته است. همچنین یک دستیار هوش مصنوعی انسانی برای کنترل طبیعی عملکردهای onboard دارد.
طراحی و توسعه در چین
فولکسواگن نیازهای مشتریان چینی را بهطور جدی در طراحی و توسعه این مدلها در نظر گرفته است. طبق گفته آندریاس میندت، رئیس طراحی شرکت، کانسپت ID. Code نقطه شروع زبان طراحی مفاهیم بوده است. از آنجا، هر خودرو بهطور مستقل در دستان طراحان در سه سرمایهگذاری مشترک تکامل یافته است. طبق گفته توماس اولبریش، مدیرعامل مرکز فناوری فولکسواگن چین، این شرکت در حال توسعه محصولات با سلیقه مردم چین است و خودروهای تولیدی آینده در یک زمانبندی ۳۴ ماهه به بازار عرضه خواهند شد.
توماس شافر، مدیرعامل فولکسواگن، در نمایشگاه خودروی شانگهای اعلام کرد که این کانسپت ها «نتیجه هدف گذاری فولکس واگن در بازار چین» هستند و بر اهمیت بازار چین برای آینده شرکت تأکید کرد.
در نهایت، VW قصد دارد بیش از ۳۰ مدل جدید را تا پایان سال ۲۰۲۷ معرفی کند که شامل ۲۰ مدل طبقهبندی شده بهعنوان خودروهای انرژی جدید (NEVs) هستند که شامل خودروهای کاملاً الکتریکی، هیبریدهای شارژی و خودروهای الکتریکی با منبع انرژی مضاعفاند.
ID. Aura ID. Era ID. Evo فولکس واگن کانسپت فولکس واگن نمایشگاه خودرو شانگهای 2025
source