به گزارش پرشین خودرو، مدیران ارشد شرکت ایران خودرو تاکید دارند که صرف هزینه برای خدمات بهتر به مشتریان، بسیار مطلوبتر از تحمیل هزینه به ایرانخودرو به دلیل نارضایتی مشتریان است.
براساس این گزارش، تیم مدیریتی ایرانخودرو طرح خدمات نوروزی امسال را به صورت ویژه و با اجرای برنامههای نوین و مشتریمدارانه به اجرا گذاشت تا تمامی دارندگان خودرو فارغ از برند تولیدکننده محصولات، بتوانند سفر خوشی را در ایام تعطیلات پشت سر بگذارند.
این طرح با شعار «با هم دور ایران بگردیم» از ۲۸ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و در روز ۱۶ فروردینماه سال جاری پایان یافت.
در طرح خدمات نوروزی امسال، گروه صنعتی ایرانخودرو ۲۸۲ نمایندگی را برای ارایه خدمات کشیک و ۲۱۸ نمایندگی را به عنوان ارایهدهنده خدمات غیرکشیک تعیین کرد. حمل شبانه خودروها نیز یکی از خدماتی بود که در طی طرح امداد نوروزی توسط ۱۳۹ نمایندگی ارایه شد. تعداد این نمایندگیها نسبت به طرح نوروزی سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی داشت.
بهمنظور ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان، ۱۵ نمایندگی نیز به صورت شبانهروزی به ارایه خدمات پرداختند تا دغدغهای در زمینه پذیرش و دریافت خدمات در ساعات شبانه وجود نداشته باشد.
همچنین در طرح ۱۹ روزه خدمات نوروزی امسال، ۲۷۳ فروشگاه کشیک ایساکو، قطعات و لوازم یدکی را در اختیار مشتریان قرار دادند. در این طرح نمایندگیهای ایرانخودرو در بیش از ۲۰۰ شهرستان فعال بوده و در خدماترسانی به مشتریان مشارکت داشتند.
نمایندگیهای خدمات پس از فروش ایرانخودرو در اسفندماه سال گذشته با اضافه شدن پنج نمایندگی جدید به ۶۶۳ رسید تا میزان دسترسی مشتریان به خدمات این گروه صنعتی بهبود یابد.
به منظور ایجاد دسترسی بهتر به خدمات برای دارندگان محصول ریرا، نمایندگیهای پایلوت ارایه خدمات به اینخودرو در روزهای پایانی سال از ۶۶ به ۱۶۲ نمایندگی افزایش یافت. همچنین تعداد نمایندگیهایی که به خودروهای هایما خدمات ارایه میدهند، با رشد صددرصدی به ۲۰۶ نمایندگی افزایش یافت.
افزایش تعداد نمایندگیهایی که امکان ارایه خدمت به محصولات برقی را داشتند نیز گام دیگری از سوی ایساکو برای ایجاد رضایتمندی در مشتریان و دسترسی به خدمات مطلوب بود.
افزایش اطمینان به ایران خودرو
مقایسه روند روزانه پذیرش طرح خدمات نوروزی امسال با سال گذشته حکایت از رشد ۲۱ درصدی دارد. در طرح نوروزی امسال ۱۹۱ هزار و ۹۹۳ مشتری از خدمات بهرهمند شدند، در حالی که این میزان در سال گذشته ۱۵۳ هزار و ۶۶۸ مشتری بود. با توجه به اینکه طرح خدمات نوروزی به دارندگان تمامی خودروها فارغ از برند تولیدکننده آن ارایه شد، افزایش این میزان نشاندهنده سطح بالای اطمینان مردم به ایرانخودرو است.
کاهش زمان تعمیرات خودرو
یکی از دستاوردهای مهم شبکه خدمات پسازفروش در طرح نوروزی امسال، کاهش زمان تعمیرات خودروها بود. میانگین کل زمان تعمیرات در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته بهبود ۲۸ درصدی را تجربه کرد. میانگین زمان پذیرش تا آغاز فرایند تعمیر نیز یکی از شاخصهای مهمی است که در رضایتمندی مشتریان اثرگذار است. در سال ۱۴۰۴ میانگین زمان پذیرش تا شروع تعمیر خودرو کاهش ۳۵ درصدی را نسبت به طرح سال گذشته تجربه کرد. همچنین میانگین زمان شروع به تعمیر تا اتمام آن نیز کاهش ۲۶ درصدی را به ثبت رساند. ترخیص یکروزه خودروها نیز نسبت به طرح سال گذشته بهبود حدود پنج درصدی داشت و به عدد ۹۱.۴۶ درصد رسید.
ارائه خدمات در شیفت شب
فعال بودن شبانهروزی ۱۵ نمایندگی در استانهای بزرگ و مسافرپذیر یکی از اقدامات مهمی بود که در طرح نوروز امسال به اجرا گذاشته شد. در این نمایندگیها ۸۸۲ خدمت در شیفت شب ارایه شد که این اقدام از در جاده ماندن مسافران نوروزی و ایجاد نارضایتی در آنها جلوگیری کرد. همچنین در شیفت شبانه همین نمایندگیها حدود ۱۴۰۰ خودرو ترخیص شدند که این امر نیز در رضایتمندی مشتریان اثرگذار بود. بدیهی است که عدم فعالیت نمایندگی در شیفت شب، انجام تعمیرات و ترخیص خودروها را به روز بعد از آن موکول میکند که در نهایت نارضایتی مشتریان را در پی دارد.
با توجه به اینکه بیشتر روزهای طرح نوروزی در ایام ماه مبارک رمضان قرار داشت، پذیرایی از مشتریان و ارایه بسته افطاری نیز در راستای ایجاد فضای همدلی و همراهی برای دریافت خدمات موثر بود.
ایران خودرو از خودروهای برقی غافل نشد
براساس آمارهای به ثبت رسیده، در طول اجرای طرح بیش از ۲۷۱ هزار تماس برای دریافت انواع خدمات خودرویی، مشاوره فنی، سرویس در محل و اشتراک طلایی با مرکز پاسخگویی ایرانخودرو برقرار شد که کارکنان این مرکز موفق به پاسخگویی به ۹۹ درصد از تماسها شدند.
توزیع بالاتر از ظرفیت و پیشبینی از قطعات و لوازم یدکی در نمایندگیهای ایساکو در سراسر کشور نیز در طرح نوروزی امسال سبب شد تا با موجود بودن قطعه در نمایندگی، اتلاف زمان مشتری برای دریافت قطعه از میان رفته و قطعه در دسترس و موجود باشد. تعداد قطعات ارسال شده به نمایندگیها در سال جاری نسبت به طرح سال گذشته رشد ۴۲ درصدی داشت.
همچنین شبکه خدمات پسازفروش ایرانخودرو با برگزاری دورههای آموزشی به امدادگران، سبب کاهش زمان عیبیابی و تعمیرات خودرو و در نتیجه رضایتمندی مشتریان شد.
خدمات به خودروهای برقی نیز با ارایه آموزش کارکنان نمایندگیهای پایلوت نیز در طرح خدمات نوروزی به خوبی ارایه شد. در ایام طرح ۳۳ درصد مراجعات برای بهرهمندی از خدمات گارانتی و ۶۷ درصد نیز برای دریافت خدمات در دوره وارانتی بودند. این میزان نشاندهنده میزان اعتماد مشتریان به برند ایرانخودرو و خدمات این شرکت است.