یاماها مدل MT-09 پلاگین هیبرید را معرفی کرد

کمپانی یاماها موتور یک پروتوتایپ موتورسیکلت PHEV (پلاگین هیبرید) از مدل محبوب MT-09 با سیستم محرکه هیبریدی توسعه داده و این مدل را اکنون در ژاپن به عموم نمایش داده است.
این موتورسیکلت از موتور سه سیلندر CP3-890cc معروف مدل استاندارد یاماها MT-09 بهره میبرد، اما همچنین یک واحد محرکه الکتریکی جداگانه نیز در آن نصب شده است. در ویدیویی که از آن منتشر شده، مشخص است که این سیستم هیبرید به همان روشی که بسیاری از خودروها عمل میکنند، کار میکند؛ یعنی از محرکه الکتریکی برای حرکت اولیه و قدرت اضافی در شتابگیری حین حرکت استفاده میشود.


در این پروتوتایپ یک واحد خنککننده اضافی بر روی باک دیده میشود، در حالی که موتور الکتریکی زیر زین قرار دارد. اطلاعاتی درباره ظرفیت باک بنزین یا وزن آن ارائه نشده است، اما به وضوح مشخص است که زیر زین یک پریز برای شارژ الکتریکی وجود دارد و یک دکمه بر روی فرمان گزینههای مختلف حالتهای رانندگی را در اختیار راننده قرار میدهد.
یاماها موتور درخصوص ابعاد و طراحی این موتورسیکلت بیان کرده است: «سیستم PHEV بر روی یک طراحی فشرده تمرکز دارد. با اینکه یک موتور و یک باتری به موتورسیکلت اضافه شده، این سیستم دارای ابعاد مشابه محصولات متعارف است و ویژگیهای رانندگی خود را حفظ میکند.»


یک نکته جالب درخصوص هماهنگی میان موتور الکتریکی و بنزینی این است که در هنگام حرکت سیستم گیربکس فعال نمی شود و پس از شتابگیری کلاچ به طور اتوماتیک توسط گیربکس نیمه اتوماتیک یاماها (Y-AMT) وارد مدار خواهد شد. این یک ترفند جالب از سوی یاماها است، که قصد دارد تغییر دنده راننده با موتور احتراق داخلی را با انتقال بینهایت موتور الکتریکی ترکیب کند.
جالب اینجاست که موتور الکتریکی به نظر میرسد به طور مستقل زنجیر را به حرکت در میآورد. این یک راهحل کاملاً متفاوت از کاوازاکی است که در مدل هیبرید خود دارد، جایی که موتور الکتریکی به میل لنگ موتور احتراق داخلی متصل است و بنابراین همیشه در حال چرخش است. نتیجه این تنظیم این است که در کاوازاکی، جعبه دنده نیز همیشه باید تغییر دنده دهد. در این یاماها به نظر نمیرسد که این کار لازم باشد زمانی که از موتور الکتریکی استفاده میشود، اما دوباره در مورد موتور احتراق داخلی، سیستم گیربکس Y-AMT یک پل ارتباطی فراهم میآورد.
تکنولوژی جدید یاماها در زمینه ایربگ برای موتورسیکلت ها
یاماها FZ-S Fi Hybrid ؛ اولین موتورسیکلت هیبرید برند ژاپنی
مقایسه یاماها ان مکس توربو با نسل قبلی خود؛ نسل جدید چه تفاوت هایی دارد؟
ورود یاماها Nmax Turbo و Neo به بازار ایران + قیمت ها
تلاش یاماها برای تولید اولین موتورسیکلت برقی مخصوص بازار آسیا
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
یاماها یاماها MT-09 پلاگین هیبرید
source