نوآوری جدید هوندا؛ سیستم هشدار خروج از خطوط برای موتورسیکلت‌ها

سیستم هشدار خروج از خطوط برای موتورسیکلت‌ها
سیستم هشدار خروج از خطوط برای موتورسیکلت‌ها

هوندا در حال تحقیق توسعه بر روی یک ایده جدید است تا موتورسیکلت هایش با سیستم رانندگی بین خطوط عرضه شوند.






در حالی که رقبای هوندا با سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده مبتنی بر رادار Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) پیشرفت کرده‌اند، هوندا به طور فزاینده‌ای به نظر می‌رسد که در جنگ فناوری که معمولاً در آن برتری دارد، عقب مانده است. اما در پشت صحنه، هوندا به شدت در حال کار بر روی فناوری خود است که می‌تواند از رقبا جلو بزند و آن را دوباره در صدر فهرست قرار دهد.

در چند سال گذشته، ما شاهد یک جریان ثابت از ایده های هوندا بوده‌ایم که شامل ایده‌هایی از جمله کروز کنترل تطبیقی مبتنی بر رادار و دوربین و سیستم‌های کاهش تصادف، کمک به حفظ خط و مجموعه‌ای از دیگر فناوری‌ها است، اما آخرین ایده هوندا به منظور مقابله با یک مشکل خاص که موتورسیکلت‌ها و نه خودروها با آن مواجه هستند، طراحی شده است: عبور از بین خطوط.

سیستم‌های هشدار خروج از خط احتمالاً برای هر کسی که یک خودروی مدرن رانده است آشنا هستند و در صورتی که شما به نزدیک‌ترین خط تقسیم مسیر یا کناره جاده نزدیک شوید بدون این‌که اشاره کنید، سیستم ها به راننده هشدار می دهند. برخی از آن‌ها خسته‌کننده هستند، اما بهترین سیستم ها با کارایی بهینه زمانی که راننده نمی خواهد از مدار خارج شده و مزاحم رانندگی نمی شوند. در کل سیستم فناوری ساده است و از دوربین‌ها برای نظارت بر خطوط جاده و فعال کردن هشدار در صورت نزدیک شدن یا عبور از آن‌ها استفاده می‌کند، اما عبور از بین خطوط با موتورسیکلت یک مشکل خاص ایجاد می‌کند. در حالی که عبور از بین خطوط تنها در تعداد کمی از ایالت‌های ایالات متحده قانونی است، این عمل در بسیاری از نقاط جهان از جمله اروپا برای موتورسیکلت‌ها مجاز است و آن‌ها معمولاً بر روی خطوط جاده حرکت می‌کنند نه در کنار آن‌ها. سیستم جدید هوندا به گونه‌ای طراحی شده است که این موضوع را شناسایی کند و یک سیستم هشدار خروج از خط ارائه دهد که هنگام عبور از بین خطوط به طور مکرر هشدارهای غیرضروری نمی‌دهد.

این سیستم که بر روی یک هوندا گلد وینگ پیاده سازی شده است، کارایی بسیار ساده ای دارد. این سیستم یک رادار را که در جلو نصب شده و برای شناسایی وسایل نقلیه دیگر و برای کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌شود، با یک دوربین واحد که مستقیماً بالای آن قرار دارد و به جاده پیش رو تمرکز دارد، ترکیب می کند. آن دوربین سیگنال خود را به یک کامپیوتر ارسال می‌کند که خطوط جاده را شناسایی کرده و هشدار خروج از خط را فعال می‌کند.

در استفاده معمول، این سیستم دقیقاً مانند سیستم‌های استفاده شده در خودروها عمل می‌کند. اگر شما بدون استفاده از چراغ‌های راهنما به نزدیک‌ترین خط تقسیم مسیر یا کناره جاده نزدیک شوید، هشدار خروج از خط فعال می‌شود. با این حال، یک لایه اضافی از برنامه‌نویسی برای خاموش کردن آن هشدار طراحی شده است.

به محض این‌که کامپیوتر موتور متوجه شود که شما عمداً در حال عبور از بین خطوط هستید. طبق سیستمی که هوندا درباره آن توضیح داده است، هشدار اولیه خروج از خط زمانی که راکب از خط جاده عبور کند فعال می شود، اما یک تایمر در ICU موتور به مدت سه ثانیه زمانی که راکب به آن دستور غیرفعال سازی را داده باشد، با شناسایی و تشخیص این‌که راکب از عمد از خطوط جاده عبور می کند، غیر فعال می شود.

اما این تنها چیزی نیست که این سیستم انجام می‌دهد. پس از این‌که تشخیص داد که در حال عبور از بین خطوط هستید و در فاصله‌ای بین خودروها حرکت می‌کنید که باریک‌تر از یک خط معمولی است، سیستم عملکرد هشدار تصادف رادار رو به جلو را دوباره تنظیم می‌کند و ناحیه کانونی آن را در جلو باریک‌تر می‌کند تا توسط خودروهای کناری که بین آن‌ها در حال عبور هستید، فعال نشود.

در حالی که این هنوز یک ایده تحقیقاتی است و به واقعیت و عرضه برروی محصولات هوندا نرسیده و تضمینی برای تولید آن وجود ندارد، واضح است که هوندا به هر جنبه‌ای از این فناوری نگاه می‌کند، قبل از این‌که وارد نبرد ARAS شود. باید دید هوندا در آینده چه تغییراتی یا چه فناوری های دیگری به سیستم Lane Departure Warning خود اضافه خواهد کرد.

source

توسط khodrocamp.ir