
وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به تازگی تصاویر و اطلاعات اولیه نسل جدید چانگان UNI-V (یونی-وی) را منتشر کرده است. این خودرو که یکی از محبوبترین کوپههای کامپکت (جمعوجور) در بازار چین به حساب میآید، این بار با تغییرات قابلتوجه در ظاهر و بخش فنی معرفی شده و توجه بسیاری از طرفداران ماشین را به خودش جلب کرده. در ادامه با جزئیات این خودرو بیشتر آشنا میشویم.
طراحی ظاهری جدید؛ اسپرتتر و مدرنتر
با توجه به تصاویر رسمی منتشر شده، طراحی جلوی چانگان UNI-V کاملاً تغییر کرده است:
- پنل بالای پلاک جلو به صورت یکپارچه و بسته طراحی شده که ظاهری مدرن و پیشرفته به خودرو داده.
- دو طرف سپر جلو، تزئینات مثلثیشکل دارد که ظاهر خودرو را تهاجمیتر کرده.
- چراغهای جلوی باریک و LED همچنان حفظ شده و طراحی خاص آن در زمان روشن بودن، جلوه منحصربهفردی به ماشین میدهد.
- جلوپنجره ذوزنقهای شکل پایین تکمیلکننده چهره اسپرت خودرو است.
در مقایسه با مدل قبلی، ظاهر کلی خودرو عضلانیتر و جذابتر شده و حس اسپرت بودن را بیشتر القا میکند.
نمای جانبی و عقب؛ سادگی و جذابیت در کنار هم
در نمای کناری:
- طرح فستبک (سقف شیبدار) همچنان حفظ شده که ظاهری کشیده و پویا به ماشین داده.
- دستگیرههای نیمهمخفی، علاوه بر زیبایی، به کاهش مقاومت هوا و افزایش عملکرد خودرو کمک میکنند.
- چرخها در سه سایز ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اینچ با رینگهای آلومینیومی متنوع ارائه میشود که امکان شخصیسازی بیشتری به خریداران میدهد.
در عقب:
- چراغ عقب سرتاسری LED همچنان وجود دارد ولی گرافیک داخلی آن تغییر کرده.
- لوگوی V شکل چانگان در وسط چراغ عقب که در شب روشن میشود، به شدت در جلب توجه مؤثر است.
- در نسخههای استاندارد، اگزوزهای دوبل در طرفین قرار دارند، ولی در نسخههای اسپرت، چهار خروجی اگزوز، دیفیوزرهای (پخشکننده هوا) نارنجیرنگ، رکابهای جانبی و کالیپرهای ترمز نارنجی، چهرهای کاملاً اسپرت و خشن به خودرو میبخشند.
- همچنین این مدل به اسپویلر برقی متحرک در عقب مجهز شده که ظاهر کوپهای خودرو را کاملتر میکند.
کابین؛ منتظر ارتقاء جزئی باشید
اگرچه تصاویر داخلی هنوز منتشر نشده، اما انتظار میرود چانگان در این مدل:
- کیفیت متریال کابین را بهبود دهد.
- سیستم سرگرمی و اطلاعات را به نسخه بهروزتر و هوشمندتری ارتقاء دهد.
- طراحی کلی داشبورد و کنسول، همچون مدل فعلی، خانوادهمحور و ساده باقی بماند.
مشخصات فنی؛ قدرت بیشتر، شتاب بهتر
این خودرو با دو پیشرانه (موتور) بنزینی عرضه میشود:
نوع موتور |
قدرت (کیلووات) |
افزایش قدرت |
مناسب برای |
۱.۵T (توربوشارژ ۱.۵ لیتری) |
۱۴۱ |
بدون تغییر |
رانندگی روزمره |
۲.۰T (توربوشارژ ۲ لیتری) |
۱۸۰ |
افزایش ۹ کیلووات |
شتاب و عملکرد بالا |
۱.۵T مناسب استفاده روزانه و رانندگی شهری است. در حالی که ۲.۰T با قدرت ۱۸۰ کیلووات (تقریباً ۲۴۵ اسب بخار)، بهخصوص در شتابگیری و سبقت در سرعتهای بالا عملکرد بهتری دارد.
نکته:
هم در مدل ۱.۵T و هم ۲.۰T از فناوری توربوشارژ (Turbocharger) استفاده شده که باعث افزایش قدرت موتور بدون بالا رفتن حجم آن میشود.
جمعبندی | آیا UNI-V جدید میتواند در بازار موفق باشد؟
در مجموع، چانگان UNI-V جدید با طراحی ظاهری تهاجمیتر، امکانات اسپرتتر و بهبود قدرت موتور، حالا رقابت سنگینتری در بازار کوپههای جمعوجور خواهد داشت. حال باید دید آیا این تغییرات میتواند توجه خریداران را جلب کند و جایگاه خوبی در بازار ایران و سایر کشورها پیدا کند یا نه.
منبع ترجمه: bitauto
source