مرسدس بنز CLA مدل 2026 ؛ نسل جدید سدان لوکس آلمانی

مرسدس بنز CLA مدل 2026
مرسدس بنز CLA مدل ۲۰۲۶

مرسدس بنز CLA برای سال ۲۰۲۶ چه از نظر طراحی و چه از نظر مشخصات فنی یک خودروی کاملاً جدید است و تغییرات قابل توجهی در زیر پوسته آشنا نسبت به نسل قبلی خود کرده است.


تیگو 8


تیگو 8

این خودرو که رقیب ب ام و ۲ Gran Coupe است، برای اولین بار به عنوان یک خودروی الکتریکی خالص عرضه خواهد شد. به‌علاوه، نسخه‌های ارزان‌تر دارای سیستم پلاگین هیبرید مبتنی بر یک موتور بنزینی کوچک و توربوشارژ هستند. در حالی که نسل‌های قبلی در خارج از ایالات متحده آمریکا به موتورهای دیزلی مجهز بودند، در این نسل، مرسدس بنز برای این مدل از نسخه دیزلی صرفه نظر کرده است.

همان‌طور که از خودرویی که نسل‌های جدیدی را تجربه می‌کند انتظار داریم، CLA جدید بزرگ‌تر شده است. مرسدس بدنه بنز کوچک را به طول ۱.۳ اینچ افزایش داده و به ۱۸۵.۹ اینچ رسانده است که کمی از نسل قبلی C-Class طولانی‌تر است. این سدان لوکس نه چندان جمع و جور همچنین یک اینچ عریض‌تر از CLA قدیمی شده و اکنون به ۷۳ اینچ رسیده است. مهندسان ارتفاع خودرو را به اندازه ۱.۱ اینچ افزایش داده و به ۵۷.۸ اینچ رسانده‌اند و فاصله محور نیز به اندازه ۲.۴ اینچ افزایش یافته و به ۱۰۹.۸ اینچ رسیده است.

اگرچه این مدل بزرگ‌تر از مدل قبلی است، اما برای سرنشینان عقب کمی تنگ‌تر شده است. افرادی که در صندلی‌های عقب نشسته‌اند، فضای پا و فضای آرنج کم‌تری دارند، اما کمی فضای سر بیش‌تری دارند، با وجود سقف شیب‌دار.

ظرفیت بار نیز به اندازه ۱.۹ فوت مکعب کاهش یافته و به ۱۴.۳ فوت مکعب رسیده است. این کاهش قابل توجهی نیست اگر مدل الکتریکی را انتخاب کنید، زیرا مرسدس CLA نسخه الکتریکی را به یک صندوق جلویی مجهز کرده است. در واقع، این اولین خودروی شرکت در ۹۰ سال اخیر است که صندوق بار جلویی را ارائه می‌دهد. مدل جدید می‌تواند ۲.۵ فوت مکعب فضای بار را زیر کاپوت خود جای دهد.

طراحی خارجی یک تحول است نه یک انقلاب. برخی ممکن است بگویند که این یک تغییر چهره است نه یک مدل نسل بعدی. نوارهای نوری جلو و عقب با روندهای طراحی دهه ۲۰۲۰ همخوانی دارد و ستاره‌های نورانی بیش‌تری در جلو پنجره وجود دارد. مرسدس با استفاده از دستگیره‌های درِ همسطح، پروفیل را نرم‌تر کرده تا استایل برخی از سدان‌های بزرگ‌تر بنز را تداعی کند. همچنین بدنه باریک این خودرو دارای ضریب درگ ۰.۲۱ است.

اگرچه از بیرون آشنا به نظر می‌رسد، اما کابین به‌طور کامل بازطراحی شده است. یک داشبورد عمودی دارای حداکثر سه صفحه‌نمایش است که در میان دریایی از پلاستیک براق مشکی قرار گرفته‌اند. کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی در کنار یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی ۱۴ اینچی قرار دارد که هر دو به‌عنوان استاندارد در تمام مدل‌ها ارائه می‌شوند. CLA جدید می‌تواند با یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی برای سرنشین جلو با هزینه اضافی عرضه شود.

این سیستم که MBUX Superscreen نامیده می‌شود، دارای سه نمایشگر است که سطح شیشه‌ای بزرگی دارد و به مدل‌های گران‌تر با داشبوردهای مملو از صفحه‌نمایش شباهت دارد. مشتریان می‌توانند هزینه اضافی برای یک نمایشگر هدآپ پرداخت کنند که تصویر ۱۲.۲ اینچی را در خط دید راننده نمایش می‌دهد. فهرست طولانی گزینه‌ها همچنین شامل یک سیستم صوتی Burmester با ۱۶ بلندگو در سراسر کابین می شود.

دریچه های هوا کناری به سبک توربین یادآور نسل قبلی هستند، اما یک دریچه هوا تخت با ظاهری نسبتاً ساده جایگزین دریچه های گرد سه‌گانه در مرکز شده است. همچنین کلیدهای کنترلی فیزیکی جداگانه برای تنظیم دما حذف شده‌اند، بنابراین شما باید از صفحه‌نمایش لمسی برای تنظیم دما و سایر تنظیمات استفاده کنید. از سوی دیگر، کنسول میانی دارای جای لیوان و یک پد شارژ بی‌سیم در بالاست.

یک سیستم تعلیق عقب مولتی لینک جدید که از مدل‌های بزرگ‌تر و لوکس‌تر مشتق شده، در این مدل عرضه شده است، که ادعا می‌شود کیفیت سواری را بهبود می‌بخشد. این موضوع همچنین به اندازه رینگ ها بستگی دارد که از ۱۷ تا ۱۹ اینچ متغیر است. در سایر موارد، سقف پانوراما به‌عنوان استاندارد ارائه شده است. این سقف دارای پرده roller نیست، زیرا مرسدس اعلام کرده است به آن نیاز ندارد، زیرا از شیشه لمینت عایق حرارتی برای جلوگیری از تابش نور خورشید استفاده می‌کند.

در مورد مشخصات فنی، CLA پایه دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که براساس چرخه میلر کار می‌کند و با یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هشت سرعته همکاری دارد. موتور “M252” که به صورت عرضی نصب شده، دارای یک بلوک سیلندر تمام آلومینیومی و تکنولوژی ۴۸ ولت است. مرسدس می‌گوید این واحد ۱.۵ لیتری در دو توان مختلف ارائه می‌شود، بدون این‌که اعداد قدرت را افشا کند و انتخاب بین دیفرانسیل جلو و چهارچرخ متحرک وجود دارد.

اگر مایل به انتخاب نسخه الکتریکی هستید، دو مدل برای انتخاب وجود دارد: CLA 250+ با فناوری EQ و CLA 350 4Matic با فناوری EQ. مدل اول دارای یک موتور تک، دیفرانسیل عقب با ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ گشتاور است. مدل دوم دارای یک آرایش دوموتور قوی‌تر با چهارچرخ متحرک و ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. هر دو مدل دارای یک گیربکس دو سرعته عقب هستند که اولی برای استفاده در شهر و دومی برای رانندگی در بزرگراه طراحی شده است.

اگر مدل الکتریکی پایه CLA را سفارش دهید، این خودرو در ۶.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل قوی‌تر این کار را در ۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. هر دو مدل به‌طور الکترونیکی به حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت (۲۱۰ کیلومتر بر ساعت) محدود شده‌اند. شایان ذکر است که مدل 4Matic تنها زمانی که به قدرت و چسبندگی اضافی نیاز باشد، در حالت چهارچرخ متحرک عمل می‌کند و در سایر شرایط رانندگی موتور جلو برای افزایش کارایی جدا می‌شود.

مدل دوموتور در مشخصات اروپایی وزن قابل توجه ۴,۷۰۷ پوند (۲,۱۳۵ کیلوگرم) را دارد. مدل بنزینی باید به‌طور قابل توجهی سبک‌تر باشد، زیرا باتری حجیم ندارد. در مورد باتری، EVها یک بسته باتری نیکل-منگنز-کوبالت با ظرفیت قابل استفاده ۸۵ کیلووات ساعت را به اشتراک می‌گذارند.

مرسدس ادعا می‌کند که حداکثر دامنه در چرخه WLTP برای مدل دیفرانسیل عقب ۴۹۲ مایل (۷۹۲ کیلومتر) و برای مدل چهارچرخ متحرک تا ۴۷۹ مایل (۷۷۱ کیلومتر) است. از آن‌جایی که فناوری ۸۰۰ ولتی در این خودرو وجود دارد، شارژ سریع DC با قدرت چشم‌گیر ۳۲۵ کیلووات پشتیبانی می‌شود.

نزدیک به پایان سال، مرسدس قصد دارد نسخه‌ای متفاوت از CLA الکتریکی را عرضه کند که با یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) با ظرفیت انرژی قابل استفاده ۵۸ کیلووات ساعت مجهز شده است.

مرسدس در اواخر امسال CLA الکتریکی را در نمایندگی‌های ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد کرد و مدل بنزینی پلاگین هیبرید نیز پس از آن عرضه خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir