تویوتا با عرضه bZ4X نتوانست در بازار خودروهای برقی آتش به پا کند. این خودرو با نام سوبارو سولترا هم به فروش می‌رسد، درحالی‌که لکسس RZ و عضو تازه وارد خانواده یعنی C-HR پلاس هم براساس همین پلتفرم طراحی شده‌اند.

تویوتا با اعمال تغییراتی در نمای جلوی bZ4X شامل لبه های کناری با طراحی صاف و چراغ‌های جدید در بخش کناری، چهره این کراس‌اور برقی را کمی تغییر داده است.

در فضای کابین با طراحی متفاوت کنسول میانی روبرو هستیم، که فضای بیشتری برای قرار دادن و شارژ موبایل فراهم کرده است. نمایشگر لمسی 14 اینچ با رابط کاربری جدید اکنون در تمام تیپ‌ها نصب می‌شود. گذشته از این باید به قابلیت آماده‌سازی باتری پیش از شارژ و همچنین مسیریابی برای دستیابی سریع به جایگاه شارژ، اشاره کنیم.

در هر دو مدل محور-جلو یا دو موتوره از تیپ کامل تویوتا bZ4X می‌توان مجموعه باتری 73.1 کیلووات ساعت را سفارش داد. باتری کوچکتر 57.7 کیلووات نیز برای مدل‌های تک-موتور قابل انتخاب است.

صرف‌نظر از ظرفیت باتری، خروجی پیشرانه به eAxles یا اکسل برقی‌های جدید منتقل می‌شود که برای دریافت نیروی بیشتر آمادگی دارند.

تیپ محرک-جلو تویوتا bZ4X به یک موتور برقی با 221 اسب‌بخار قدرت مجهز شده، که 20 اسب‌بخار از مدل قبلی نیرومندتر است. تیپ دو موتوره، 338 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد تا به یکی از نیرومندترین محصولات تویوتا در خارج از سری GR تبدیل شود. مدل محرک-عقب با مجموعه باتری 57.7 کیلووات ساعت نیز 165 اسب‌بخار قدرت دارد.

بنابر تخمین تویوتا، bZ4X می‌تواند به حداکثر برد حرکتی 572 کیلومتر دست یابد که از مدل قبلی، 58 کیلومتر بیشتر است. توجه داشته باشید که این اعداد برمبنای استاندارد اروپایی WLTP اعلام می‌شود. برد حرکتی مدل فعلی براساس استاندارد سختگیرانه EPA آمریکا، 405 کیلومتر اعلام شده است.

از تفاوت در استاندارد مبنای برد حرکتی که بگذریم، به نظر می‌رسد که مجموعه باتری مدل جدید با قابلیت آماده‌سازی قبل از شارژ و پشتیبانی از جریان عادی 22 کیلووات، زمان کمتری برای شارژ نیاز داشته باشد.

source

توسط khodrocamp.ir