آیا پایان میباخ فرا رسیده است؟ ماکسترو S800 رقیب توقف ناپذیر

در این محتوا به سراغ ماکسترو S800 به عنوان یک رقیب کاملا جدی و توقف ناپذیر برای مرسدس میباخ آمده ایم.
ماکسترو S800؛ یک سدان چینی جدید و بسیار لوکس که تیپ پایه آن ۱۴۰ هزار و تیپ فولش ۲۱۰ هزار دلار قیمت دارد. خودرویی که در تست های تعلیق و نرمی سواری به عنوان یک خودروی فوق لوکس، خیلی راحت توانست مچ مرسدس میباخ را بخواباند و حالا مشخصات فنی آن نیز اعلام شده است. ماکسترو S800 در اصل حاصل جوینت ونچری جدید مابین هوآوی و جک (JAC) است و چینی ها معتقدند با روی کار آمدن این سدان لوکس، به زمان پایان میباخ رسیده ایم.
ماکسترو S800؛ لوکس تر از میباخ


ماکسترو را می توان رولزرویس و یا میباخ چینی دانست. خودرویی با ابعاد بسیار بزرگ و طراحی مینیمال. ماکسترو اس هشتصد دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۴۸۰، ۲۰۰۰ و ۱۵۳۶ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۳۳۷۰ میلی متر اعلام شده است.
به گفته ریچارد یو، رئیس واحد خودروهای هوآوی، این اعداد باعث شده اند این خودرو از ۹۹.۹۹ درصد مدلهای موجود در بازار بزرگتر باشد. این خودرو به عنوان یک سدان کلاس D+ طبقه بندی می شود.
طراحی جدید دارای ویژگی های متمایز بسیاری است، اما شاید در نگاه اول رینگ ها کمی عجیب به نظر برسند، چراکه یک کپی تمام عیار از رینگ های میباخ هستند.
در بخش بدنه ماکسترو S800 تقریباً تمام خطوط سیال و روان هستند و خبری از بدنه جعبه ای شکل نیست. نکته دیگر آنکه روی نور پردازی های چراغ ها و بخش های دیگر بدنه S800 به طور ویژه کار شده است. به طور مثال، چراغ های جلو و عقب نورپردازی مشابه کهکشان راه شیری دارند و همین ظرافت به طرز حیرت انگیزی روی دستگیره درها نیز کار شده است.
داخل کابین؛ لوکس به سبک شرقی


از فضای داخلی ماکسترو S800 همچنان به جز دو صندلی مجزای عقب و سقف کهکشانی چیز بیشتری منتشر نشده است، اما طبق عکس های جاسوسی احتمالاً داشبورد خودرو متشکل از ۳ نمایشگر خواهد بود و انواع امکانات متنوع شامل سیستم خودران سطح ۳، ماساژور صندلی های جلو و عقب، گرمکن و سردکن صندلی ها، تنظیم برقی صندلی ها در هر دو ردیف، یخچال داخل کابین، سیستم کنترل پایداری و کشش، درهای وکیوم دار و… در ماکسترو S800 بهکار گرفته شده است.
این خودرو دارای سنسور های متعدد بوده که امکان رانندگی تمام خودکار را برای ماکسترو پدید می آورند. از نکات جالب توجه ماکسترو S800 هم می توان به قابلیت انتقال خودکار خودرو به ایستگاه شارژ ویژه هوآوی و شارژ اتوماتیک این خودرو اشاره کرد. پس از عملیات شارژ گیری نیز خودرو به نقطه اولیه به صورت اتومات باز می گردد. تعلیق تطبیقی نیز از دیگر نکات مهم در خصوص ماکسترو S800 به شمار می آید.
مشخصات فنی

این خودرو دارای دو گونه برقی و رنج اکستندر است. در نوع اول دو نسخه دو و سه موتوره برای S800 تدارک دیده شده است. چینش نسخه سه موتوره، دو موتور روی محور عقب و یک موتور روی محور جلو است. هر دو نسخه دو و سه موتوره هم چهار چرخ محرک هستند. قدرت این مدل ها هم به ترتیب ۵۳۰ و ۸۶۴ اسب بخار ذکر شده اند. حداکثر سرعت مدل های ۲ و ۳ موتوره هم ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است.
در نمونه هیبریدی، علاوه بر سه موتور برقی، یک واحد ۱.۵ لیتری توربوی ۱۵۶ – ۱۷۰ اسب بخاری هم به عنوان ژنراتور فعالیت می کند. قدرت این مدل حدود ۱۰۰۰ اسب بخار و پک باتری های آن ۶۵ کیلووات ساعت ذکر شده است. پک باتری نسخه های برقی هم ۹۷ کیلووات ساعت است. برای شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد ماکسترو هم تنها ۱۰.۵ دقیقه زمان لازم است.
source