فولکس واگن ID.Every1 ؛ یک خودروی برقی آلمانی با قیمت حداقلی

فولکس واگن ID.Every1
فولکس واگن ID.Every1

کانسپت جدید و جذاب برند آلمانی، هدف گذاری و مسیر آینده برند فولکس واگن را در دنیای خودروهای برقی نشان می دهد.


تیگو 8


تیگو 8

سازندگان خودرو باید خودروهای برقی ارزان‌تری بفروشند اگر می‌خواهند تعداد بیش‌تری از مردم را به رانندگی با خودروهای برقی ترغیب کنند. فولکس‌واگن قصد دارد با دو مدل جدید به نام‌های ID.2 و ID.1 کمبود مدل‌ها در رده پایین را برطرف کند. کانسپت ID.2all پیش‌نمایش مدل اول را نشان می‌دهد و در نسخه تولیدی کم‌تر از ۲۵,۰۰۰ یورو (۲۶,۷۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت. مدل دوم، که به تازگی به‌عنوان یک کانسپت معرفی شد، قیمت ابتدایی حدود ۲۰,۰۰۰ یورو (۲۱,۳۰۰ دلار) خواهد داشت زمانی که به خط تولید برسد.

مدل ID. Every1 نگاهی به آینده نزدیک برای یک جایگزین غیرمستقیم برای e-up! است که فولکس‌واگن در سال ۲۰۲۳ آن را کنار گذاشت. با این حال، این مدل به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر از هاچ‌بک برقی کوچک است. کانسپت جدید دارای طول ۱۵۲.۷ اینچ (۳۸۸۰ میلی‌متر) از جلو تا عقب است که ۱۱ اینچ (۲۸۰ میلی‌متر) طولانی‌تر از e-up! منسوخ شده است. این مدل هنوز ۶.۷ اینچ (۱۷۰ میلی‌متر) کوتاه‌تر از ID.2.all که قبلاً ذکر شد، است. با ارتفاع ۵۸.۶ اینچ (۱۴۹۰ میلی‌متر) و عرض ۷۱.۴ اینچ (۱۸۱۶ میلی‌متر)، مفهوم جدید کمی کوتاه‌تر و باریک‌تر نسبت به ID.2 است.

اگرچه این مدل یک کانسپت است، اما انتظار نداریم تغییرات عمده‌ای در مدل تولیدی مشاهده کنیم. نسخه نهایی دارای برف‌پاک‌کن‌های جلو و عقب، آینه‌های بزرگ‌تر، سنسورهای پارک و سایر ویژگی‌ها خواهد بود. برخی از طراحی‌های نسل اول گلف در ID. Every1 گنجانده شده است. نمای کناری ساده و مینیمال به طراحی کلاسیک Mk1 جورجتو جوجارو اشاره دارد، در حالی که طراحی سیاه رنگ عقب به GTI اصلی از سال ۱۹۷۶ شبیه است.

با وجود این‌که این یک خودروی کوچک است، رینگ های ۱۹ اینچی چندان در طراحی این خودرو بزرگ به نظر نمی رسند. امیدواریم که یک مجموعه کوچک‌تر برای افرادی که راحتی سواری و محدوده بیش‌تر را به ظاهر اسپرت ترجیح می‌دهند، ارائه شود. در عصر کاهش هزینه‌ها، به‌خصوص در گروه فولکس‌واگن، باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا مدل تولیدی دارای درگاه‌های شارژ در هر دو گلگیر جلو خواهد بود یا خیر.

داخل خودرو به ارائه فضای کافی به اندازه پولو سوپرمینی با موتور بنزینی هدف‌گذاری شده است، که این امر به لطف بسته‌بندی برتر تنها یک خودروی برقی بر روی پلتفرم اختصاصی ممکن است. چهار نفر می‌توانند در داخل خودرو جا بگیرند، در حالی که حجم فضای بار ۱۰.۷ فوت مکعب (۳۰۵ لیتر) است که برای خودرویی در این بخش بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

چیزی که برخی از طرف‌داران برند را نگران خواهد کرد، سیستم مالتی مدیا خودروست. نه خود صفحه نمایش بزرگ آن، بلکه به رابط کاربری یا نرم افزار به‌کاررفته در آن. فولکس‌واگن می‌گوید ID.1 اولین مدل تولیدی گروه خواهد بود که از معماری نرم‌افزاری جدید استفاده می‌کند. با توجه به مشکلاتی که برخی از محصولات VAG در سال‌های اخیر داشته‌اند، شاید این مدل هم از این قاعده مستثنا نباشد.

مدل ID.1 براساس همان پلتفرم MEB با محور جلو که برادر بزرگ‌ترش، ID.2، ساخته شده است، طراحی خواهد شد. موتور واحد کانسپت که در محور جلو قرار دارد، ۹۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برای دستیابی به حداکثر سرعت ۸۱ مایل در ساعت (۱۳۰ کیلومتر بر ساعت) کافی است. اگرچه اندازه باتری ذکر نشده است، فولکس‌واگن حداقل برد حرکتی ۱۵۵ مایل (۲۵۰ کیلومتر) را تضمین می‌کند.

فولکس‌واگن برنامه‌ریزی کرده است تا ID.2 را سال آینده و ID.1 را در سال ۲۰۲۷ معرفی کند.

source

توسط khodrocamp.ir