شرکت منصوری که همواره به اعمال تغییر بر خودروهای سوپراسپرت و گران اشتغال دارد، این بار به سراغ تسلا سایبر تراک رفته و آن را به منصوری ایلانگیشن (Elongation) تبدیل کرده است. نام این خودرو به معنای کشیدگی، با طول بدنه آن مطابقت دارد هرچند که املای این کلمه به نام ایلان ماسک هم شبیه است. از این حدس و گمان‌ها که بگذریم، باید اعتراف کرد که با خودرویی زشت‌تر از قبل روبرو هستیم.

سایبرتراک اصولا به واسطه طراحی تیزگوشه بدنه با قطعات از جنس فولاد ضدزنگ شهرت دارد، اما اکنون به تعداد زیادی قطعات فیبر کربن مجهز شده است. سپرهای جدید جلو و عقب نیز اکنون طرحی مشابه باله، خروجی‌های هوا و دیفیوزر پیدا کرده‌اند.

سپرهای جلو و عقب از طریق فلاپ‌های دور گلگیر و رکاب‌های جانبی به هم متصل شده‌اند، که می‌تواند خودروهای حاضر در مانگای Initial D را به یاد بیاورد.

کاپوت، قاب آینه‌های جانبی، ورودی هوای تزئینی روی ستون‌های C و دو نیمه بال در طرفین بخش عقبی پیکاپ هم از فیبر کربن ساخته شده است. بخش جلویی سایبرتراک نیز پنل فیبر کربن با لوگوی نورانی منصوری در میانه آن جلب نظر می‌کند.

پشت پیکاپ نیز هرچند مثل جلو کاملاً فیبر کربنی نشده است، ولی در بالا لوگوی چراغ‌دار منصوری را دارد. قاب نوار LED بالای شیشه جلو، رینگ‌های آلیاژی 26 اینچ و چراغ ترمز عقب مشابه خودروهای فرمول یک هم با رنگ مشابه فیبرکربن تزئین شده‌اند.

کابین منصوری ایلانگیشن با ترکیب رنگ‌های خاکستری و سفید با جزئیات زرد تزئین شده است. در مورد پدال‌ها مطمئن نیستیم، ولی می‌توان تشخیص داد که پارکابی‌ها از فیبرکربن ساخته شده است. از دیگر ویژگی‌های این بخش می‌توان به روکش چرم صندلی‌ها با الگوی نامنظم و نشان منصوری در نقاط مختلف اشاره کرد. البته بنابر اعلام منصوری، دست مشتریان برای سفارش ویژگی‌های مختلف کاملا باز است.

منصوری ایلانگیشن می‌تواند برای مشتریان علاقمند به جلب توجه بسیار هیجان‌انگیز باشد، اما اگر درباره اصول زیبایی شناسی صحبت کنیم، ماجرا متفاوت خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط khodrocamp.ir