آئودی A6 مدل 2025 ؛ مدل استیشن آلمانی با 360 اسب بخار قدرت

آئودی همچنان در حال توسعه محصولات استیشن خود است و A5 Avant را به یک برادر بزرگتر مجهز کرده است. این موضوع را به چندین معنا میتوان برداشت کرد، چراکه A6 Avant جدید (“C9”) به نظر میرسد نسخهای بزرگتر باشد. جالب اینجاست که نسل بعدی A6 بهطور انحصاری به عنوان یک استیشن معرفی میشود، اما سبک بدنه سدان سنتی ماه آینده ارائه خواهد شد.
استفاده از یک خودروی قهوهای برای تصاویر مطبوعاتی انتخاب جالبی است، هرچند که لزوماً سلیقه خیلی از افراد نیست. همانطور که شاید به یاد داشته باشید، این خودرو در ابتدا قرار نبود این نام را داشته باشد. برند مستقر در اینگولشتات قصد داشت آن را A7 Avant نامگذاری کند، به عنوان بخشی از یک نامگذاری جدید که در آن اعداد فرد برای خودروهای احتراق و اعداد زوج برای خودروهای الکتریکی علامتگذاری شده بودند. این استراتژی هماکنون کنار گذاشته شده است.


برخلاف A6 Avant E-Tron کاملاً برقی، این مدل از تم چراغهای جداشده، که در سالهای اخیر در میان خودروسازان محبوب شده، صرفنظر کرده است. نمیتوانیم از دیدن رادارها/حسگرها در قسمت پایینی جلوپنجره چشمپوشی کنیم و امیدواریم که روزی شرکتهای خودروسازی راه بهتری برای ادغام آنها پیدا کنند. در قسمت عقب، سر اگزوزها کاملاً واقعی هستند و آئودی اعلام کرده است دیگر اگزوزهای غیرواقعی را روی خودروهایش نصب نخواهد کرد.
با ضریب درگ ۰.۲۵، A6 Avant به عنوان آیرودینامیکترین استیشن آئودی با موتور احتراق داخلی شناخته میشود. مدل برقی E-Tron که قبلاً به آن اشاره شد، حتا از این هم کمتحرکتر است و ضریب درگ آن تنها ۰.۲۴ است. در اروپا، مدل پایه روی رینگهای ۱۸ اینچی قرار خواهد گرفت و مدلهای لوکستر به رینگهای ۲۱ اینچی با طراحی سهرنگ مجهز خواهند شد.
در مقایسه با نسل قبلی، استیشن جدید A6 به میزان ۲.۳ اینچ کشیده شده و به طول ۱۹۶.۴ اینچ رسیده است. فاصله بین دو محور ۱۱۵.۲ اینچ است که تقریباً با نسل قبلی یکسان است. به جز آینهها، عرض آن کمی کمتر از ۷۴ اینچ است که با نسل قبلی C8 مطابقت دارد.


با وارد شدن به داخل کابین، شما میتوانید به راحتی تصور کنید با کابین A5 Avant روبهرو هستید . بار دیگر، این دو به شدت مشابه به نظر میرسند، حتا تا صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی سرنشینان. صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی به عنوان مالتی مدیا و صفحه نمایش دیجیتال ۱۱.۹ اینچی راننده هم اندازهای مشابه با A5 دارند. با این حال، برخی از موارد وجود دارند که نمیتوانیم ببینیم، مانند عایق صوتی اضافی که در مقایسه با A6 قدیمی، ۳۰ درصد بیشتر شده است بدون اینکه وزن اضافی داشته باشد. مهندسان تلاش کردند پنجرهها و درها را محکمتر از قبل ببندند و عایق صوتی اختیاری برای درهای عقب اضافه کنند.
آئودی همچنین دنده های گیربکس اتوماتیک دو کلاچه را اصلاح کرده است تا صدای جعبه S Tronic کاهش یابد. علاوه بر این، خودروهایی که با رینگهای ۱۹ اینچی یا بزرگتر سفارش داده میشوند، دارای جاذبهای صدا با حلقههای فومی هستند که لرزش هوای داخل تایر را کاهش میدهند.
بسته به نسخه، A6 Avant میتواند تا ۱۷.۷ فوت مکعب بار را در پشت صندلیهای عقب جا دهد. حتا مدل پایه نیز بهطور استاندارد دارای درِ عقب برقی است، به همراه نوری که زیر سپر قرار دارد و مکانی را نشان میدهد که باید حرکت پا انجام شود تا درِ عقب باز یا بسته شود.
با استفاده حداکثری از سقف بزرگ، شیشه پانورامیک بزرگ با فشردن یک دکمه از شفاف به مات تغییر حالت میدهد. این شیشه شامل نه بخش است که الگوهای مختلفی را تشکیل میدهند و به طور متناوب از شفاف به مات تغییر میکنند. آئودی به این ویژگی پرده دیجیتال میگوید و به مالکان این امکان را میدهد که از نورگیری کامل داخلی، ایجاد سایه، یا ترکیبی از هر دو استفاده کنند.


مدل پایه آئودی A6 Avant 2025 در اروپا دارای موتور بنزینی توربوشارژ ۲.۰ لیتری با ۲۰۱ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور چهار سیلندر با یک چرخه میلر بهروزشده کار میکند و قدرت را به طور انحصاری به چرخهای جلو منتقل میکند، زیرا گزینه Quattro موجود نیست. موتور دیزلی ۲.۰ TDI با تکنولوژی پلاگین هیبرید نیز همان ۲۰۱ اسب بخار را تولید میکند، اما گشتاور بیشتری به میزان ۴۰۰ نیوتن متر دارد. موتور دیزل میتواند با دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ متحرک عرضه شود.
برای قدرت بیشتر، یک موتور V-6 بزرگتر ۳.۰ لیتری با تکنولوژی ۴۸ ولت برای مدل بالایی که نشان A6 را دارد، وجود دارد. این موتور ۳۶۲ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به طور تصادفی با قدرتی که S5 Avant جدید ارائه میدهد، مطابقت دارد. با موتور شش سیلندر، A6 Avant جدید در ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. در نهایت، سرعت آن به طور الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
همانطور که میتوانید تصور کنید، مدلهای چهار سیلندر از نظر سرعت بسیار کندتر هستند. مدل بنزینی در ۸.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر میرسد. مدل دیزلی ۷.۹ ثانیه زمان میبرد، یا اگر مدل Quattro را انتخاب کنید، این زمان به ۷ ثانیه کاهش مییابد. حداکثر سرعت برای تنظیمات چهار سیلندر در حدود ۱۴۹ مایل بر ساعت (۲۴۰ کیلومتر بر ساعت) است.
دیگر ویژگیهای قابل ذکر شامل تعلیق بادی تطبیقی و ترمز برقی می شود. با هزینه اضافی، نسخه V-6 میتواند به دیفرانسیل Quattro Sport مجهز شود که گشتاور را بهطور کامل بین چرخهای عقب توزیع میکند، که بهبود هندلینگ و تجربه رانندگی هیجان انگیز را به ارمغان میآورد. پلتفرم MLB Evo دیگر وجود ندارد و به جای آن از پلتفرم Premium Platform Combustion (PPC) استفاده میشود که برادر آن یعنی A5 نیز از آن بهره میبرد.

آئودی A6 مدل ۲۰۲۵ در آلمان، از ۵۸,۰۰۰ یورو برای مدل موتور بنزینی چهار سیلندر آغاز میشود. مدل دیزلی از ۶۱,۷۰۰ یورو شروع می شود. تولید در کارخانه نکاگسلم، همزمان با A5 Avant که از نظر مکانیکی مرتبط است، انجام میشود.
آئودی آئودی A6 مدل 2025
source