هوندا گلدوینگ ؛ آفریننده سبک تورینگ 50 ساله شد

هوندا گلدوینگ نسخه 50 سالگی مدل 2025
هوندا گلدوینگ نسخه ۵۰ سالگی مدل ۲۰۲۵

۵۰ سال از معرفی هوندا گلدوینگ می‌گذرد، موتورسیکلتی که تقریباً سبک تورینگ را اختراع کرد. به مناسبت این دستاورد، هوندا گلدوینگ نسخه ۵۰ سالگی مدل ۲۰۲۵ دارای لوگوها و طراحی‌های ویژه در هر دو نسخه استاندارد و مدل تور خواهد بود.


تیگو 8


تیگو 8

هوندا GL1000 گلدوینگ K0 که توسط توشیو نوزو توسعه یافته بود، نخستین بار در نمایشگاه کلن در سال ۱۹۷۴ معرفی شد. این مدل افسانه ای از آن زمان تا امروز در فستیوال های مختلف جوایز بی شماری را در زمینه طراحی و مشخصات فنی کسب کرده است. برای سال ۲۰۲۵ علاوه بر لوگوها و طراحی‌های ویژه، مدل‌های سالگرد همچنین با دو هدیه رایگان ارائه خواهند شد؛ یک کتاب قهوه‌خوری درباره تاریخچه گلدوینگ و یک ماکت مینیاتوری در مقیاس ۱:۱۲ که شامل گلدوینگ‌های ۱۹۷۵ و ۲۰۲۵ است. به جز طراحی، تنها به‌روزرسانی برای سال ۲۰۲۵، افزودن قابلیت بی‌سیم برای Apple CarPlay و Android Auto است.

به مناسبت این جشن، هوندا نمایشگاه ویژه‌ای و فعالیت‌هایی در طول هفته موتورسواری دیتونا خواهد داشت. به زودی جزییات بیش‌تری از این مراسم منتشر خواهد شد.

مدل پایه هوندا گلدوینگ دارای لوگوهای گلدوینگ در سبدها و فیرینگ‌های کناری خواهد بود، با یک نشان ویژه ۵۰ سالگی در جلوی صندلی. صفحه نمایش اکنون هنگام روشن شدن موتور عبارت «از ۱۹۷۵» را نمایش می‌دهد. سایر ویژگی‌ها از قبل حفظ شده‌اند، از جمله موتور ۱,۸۳۳ سی‌سی ۶ سیلندر، سیستم تعلیق جناغی دوبل در جلو و شوک پرو-لینک، و ویژگی‌هایی مانند حالت‌های رانندگی، کمک به شروع حرکت در سربالایی، عملکرد معکوس یا دنده عقب، شیشه جلوی برقی، کروز کنترل و غیره.

همچنین هوندا گلدوینگ ۵۰ سالگی ۲۰۲۵ در رنگ مشکی مات متالیک با قیمت ۲۵,۲۰۰ دلار با گیربکس دستی ۶ سرعته یا ۲۶,۲۰۰ دلار با سیستم انتقال خودکار دوتایی (DCT) در دسترس خواهد بود.

هوندا گلدوینگ تور شامل یک چمدان ۶۱ لیتری است، اما در غیر این صورت تمامی ویژگی‌های مدل استاندارد را حفظ کرده است، از جمله نشان‌های ۵۰ سالگی بر روی گزینه‌های رنگی قرمز بوردو متالیک و طلای ابدی (رنگ نقره‌ای روشن متالیک به عنوان مدل سالگرد شناخته نمی‌شود). مانند مدل پایه، نسخه تور نیز با گیربکس دستی یا با سیستم انتقال خودکار دوتایی (DCT) در دسترس است و نسخه‌ای با دکمه ایربگ DCT نیز دارد.

هوندا گلدوینگ تور ۵۰ سالگی ۲۰۲۵ با قیمت ۲۹,۲۰۰ دلار برای نسخه گیربکس دستی عرضه می‌شود. نسخه DCT قیمت ۳۰,۲۰۰ دلار و نسخه ایربگ DCT قیمت ۳۳,۵۰۰ دلار دارد. نسخه نقره‌ای روشن متالیک که به عنوان مدل سالگرد شناخته نمی‌شود، با قیمت ۲۸,۷۰۰ دلار برای گیربکس دستی یا ۲۹,۷۰۰ دلار برای DCT عرضه خواهد شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir