برنامه های جدید ماموت خودرو برای ورود دانش خودروهای پریمیوم

ماموت خودرو نمایشگاه تهران 1403
ماموت خودرو نمایشگاه تهران ۱۴۰۳

مدیر بازاریابی ماموت خودرو با اشاره به این‌که ما اکنون در آستانه ۱۰ سالگی ماموت خودرو هستیم، از برنامه های جدید این شرکت برای ورود دانش خودروهای پریمیوم به کشور خبر داد.


تیگو 8


تیگو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مدیر پروژه ارس در ایران افزود: «ماموت خودرویی که با برند فولکس فعالیت خود را آغاز کرد، وارد بازار ایران شد و متأسفانه در مدت کوتاهی با تحریم‌ها مواجه شد، اما اتفاق خوبی که افتاد، این بود که به دلیل پشتوانه‌ای که هلدینگ ماموت داشت، در این بازار باقی ماند و خدمات پس از فروش خود را ادامه داد.»

بابک چهارباشیان اضافه کرد: «پس از آن، با باز شدن الگوریتم‌های طراحی KD، بحث مدل واردات به KD تغییر کرد، شرکت مکث موتور تأسیس شد. کم‌کم رشد کرد تا تبدیل به یک شرکت مستقل شد. با باز شدن مجدد واردات، ماموت خودرو مجدداً به زیرساخت‌ها و ارتباطاتی که با فولکس داشت، رجوع کرد و اولین محصول خود یعنی جتا را وارد کرد. سپس با توجه به سیاست‌های تشویقی دولت، به سمت محصولات نو‌انرژی رفت و کار را با ID For آغاز کرد و خیلی سریع ID Unix را همزمان با بازار جهانی وارد ایران کرد.»

وی ادامه داد: «ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مدل کسب‌وکارمان فقط بر مبنای فروش نباشد، بلکه روی یک رشد هارمونیک در تمام ابعاد زنجیره ارزش تمرکز کنیم؛ از خدمات پس از فروش، توسعه شبکه، تأمین قطعات مصرفی، تا انتقال دانش فنی. هدف ما این است که تا جایی که امکان دارد، دانش فنی را وارد کشور کنیم و حتا از دانش حوزه مارکتینگ و برندینگ شرکت‌های معتبر استفاده کنیم.»

مدیر بازاریابی ماموت خودرو اضافه کرد: «بازی در همین‌جا متوقف نشد. ما همیشه تمایل داشتیم که در حوزه KD و تولید نیز باقی بمانیم. به همین دلیل، از همان ابتدای مذاکرات با فولکس، با برند دیگری نیز وارد مذاکره شدیم. در نهایت، با برند RS قرارداد بستیم و تمام زیرساخت‌ها را فراهم کردیم. با باز شدن سقف ارزی ۴۰ هزار دلار برای خودروی REV، بسیار مشتاق شدیم که واردات و سپس تولید خودروهای RS را در ایران آغاز کنیم.»

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر ماموت خودرو دیگر فقط به دنبال همکاری با یک برند خاص نیست، اظهار کرد: «شرکت قصد دارد با برندهای پریمیوم کارکرده و دانش پریمیوم را وارد کشور کند و مخاطب ممتاز را هدف قرار دهد. این پیام اصلی گروه ماموت خودرو است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که همیشه یک گام به جلو برداریم. این گام به جلو به این صورت محقق شد که برای مثال، خودروی یونیکس را همزمان با بازارهای جهانی وارد ایران کرده و صبر نکردیم تا محصولاتی که فروش ضعیفی دارند وارد کنیم.»

چهارباشیان توضیح داد: «همچنین خودروی تیراک را همزمان با بازار جهانی به ایران عرضه کردیم و تمرکز خود را روی ممتازترین محصولات چینی نیز معطوف کردیم. خودروی REV از نظر تکنولوژی وابسته به برند آی‌تو است. بنابراین، ما یک ارتباط قوی و اساسی را در این قراردادها شکل داده‌ایم. همین حالا تیم صادراتی این برند و بخش فروش آن‌ها ارتباط بسیار خوبی با ما دارند و سعی کرده‌ایم که حتا پیش از آغاز فروش محصولات، تمامی زیرساخت‌های لازم را، چه در حوزه شبکه و چه در زمینه خدمات پس از فروش مهیا کنیم.»

 مدیر پروژه ارس در ایران، در پاسخ به پرسشی، مبنی بر این‌که در حال حاضر، بحث اصلی خدمات پس از فروش و نحوه انتقال دانش فنی با توجه به شرایط کشور است. این فرآیند به چه صورت انجام می‌شود، گفت: «زمانی که شما وارد فضای KD و تولید می‌شوید، الگوریتم مذاکره با شرکت‌های خارجی و تأمین‌کنندگان کاملاً متفاوت می‌شود. یعنی دیگر صرفاً شما یک خریدار و آن‌ها یک فروشنده نیستند. طبیعتاً تمامی اطلاعات فنی در سطوح مختلف، ابتدا در مسیر مستندات منتقل می‌شود.»

مدیر بازاریابی ماموت خودرو افزود: «ما دوره‌های متعددی را گذراندیم و وقتی وارد ایران شدیم، این دانش را به شیوه‌ای خاص منتقل کردیم. تیم‌های محصول، بازاریابی، فروش و مهندسی این شرکت‌ها همزمان در تمامی مراحل در ایران حضور دارند. این فرآیند باعث می‌شود که هر مشکلی که برای مشتریان ایجاد شود، ما بتوانیم پیش از آن‌که مسئله‌ای حاد شود، آن را شناسایی و برطرف کنیم. این ارتباط زنده با مشتریان، خبرنگاران و نمایشگاه‌ها باعث می‌شود ما عارضه‌یابی سریع‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها داشته باشیم و در نتیجه، انتقال دانش به شیوه‌ای مداوم و کارآمد انجام شود.»

 وی همچنین در پاسخ به این پرسش، به نظر می‌رسد که رویکرد جدید ماموت خودرو علاوه بر تکنولوژی نوین و خودروهای پاک، بر چه زیرساخت‌هایی متمرکز است و با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستید، اظهار داشت: «ما تمرکز خود را روی محصولات پریمیوم گذاشته‌ایم و این یک خط‌مشی جدید برای ماموت خودرو است. این یک مسأله مهم است، زیرا خودروهای پریمیوم نیازهای پریمیوم نیز دارند. به همین دلیل، به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای با ایرانسل امضا کردیم تا خودروهای ما به اینترنت متصل شوند.»

چهارباشیان گفت: «ما به‌سرعت وارد فاز عملیاتی‌سازی خودروهای متصل شده‌ایم. در مرحله اول، قصد داریم اینترنت خودروها را فراهم کنیم تا بتوانند به راحتی به شبکه متصل شوند. گام بعدی، ایجاد ارتباط خودروها با یکدیگر و همچنین ارتباط آن‌ها با سرورهای ما خواهد بود.»

 وی خاطرنشان کرد: «ما معتقدیم که خودروهای نوآورانه نیازمند راهکارهای نوآورانه نیز هستند. به همین دلیل، وارد حوزه هوش مصنوعی شده‌ایم و سعی داریم سیستم‌های CRM و پاسخ‌گویی مشتریان را براساس AI پیش ببریم و مدل‌های اختصاصی خود را توسعه دهیم. حتا در زمینه تبلیغات نیز قصد داریم از روش‌های تعاملی و شخصی‌سازی‌شده استفاده کنیم.»

به گفته چهارباشیان، البته همچنان چالش‌هایی در زمینه زیرساخت‌های خودروهای برقی وجود دارد. به همین دلیل، گروه ماموت با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مپنا، در حال تجهیز ایستگاه‌های شارژ است. علاوه بر این، دو استراتژی اصلی را مدنظر قرار داده‌ایم، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد.

مدیر بازاریابی ماموت خودرو: «استفاده از باتری پک‌های بزرگ‌تر مانند یونیکس که نیاز به زیرساخت‌های شارژ کم‌تری دارند و امکان شارژ از طریق برق خانگی را فراهم می‌کنند تا وابستگی به شارژرهای DC را کاهش یابد یکی از این استراتژی‌ها برشمرد.»

وی افزود: «توسعه خودروهای ERV که در صورت عدم دسترسی به زیرساخت‌های برقی، با استفاده از موتور بنزینی به عنوان ژنراتور، باتری را شارژ کرده و امکان استفاده از خودرو را فراهم می‌کنند نیز استراتژی دیگر است.»

source

توسط khodrocamp.ir