ب ام و M3 CS تورینگ با 543 اسب بخار قدرت

ب ام و M3 CS تورینگ

ب ام و M3 CS تورینگ اولین نسخه از سری M است که همزمان با بدنه تورینگ (استیشن واگن) و پسوند CS عرضه می‌شود. این نسخه ترکیبی بی‌نظیر از عملکرد اسپرت و کاربردی بودن است.


تیگو 8


تیگو 8

مدل‌های سری M همواره با عملکرد بی‌نظیر و طراحی اسپرت خود شناخته شده‌اند، اما با معرفی ب ام و M3 CS تورینگ، برای اولین بار این ویژگی‌ها در یک بدنه استیشن واگن ترکیب شده است. این مدل با پسوند CS، که به معنای “Competition Sport” است، نسخه‌ای ارتقایافته از M3 به حساب می‌آید که قدرت و ویژگی‌های اسپرت بیش‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از سوی دیگر، بدنه تورینگ این خودرو، که به مدل‌های استیشن واگن اطلاق می‌شود، فضای بیش‌تری برای استفاده روزمره و خانوادگی فراهم می‌آورد. به این ترتیب، M3 CS تورینگ نه تنها عملکردی شبیه به مدل‌های اسپرت M3 دارد، بلکه به دلیل بدنه کاربردی‌تر، گزینه‌ای جذاب برای کسانی است که به دنبال ترکیب هیجان و فضای بیش‌تر هستند.

در سال ۲۰۲۲، ب ام و بالاخره به درخواست‌ها برای M3 تورینگ پاسخ داد. در ژوئن آن سال، این شرکت با تبلیغات گسترده اولین M3 تورینگ را معرفی کرد. این خودرو یک مدل تولیدی واقعی بود و نه یک نسخه خاص. برخلاف M3 سدان، M3 تورینگ تا امروز تنها در یک نسخه عرضه شده بود، اما اکنون نسخه جدید از این سری معرفی شده است.

برای شناخت بیش‌تر مدل M3 CS تورینگ، نگاهی به خانواده ب ام و M3 می‌اندازیم. ب ام و M3 Sedan به عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب با ۴۸۰ اسب بخار، به عنوان نسخه Competition با ۵۱۰ اسب بخار و همچنین به عنوان M3 Competition xDrive با ۵۳۰ اسب بخار و سیستم چهار چرخ متحرک در دسترس است. در ابتدای سال ۲۰۲۳، M3 CS به این مجموعه اضافه شد. این نسخه چهار چرخ متحرک سبک‌تر و قوی‌تر از M3 Competition با سیستم چهار چرخ متحرک xDrive است. M3 تورینگ نیز تا مدت‌ها تنها در یک نسخه عرضه می‌شد، که نام این مدل M3 تورینگ Competition است. اکنون ب ام و M3 CS تورینگ به این مجموعه اضافه شده است.

مشخصات فنی ب ام و M3 CS تورینگ

همانند ب ام و M3 CS سدان، M3 CS تورینگ سبک‌تر، سخت‌تر و قوی‌تر از M3 Touring Competition xDrive است. موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی تویین توربوشارژر آن دارای ۵۵۰ اسب بخار  قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است که ۲۰ اسب بخار قوی‌تر از نسخه موجود در M3 Touring Competition xDrive است. این قدرت اضافی عمدتاً به واسطه افزایش فشار توربو به ۲.۱ بار و بازنگری در سیستم مدیریت موتور به‌دست آمده است. حداکثر قدرت در ۶,۲۵۰ دور در دقیقه آزاد می‌شود، در حالی که محدودکننده دور در ۷,۲۰۰ دور در دقیقه عمل می‌کند.

حداکثر سرعت این مدل با بسته M Driver’s Pack که به‌طور استاندارد برروی این مدل موجود است و در M3 تورینگ Competition xDrive به صورت سفارشی موجود است، به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو تنها در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این یعنی ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از M3 Touring Competition xDrive.

در شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر، M3 CS تورینگ با ۱۱.۴ ثانیه نسبت به تنها نسخه دیگر M3 تورینگ (۱۲.۹ ثانیه) برتری قاطعی دارد. البته این تفاوت‌ها برای راننده معمولی قابل توجه نیست، اما در ب ام و M3 CS تورینگ مدل ۲۰۲۵ همه چیز به توان موتور محدود نمی شود.

BMW M3 CS تورینگ دارای دسته موتورهای سفارشی، یک سیستم اگزوز مخصوص با دریچه‌ها و یک اگزوز عقب سبک‌وزن از جنس تیتانیوم است. تعویض دنده با گیربکس اتوماتیک M Steptronic با هشت دنده انجام می‌شود و همان‌طور که گفته شد، M3 CS تورینگ نیز به سیستم چهار چرخ متحرک M xDrive مجهز است. دیفرانسیل فعال M در محور عقب قادر است تا ۱۰۰ درصد قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل کند، که به‌طور عملی به این معناست که می‌توان از M3 CS تورینگ به‌عنوان یک خودروی دیفرانسیل عقب نیز استفاده کرد.

ب ام و تنظیمات کنترل پایداری و تنظیمات مختلف حالت‌های رانندگی، همچنین سیستم تعلیق تطبیقی M، فرمان و سیستم ترمز را به‌روزرسانی کرده است. درباره سیستم ترمز، ترمز M Compound به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و ترمزهای سرامیکی به‌عنوان گزینه موجود است. رینگ ها در جلو دارای قطر ۱۹ اینچ و در عقب یک اینچ بزرگ‌تر هستند. به‌طور استاندارد، این رینگ ها با لاستیک‌های مخصوص پیست پوشیده شده‌اند، اما می‌توان بدون هزینه اضافی لاستیک‌های «اسپرت» نیز انتخاب کرد. همچنین ب ام و لاستیک‌های «فوق‌العاده پیست» را به‌صورت آپشن ارائه می‌دهد.

برای کاهش وزن خودرو، ب ام و قطعاتی مانند کاپوت، اسپلیترها، مواد اطراف ورودی‌های هوا، کاپ‌های آینه کناری و دیفیوزر در پایین عقب را از CFRP (پلاستیک تقویت‌شده با الیاف کربن) ساخته است. در بخش کابین ب ام و M3 CS تورینگ، فرمان نیز از همین ماده ساخته شده است و همچنین صندلی‌های M کربن و روکش‌های داخلی «سبک‌وزن» وجود دارد. این ویژگی‌ها به ب ام و M3 CS تورینگ وزنی می‌دهند که ۱۵ کیلوگرم از M3 تورینگ Competition xDrive سبک‌تر است.

در نمای بیرونی، ب ام و M3 CS تورینگ به راحتی قابل شناسایی است. مانند ب ام و M3 CS Sedan، این خودرو دارای جلوپنجره بدون فریم با خطوط قرمز است. همچنین ویژگی‌های ظاهری که به‌طور واضح از CFRP ساخته شده‌اند، نشانه‌های شناسایی آن هستند، به‌علاوه نوشته‌های مشکی مدل در جلوپنجره. چراغ‌های جلو مانند خودروهای مسابقه‌ای GT ب ام و، نور زردی بر روی آسفالت می‌تابانند. ب ام و M3 CS به‌صورت استاندارد دارای سیستم M Drive Professional است که شامل مواردی مانند M Drift Analyser و M Laptimer واقعی است.

قیمت ب ام و M3 CS تورینگ

ب ام و M3 CS تورینگ در اروپا با قیمت ۲۱۳,۰۴۱ یورو عرضه می‌شود. به‌عنوان مقایسه، قیمت M3 تورینگ Competition xDrive از ۱۶۰,۹۱۷ یورو شروع می‌شود. بنابراین، تفاوت قیمت بین این دو مدل به‌طور قابل توجهی ۵۲,۰۰۰ یورو است.

source

توسط khodrocamp.ir