آغاز فروش رنو سامسونگ سروش موتور از هفته آینده

رنو سامسونگ XM3
رنو سامسونگ XM3

مدیر فروش و بازاریابی سروش موتور مبنا با اشاره به احتمال تأیید قیمت از سوی سازمان حمایت، از آغاز فروش رنو سامسونگ از هفته آینده خبر داد.


تیگو 8


تیگو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، جواد خبازی درخصوص این‌که XM3 و با سرانجام با چه برندی عرضه خواهد شد توضیح داد: «با توجه به این‌که سروش موتور با واسطه با شرکت سامسونگ کره جنوبی قرار داد، از نظر ما سامسونگ است.»

وی ادامه داد: «سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران دو مدل Xm3 و QM6 رنو سامسونگ را رونمایی کردیم. تولید نیز از ابتدای سال جاری آغاز شده، همچنین مجوز شماره گذاری یک مدل  نیز اخذ شده است.»  

مدیر فروش و بازاریابی سروش موتور ادامه داد: «تنها علتی هم که تا الان فروش را باز نکردیم، این است که منتظر تأیید قیمت از سوی سازمان حمایت هستیم. طبق قولی که دوستان داده‌اند فکر می‌کنم تا اواخر این هفته،  قیمت‌گذاری انجام و فروش XM3 با قیمتی حدود ۳ میلیارد تومان از ابتدای هفته آینده شروع خواهد شد.»

خبازی در ادامه درباره چرایی تأخیر در تولید و فروش رنو سامسونگ تصریح کرد: «بحث تولید سروش موتور مبنا تنها به این محصولات خلاصه نمی شود، بلکه سایر محصولات را نیز باید در نظر گرفت. در سال جاری مشکلات ارزی و تعیین سقف تخصیص ارز باعث شد که به شدت تیراژ تولید کاهش پیدا کند.»

بازگشت تخصیص ارز به روال سابق

این فعال بخش خصوصی خودروسازی اضافه کرد: «دوستان در وزارت صمت گذاشتند برای خودروهای تولیدی و میزان ارزبری سقف را در نظر گرفتند که خیلی منطقی هم نبود. ما این درگیری را با آن‌ها داشتیم. البته حالا یک توافقاتی را انجام داده ایم و ظاهراً بخشنامه جدیدی داده‌اند که دوباره به روال سابق برگردد. اگر به روال سابق برگردد، قطع به یقین دست ما هم بازتر است، چون مدلی که داده بودند، مثلاً ۹۵۰۰ دلار بابت هر دستگاه خودروی سواری، منطقی‌ای نبود. وقتی خودروهای درجه دو و سه را باید با این قیمت تهیه کنید. اگر قرار باشد یک خودروی مثلاً کره‌ای، ژاپنی یا اروپایی را بیاوریم، قطع به یقین بالاتر  از این اعداد خواهد بود. این مشکلی بود که ما داشتیم.»

وی افزود: «با این حال خریدمان را آن طرف انجام داده و نزدیک به دو هزار دستگاه CKD خریداری کرده ایم، اما منتظر انجام این بحث ارزی هستیم. تقریباً الان کمی بیش از سیصد دستگاه تولید شده و الباقی هم در مسیر است و تولید آخر امسال و ابتدای سال انجام خواهد شد.»

مدیر فروش و بازاریابی سروش موتور مبنا همچنین با بیان این‌که ۲ هزار دستگاه وویا نیز سفارش گذاری شده است، در خصوص ورود به بازار خودروهای کار و تجاری برقی گفت: «فعلاً وارد این حوزه نشده ایم چون فکر نمی‌کنم به این سرعت بتوانیم در ایران استقبال خوبی از آن داشته باشیم، چون بحث خودروهای برقی یک زیرساخت‌هایی را می‌خواهد که مشتری بتواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند. به محض این‌که زیرساخت‌ها آماده شود، در این حوزه هم فعال خواهیم شد.

قیمت و زمان عرضه وویا

وویا فری - Voyah Free
وویا فری – Voyah Free

خبازی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره آغاز زمان فروش وویا توضیح داد: «نکته اول این است که ما بتوانیم بحث ارزی خودرو را حل کنیم. فکر کنم نهایتش این است که ما باید ارز متقاضی بگیریم که ۹۹ درصد با باید با این ارز کار را انجام دهیم. با این حال با نرخ فعلی ارز این خودرو با قیمتی حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عرضه و فروش آن از ۱۵ بهمن آغاز خواهد شد. همچنین مدل‌های جدید وویا نیز در نمایشگاه شهر آفتاب رونمایی و به معرض دید عموم درخواهد آمد.»

محصولات رنو هم با لوگوی سامسونگ می‌آید؟

وی در ادامه بار دیگر در پاسخ به پرسشی که سرانجام رنو سامسونگ با چه برندی عرضه خواهد شد تأکید کرد: «البته با لوگوی سامسونگ عرضه می شود، اما سازمان ملی استاندارد با توجه به این‌که پلتفرم، رنو است، دوست دارد بگوید چون این خودرو،  پلتفرم و استاندارد رنو را دارد، باید آرم رنو را داشته باشد، اما واقعیت این است که نام تجاری این خودرو سامسونگ است و تلاش‌مان نیز این است که این نام تجاری را بتوانیم حفظ کنیم.»

وی اضافه کرد: «البته خیلی هم دنبال این نیستیم که با آرم رنو بیاید، اما اگر دوستان در سازمان استاندارد بخواهند بگویند که این حتماً باید با توجه به این‌که پلتفرم رنو است، با آرم رنو باشد و آن را تأیید بدهند، ما به ناچار مجبوریم استفاده کنیم.»

خبازی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در این صورت آیا با رنو به مشکل نمی خورید نیز توضیح داد: «اصلاً قراردادی با رنو نداریم و به هیچ عنوان این ادعا را نیز نداریم.»

مدیر فروش و بازاریابی سروش موتور مبنا همچنین در ادامه در خصوص اتوبوس سروش ایویکو این شرکت تصریح کرد: «پیش‌تر در بحث حمل و نقل مسافر، ون هیوندای را داشتیم و براساس نیاز بازار احساس کردیم که اتوبوس بین شهری در داخل ایران با یک خلأ بسیار بزرگی دارد. به همین دلیل و به درخواست مشتریان به سمت اتوبوس رفتیم. با توجه به سابقه تولیدات و محصولاتی که پیش از آن به بازار عرضه کرده بودیم به شدت دنبال محصولی بودیم که بتواند علاوه بر پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه، از نظر مصرف کننده نهایی هم بتواند نمره قابل قبولی دریافت کند. خوشبختانه با این دیدگاه موفق شدیم اتوبوس سروش ایویکو را  با موتور ایویکو و گیربکس و اکسل ZF و اتاق و تریم داخلی تولید کنیم.»

خبازی اضافه کرد: «خوشبختانه شرکت سروش موتور همیشه به سمتی رفته است که بتواند از برندهای خوب استفاده کند. اگر هم به سمت خودروهای چینی رفتیم، به سمت خودرویی رفتیم که از یک کیفیت بسیار بسیار خوبی برخوردار باشد و همین این‌که در داخل کشور قابل رقابت باشد و قیمت مقرون به‌صرفه‌ای نیز را داشته باشد. با این دیدگاه به سمتی رفتیم که اگر قرار است یک خودروی چینی را بداخل بازار ایران بکنیم، کیفیت آن در حد همان برندهایی باشد که  قبلاً داشتیم. چون به هیچ وجه دوست نداریم که کیفیت محصولات‌مان پایین بیاید. خیلی هم تلاش کردیم که وارد محصولات چینی نشویم، اما الان شرایط با توجه به بحث تحریم ها، این گونه است. به همین علت تلاش کردیم که بتوانیم از برندهای خوب و محصولات باکیفیت چین استفاده کنیم.»

source

توسط khodrocamp.ir