سرپرست معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با بیان این‌که نگاه به آینده در کنار ارتقای ایمنی محصولات، از اهداف ایران‌خودرو در طراحی و تولید محصول ری‌را به شمار می‌رود، گفت: «طراحی و تولید محصول ری‌را، یک ماجراجویی تمام‌عیار بود که توسط مهندسان و کارکنان ایران‌خودرو و زنجیره قطعه‌سازی در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان به نتیجه رسید.»

مهدی رحیمی‌ندوشن در ادامه با اشاره به این‌که بازار خودروهای کراس‌اوور رو به رشد است، افزود: «ایران‌خودرو برای طراحی و تولید خودرو ری‌را، در گام اول رقبا و محصولات مشابه را مورد بررسی قرار داد و با مطالعات و زبان طراحی روز دنیا، این محصول با استفاده از نمادهای طبیعت، فرهنگ و تاریخ ایرانی طراحی شد.»

وی اظهار داشت: «مهندسان ایران‌خودرو در طراحی این خودرو ارگونومی، فضای سرنشین، ایمنی، معماری، طراحی چراغ‌ها و همچنین فضا و نمای داخلی خودرو را مد نظر قرار دادند.» سرپرست معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو با بیان این‌که در کنار ساخت خودرو ایمن و باکیفیت، اهداف دیگری نیز داشتیم، اضافه کرد: «در کنار ارتقای ایمنی، نگاه به آینده از اهداف ما بود تا تصویر ذهنی بهتری برای محصولات آتی در کلاس‌های مختلف ایجاد شود و مشتریان، شناخت بیش‌تری نسبت به محصولات ایران‌خودرو در مقایسه با محصولات مشابه داشته باشند.»

 

استفاده از از ورق‌های با استحکام بالا در طراحی بدنه «ری‌را»

رحیمی ندوشن با تاکید بر این‌که عدم رعایت ایمنی و استاندارد محصول، خط قرمز ماست، گفت: «ایمنی محصولات برای ما فقط یک الزام استاندارد نیست، بلکه تعهد ما به مشتریان است.» وی عنوان کرد: «در طراحی بدنه ری‌را، از ورق‌های با استحکام بالا استفاده شده است و بر همین اساس گرید ایمنی ری‌را در جایگاه بسیار خوبی جانمایی می‌شود.»

رحیمی ندوشن همچنین به سرمایه‌گذاری و اقدامات صورت‌گرفته برای تولید ری‌را اشاره کرد و گفت: «با همکاری زنجیره تامین و مهندسان تلاشگر ایران‌خودرو، پلت‌فرم مکانیکی محصول ری‌را طراحی شده است و قوای محرکه هیبرید و برقی نیز روی این پلت‌فرم قابلیت تطابق دارد.»

 

طراحی پلت‌فرم برق و الکترونیک «ری‌را»

سرپرست معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو به طراحی پلت‌فرم برق و الکترونیک ری‌را اشاره کرد و ادامه داد: «برای رسیدن به این هدف در طراحی و تولید این پلت‌فرم، استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی مدنظر قرار گرفت و با همکاری مرکز تحقیقات ایران‌خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان ازجمله جتکو، برای نخستین بار در ایران، پلت‌فرم برق و الکترونیک خودرو طراحی و تولید شد که باعث خواهد شد در این زمینه به هیچ کشور و شرکت خارجی وابسته نباشیم.»

وی به مزایای سیستم خودرو متصل اشاره کرد و گفت: «ری‌را به‌عنوان اولین خودرویی که مجهز به این سیستم است، در زمان کوتاه پس از وقوع حادثه می‌تواند اطلاعات سانحه را به نیروهای امدادی منتقل کند. بر طبق مدارک مرجع بین‌المللی وجود این سیستم سبب خواهد شد تا شاهد کاهش ۴۰درصدی مرگ‌ومیر در تصادفات شهری و ۵۰درصدی در تصادفات خارج از شهرها ناشی‌از به موقع رسیدن سازمان‌های امدادی باشیم. همچنین این سیستم قابلیت دریافت تمام خدمات امدادی و تعمیراتی توسط مشتری را طی یک اپلیکشن مخصوص دارد.»

 

ترکیب موفق موتور قدرتمند و گیربکس «AT» نسل هفتم

رحیمی ندوشن ادامه داد: «با نصب موتور ارتقایافته EF7 پلاس که ۱۶۱ اسب‌بخار توان و ۲۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و با بهره‌گیری از گیربکس شش‌سرعته AT نسل هفتم، این خودرو رانندگی لذت‌بخشی برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد.» وی افزود: «روند طراحی و تولید ادامه خواهد داشت و در آینده، موتور سه‌سیلندر با جعبه‌دنده دوکلاچه بر روی این پلت‌فرم نصب خواهد شد.»

وی با بیان این که در پروژه ری‌را ۱۱۰ سازنده زنجیره تامین همکاری داشته‌اند، افزود: «هم‌زمان با آغاز فرایند طراحی و توسعه ری‌را، سرمایه‌گذاری و نوسازی سالن‌های تولیدی ایران‌خودرو در دستور کار قرار گرفت، به‌گونه‌ای که سالن‌های بدنه‌سازی و مونتاژ برای تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه خودرو ری‌را آماده شده است.»

سرپرست مرکز تحقیقات ایران‌خودرو همچنین به برنامه‌های کیفیت این محصول اشاره کرد و گفت: «مدیریت ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید ویژه‌ای بر ارتقای کیفیت ری‌را داشتند؛ برای رسیدن به این هدف، با صبر و حوصله تمام و از زمان طراحی، تمام شبیه‌سازی‌های کامپیوتری لازم برای صحه‌گذاری طراحی توسط متخصصان داخلی انجام و آزمون‌های صحه‌گذاری نیز بر روی مدل‌های فیزیکی صورت گرفته و پس از انجام لوپ‌های ارتقای کیفیت محصول، تایید نهایی از سوی معاونت کیفیت صادر و مجوز تولید انبوه خودرو صادر شده است.»

 

اقبال بالا به خودروهای کراس‌اوور در بازاهای جهانی و ایران

در همین زمینه، رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز با اشاره به اقبال بالا به خودروهای کراس‌اوور در بازاهای جهانی و کشور گفت: «از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ سهم خودروهای کراس‌اوور در دنیا از ۲۶ درصد به ۵۳ درصد رشد پیدا کرد و در کشور خودمان نیز از سال ۱۳۹۹ تا امروز این سهم از 4 به ۲۰درصد رسیده است.»

فرشاد مقیمی در چرایی اقبال این نوع خودرو در میان مردم دنیا گفت: «قیمت خودروهایی در سگمنت SUV یا به اصطلاح خودروهای شاسی‌بلند، تقریبا 2.5برابر خودروهای سدان است، ولی در سگمنت خودروهای CUV با تغییرات اندکی در مدل سدان آن می‌توان خواسته مشتریان را تامین کرد و همین باعث مطلوبیت این نوع خودروها شده است.»

وی با بیان این‌که نیاز کشور به خودروهایی در این کلاس ابعادی به حدود ۳۰۰هزار دستگاه بالغ می‌شود، افزود: «۹۰ درصد این میزان را خودروهای چینی و ۱۰ درصد را نیز خودروهای وارداتی پوشش می‌دهند.»

رئیس هیات‌عامل ایدرو با اشاره به این که کراس‌اوورها به‌صورت CKD وارد کشور می‌شوند و نزدیک به ۷۰درصد سهم خودروسازان در خودروهای مونتاژی به این کلاس خودرو تعلق دارد، افزود: «گروه ایران‌خودرو با وجود بازار سخت رقابتی به‌درستی برای ورود به این بازار تصمیم گرفته است و باید محصولی ارائه کند که در حوزه قیمت و کیفیت رضایت مشتری را در پی داشته باشد.»

وی با تاکید بر این‌که خودروسازان باید بکوشند هیچ مشتری ناراضی نداشته باشند، تصریح کرد: «خدمات پس از فروش مطلوب و تمامی حلقه‌های قبل‌تر از آن از حوزه انتخاب مواد اولیه، تامین قطعات و تولید باید با دقت بالا دنبال شود.» مقیمی، ارتقای کیفیت محصولات، تنوع و ارایه محصولات جدید، مشترک‌سازی قطعات، پلت‌فرم مشترک،‌ پروژه‌های هوش مصنوعی، مدیریت بهای تمام‌شده کالا، متوزان‌سازی صنایع بالادستی، اصلاح تعرفه خودرو، خودروهای فرسوده و… را از برنامه‌های ایدرو در حوزه صنعت خودرو برشمرد.»


source

توسط khodrocamp.ir