هوندا GB500 مدل 2025 ؛ کافه ریسر کلاسیک ژاپنی

هوندا GB500 مدل 2025
هوندا GB500 مدل ۲۰۲۵

یک نام قدیمی از برند هوندا پس از ۳۵ سال قرار است یک‌بار دیگر تولید شود، اما این بار با طراحی به‌روزتر و تکنولوژی های روز دنیا.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

هوندا نام GB را با معرفی مدل GB350S برای سال ۲۰۲۵ در اروپا احیا کرد؛ نسخه‌ای بازطراحی شده از CB350RS تک‌سیلندر با سیستم خنک‌کنندگی هوا که از سال ۲۰۲۱ در هند به فروش می‌رسد و رقیب محصولات اقتصادی و ساده از برند رویال انفیلد است. حالا به نظر می‌رسد عنوان GB قرار است به زودی به ایالات متحده آمریکا با مدل GB500 بازگردد.

نام GB500 برای هوندا نام جدیدی نیست؛ آخرین بار بر روی GB500TT، یک کافه ریس هواخنک که در سال ۱۹۸۵ در ژاپن معرفی شد، ظاهر شد و به‌طور مختصر در بازار ایالات متحده آمریکا در سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ به فروش رسید. اکنون که به طراحی آن نگاهی می اندازیم، این موتورسیکلت به نوعی تم های کلاس رترو را ارائه می‌دهد که امروز محبوب است، اما شاید در دهه ۱۹۸۰ چندان جذاب نبوده است. این موتور با یک پیشرانه تک‌سیلندر SOHC با چهار سوپاپ که ریشه‌های هنوز هم در هوندا XR650L وجود دارد، قدرت خود را تأمین می کرد، که این پیشرانه در یک شاسی لوله‌ ای فولادی قرار داشت.

GB350S جدید که اکنون به بازار اروپا وارد شده و در پاسخ به افزایش فروش موتورسیکلت‌های مقرون به صرفه زیر ۴۰۰ سی‌سی معرفی شده است، از یک دستورالعمل مشابه پیروی می‌کند. موتور آن، که باز هم یک پیشرانه تک سیلندر هواخنک است، حتا ساده‌تر از موتور قدیمی GB500TT است و تنها دارای دو سوپاپ و حداکثر قدرت ۲۰.۸ اسب بخار است، که این مقدار حدود نیمی از خروجی پیشرانه چهار سوپاپ GB500TT قدیمی است. با این حال، این موتور با تأکید بر کارایی طراحی شده و شامل تزریق سوخت انژکتوری و سیلندر جابه‌جا شده‌ای است که نیروی جانبی پیستون را در حرکات نزولی‌اش کاهش می‌دهد. این موتور در یک شاسی پایه فولادی با طراحی سنتی و یک طرح تعلیق که شامل دو شوک عقب ۴۱ میلی‌متری معمولی است، قرار دارد.

GB350S به خط تولید هوندا در بازار ایالات متحده آمریکا افزوده نشده است. این موتورسیکلت به طور قابل‌توجهی کوچک و کم‌قدرت‌تر از آن است که بتواند در بازار آمریکا برای علاقه‌مندان به هوندا جذابیت داشته باشد. به همین دلیل است که انتظار می‌رود GB500 قدرتمند به این بازار وارد شود.

به‌طور جایگزین، ممکن است هوندا قصد داشته باشد که مسیری کاملاً متفاوت را در پیش بگیرد و شاید یک کافه ریس رترو را که شایسته عنوان GB باشد، براساس ساختار اسکرامبلر SCL500 بسازد. این موتور از قبل دارای طراحی کلاسیک و بسیار جذابی است و یکی از پایدارترین موتورهای هوندا یعنی موتور ۴۷۱ سی‌سی دو سیلندر را دارد که همچنین بر روی Rebel 500 ،CB500F ،NX500 و CBR500R نیز نصب شده است، بنابراین به راحتی می‌تواند به GB500 تبدیل شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir