مدیرعامل ام جی خبر داد

 مدیرعامل برند ام جی اعلام کرد که اولین خودروی جدید MG که در سال 2025 به بازار خواهد آمد، به‌طور استاندارد از باتری نیمه‌جامد بهره خواهد برد و قیمت آن نسبتاً مقرون به‌صرفه خواهد بود. او همچنین افزود که برند ام جی در سال 2025 سیستم پیشرانه پلاگین هیبریدی DMH را به بازار عرضه خواهد کرد.

طبق گفته مدیرعامل ام جی، این خودروسازی در سال 2025 در چین دو مدل کاملاً جدید و دو مدل فیس‌لیفت را به بازار معرفی خواهد کرد. البته به‌نظر می‌رسد که این موضوع در تضاد با اطلاعات منتشر شده قبلی از MG باشد. پیشتر، یو جینگمین، معاون اجرایی مدیرعامل گروه خودروهای مسافری سایک، در یک مصاحبه رسانه‌ای گفته بود که باتری تمام‌جامدی که سایک به‌طور مستقل توسعه داده است، ابتدا در یک خودروی MG نصب خواهد شد. این اظهارات در سپتامبر گذشته مطرح شد و انتظار می‌رفت که خودروی مذکور در نیمه دوم سال 2025 عرضه شود.

با توجه به این که اکنون مدیرعامل ام جی از باتری نیمه‌جامد صحبت کرده، دو احتمال وجود دارد. نخست، ممکن است آنچه سایک گفته بود صحیح باشد، اما تاریخ عرضه به 2025 محدود نشود و به سال‌های 2026 یا 2027 موکول گردد. احتمال دیگر این است که سایک از وعده اولیه خود عقب‌نشینی کرده و تصمیم گرفته است که به جای باتری تمام‌جامد، از باتری نیمه‌جامد استفاده کند.

پیش‌تر یکی از برندهای دیگر گروه SAIC اعلام کرده بود که خودرویی با باتری نیمه‌جامد معرفی خواهد کرد. در ابتدا، نسخه Light Year از خودروی IM L6 قرار بود در سپتامبر وارد بازار شود، اما به دلیل اینکه نام این خودرو در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در دسامبر منتشر شد، عرضه آن به تأخیر افتاد و اکنون به نظر می‌رسد که فروش این خودرو هنوز چند ماه دیگر به تعویق خواهد افتاد.

 

پیشرفت اخیر MG ES5

احتمال می‌رود باتری نیمه‌جامد مورد استفاده در خودروهای MG ارتباط نزدیکی با باتری استفاده‌شده در IM L6 داشته باشد. بر اساس اطلاعات موجود از خودروهای آینده MG، محتمل‌ترین خودرویی که این باتری را دریافت خواهد کرد، مدل سایبر GTS است. این خودرو، که یکی از مدل‌های کاملاً جدید MG است که در 2025 عرضه خواهد شد، ممکن است با وجود ادعای مدیرعامل ام جی در مورد مناسب بودن قیمت، در نسخه‌های گران‌تر عرضه شود.

باتری IM L6 دارای ظرفیت 123.7 کیلووات‌ساعت است و چگالی انرژی آن بیش از 300 وات‌ساعت بر کیلوگرم می‌باشد. این باتری به خودرو این امکان را می‌دهد که مسافت بیش از 1002 کیلومتر را در چرخه CLT طی کند. علاوه بر این، این باتری از شارژ سریع با ولتاژ 900 ولت پشتیبانی می‌کند و توان شارژ آن 400 کیلووات است، به‌طوری که می‌تواند بیش از 400 کیلومتر برد را تنها در 12 دقیقه شارژ کند.

 

AutomobileFa MG ES5 14030928

 

مدل دوم جدید MG هنوز مشخص نیست

در حال حاضر، تعدادی از مدل‌های جدید MG در بازارهای خارج از چین عرضه شده‌اند که هنوز در بازار چین معرفی نشده‌اند. از جمله این مدل‌ها می‌توان به نسل دوم MG3 سوپرمینی، نسل دوم کراس‌اوور کامپکت MG ZS و نسل دوم MG HS اشاره کرد.

جالب توجه است که در حالی که MG در چین از سیستم پیشرانه DMH استفاده نمی‌کند، این سیستم پیشتر در مدل MG HS در بازارهای دیگر معرفی شده است. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده این باشد که مدل دوم جدیدی که MG در سال 2025 در بازار چین معرفی خواهد کرد، نسل دوم MG HS باشد.

 

نسل دوم MG HS

نسل دوم MG HS برای بازار بریتانیا از سیستم پیشرانه هیبریدی پلاگین GS61H 1.5T بهره می‌برد. این سیستم پیشرانه ترکیبی از 220 کیلووات قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور است. ظرفیت باتری این خودرو 24.7 کیلووات‌ساعت است و قادر است تا 120 کیلومتر مسافت را به‌طور کامل الکتریکی طی کند.

سیستم پیشرانه DMH که توسط MG عرضه می‌شود، در واقع مشابه سیستم پیشرانه‌ای است که برند روئی از گروه سایک در مدل‌های D7 سدان و D5X SUV خود استفاده کرده است.

با توجه به اطلاعات جدید و تغییرات احتمالی در استراتژی باتری، به‌نظر می‌رسد که MG در تلاش است تا با معرفی مدل‌های جدید و استفاده از فناوری‌های نوین در باتری، خود را در بازار خودروهای الکتریکی و هیبریدی به‌طور جدی مطرح کند. باتری نیمه‌جامد که در سال 2025 قرار است به‌طور گسترده در خودروهای جدید MG استفاده شود، گامی بزرگ در جهت توسعه فناوری‌های پاک و پایدار است که می‌تواند مزایای زیادی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورد.

 

AutomobileFa MG HS 14030928

source

توسط khodrocamp.ir