ام وی آگوستا Brutale 1000 ؛ نسخه ویژه هشتادمین سالگرد تأسیس

ام وی آگوستا Brutale 1000
ام وی آگوستا Brutale 1000

دو موتورسیکلت چهارسیلندر Brutale 1000 به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس برند ایتالیایی ام وی آگوستا به تازگی معرفی شده اند.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

MV Agusta در حال جشن هشتادمین سالگرد از زمان ساخت اولین موتورسیکلت خود است، یک موتور تک سیلندر دو زمانه ۹۸ سی‌سی که از ارتش آلمان مخفی نگه داشته شده بود و در سال ۱۹۴۵، پس از پایان جنگ جهانی دوم، به تولید رسید. به مناسبت این سالگرد، MV Agusta در حال تولید یک نسخه ویژه هشتادمین سالگرد با الهام از تمامی شش مدل فعلی سه و چهار سیلندر خود است.

این نسخه‌های ویژه به ۵۰۰ دستگاه شماره‌دار برای هر مدل محدود خواهد بود، که به این معناست که از نظر تعداد، نسخه‌های هشتادمین سالگرد تقریباً تمام ظرفیت تولید کارخانه MV Agusta را اشغال خواهند کرد. به این‌ها باید ۳۰۰ واحد از مدل جدید F3 Competizione را نیز اضافه کرد که واقعاً یک نوآوری به شمار می‌آید.

دو مدل چهارسیلندر MV Agusta، یعنی Brutale 1000 Ottantesimo و Brutale 1000 RR Ottantesimo، به طرز قابل توجهی با تکنولوژی و فناوری های روز دنیا تولید شده اند. موتور چهارسیلندر ۱۰۰۰ سی سی با دریچه‌های رادیالی که شرکت به دلیل آن مشهور است، یک ECU کاملاً جدید و پیشرفته‌تر دریافت کرده است که دسترسی به نقشه‌های جدید را فراهم می‌کند. MV همچنین ادعا می‌کند که این ECU پاسخ‌گویی به گاز را بهبود می‌بخشد و تحویل گشتاور را در تمام شرایط رانندگی آسان‌تر می‌کند.

در ترکیب با ECU جدید، پروفیل‌های جدید سوپاپ‌ها توسعه یافته‌اند. این تغییرات نتیجه‌ای بسیار مشهود به همراه داشته‌اند: «موتور اکنون قدرت حداکثری ۲۰۱ اسب بخار را در ۱۳,۵۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌دهد، اما با منحنی گشتاور بسیار قوی‌تری که به ترتیب ۱۰ نیوتن متر در ۳,۵۰۰ دور در دقیقه، ۱۹ نیوتن متر در ۵,۵۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است؛ که همگی به پاسخگویی قوی و در عین حال پیشرفته کمک می‌کنند. حداکثر گشتاور اکنون ۱۱۵ نیوتن متر در ۱۱,۰۰۰ دور در دقیقه است که موتور چهارسیلندر ۱,۰۰۰ سی‌سی MV Agusta را به عنوان یکی از قوی‌ترین موتورها در این کلاس تعریف می‌کند.»

همچنین برای استخراج بهترین عملکرد از این پیشرانه، یک سیستم اگزوز جدید در همکاری با Arrow توسعه یافته است. سیستم اسلیپر کلاچ، عمل‌کرد نرم تر و آسان‌تر را فراهم می‌کند و در عین حال، ارتباط قوی‌تری با موتور برقرار می‌سازد. یک سیستم Ride-by-Wire تغییریافته و چهار حالت رانندگی، تعامل بهتری بین راننده و موتورسیکلت را ارائه می‌دهند.

Brutale 1000 RR Ottantesimo آخرین نسخه از سوپربایک های برند MV Agusta در کلاس نیکد است و در مقایسه با Brutale 1000 Ottantesimo، از سیستم تعلیق الکترونیکی Öhlins Smart EC 3.0 بهره‌ می‌برد. این سیستم، به لطف یک الگوریتم اختصاصی، ورودی‌ها را از پلتفرم اینرسی شش محوره، ECU موتور و سیستم ABS پردازش می‌کند و مواردی مانند ترمز، زاویه موتورسیکلت در حین پیچ و سرعت و شتاب را تحلیل می‌کند تا پاسخ تعلیق را به گونه‌ای تنظیم کند که حداکثر حمایت را به راننده ارائه دهد.

ام وی آگوستا Brutale 1000 RR Ottantesimo در رنگ‌های Fire Red و Ago Matte Silver عرضه می‌شود و تمامی قطعات کربن فایبر با بافت قابل مشاهده برای اضافه کردن جلوه‌ای از فناوری مدرن به کار رفته‌اند. Brutale 1000 Ottantesimo نیز با طراحی گرافیکی تهاجمی ارائه می‌شود که رنگ‌های Ago Red و Ago Silver را با لوگوی قدیمی MV بر روی باک ترکیب می‌کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir