فولکس واگن تصمیم دارد در سال 2026 مدل جدید خودروهای ID.3 و ID.4 را با طراحی مشابه کانسپت ID.2All رونمایی کند. هر دو خودرو قرار است از پلتفرم فعلی MEB استفاده کنند، اما در بخش فناوری، طراحی کابین و بدنه تغییراتی برای آنها اعمال خواهد شد.

مدیر بخش توسعه فولکس‌واگن، کای گرونیتز، در گفتگو با Auto Express طی نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، گفته که: “ما یک ظاهر جدید برای ID.4 و ID.3 در نظر گرفتیم، با یک زبان طراحی کاملاً جدید که به همان جایی که در ابتدا بودیم برمی‌گردد. همان نقطه طراحی که فولکس واگن کار خود را از آنجا شروع کرده! “

photo_2024-12-10_16-02-03.jpg

گفته‌های گرونیتز به زبان طراحی آینده این شرکت به رهبری اندی ماینت اشاره دارد که اولین مدل کاملاً جدید او نسخه تولیدی کانسپت ID.2All است. خودرویی که در اواخر سال 2025 راهی بازار خواهد شد.

در این خودروها ویژگی‌های طراحی ساده و حس استحکامی که بسیاری گمان می‌کردند در اولین مدل‌های ID از دست رفته است را می‌بیند. گویی این برند قصد دارد به طراحی باکسی که دارای حس استحکام است برای مدل‌های ID بازگردد.

گرونیتز اضافه کرد: “ما از نظر هزینه باتری نسبت به عملکرد پیشرفت‌های زیادی داریم، همچنین ویژگی‌ها و عملکردهای کمک راننده جدیدی را به ارمغان خواهیم آورد. بنابراین یک پیشرفت بزرگ، هم از نظر هزینه برای ما و هم از نظر سود برای مشتریان، وجود خواهد داشت.”

بخشی از این به‌روزرسانی نیز تغییرات مجدد طراحی داخلی و رابط‌های آن است که با بازگشت برخی دکمه‌های فیزیکی روی داشبورد و کنسول مرکزی قابل مشاهده خواهد بود. ما پیشتر این ویژگی را در کانسپت ID.2All مشاهده کردیم. بنابراین ارتقای یکپارچه در کیفیت متریال داخلی نیز در دستور کار است.

با این حال، در حالی که پلتفرم MEB بهبود خواهد یافت، هنوز برخی از عناصر فنی کلیدی حفظ خواهد شد، از جمله سیستم انتقال نیروی چرخ های عقب و سیستم تعلیق مولتی‌لینک پیچیده آن. سوئیچ به موتورهای جلو و طراحی ابتدایی‌تر تعلیق عقب برای مدل‌های کوچک‌تر MEB Entry هم حفظ خواهد شد.

source

توسط khodrocamp.ir