سی اف 800 MT-X مدل 2025 ؛ ترکیبی از قدرت و طراحی مدرن در کلاس آفرود

دقیقاً یک سال پیش، CFMoto دو کانسپت در نمایشگاه EICMA در میلان معرفی کرد: MT-X و NK Concept. حالا هر دو به مدلهای تولیدی در مجموعه ۲۰۲۵ این شرکت تبدیل شدهاند.
اگر فکر میکنید شباهتی به مدلهای پارالل تویین ۷۹۰ و ۸۹۰ ادونچر KTM وجود دارد، این تصادفی نیست. CFMoto یک همکاری طولانیمدت با برند اتریشی دارد، از جمله یک کارخانه مشترک تولید در چین که موتورسیکلتهایی مانند ۷۹۰ ادونچر و ۷۹۰ دوک را برای بازارهای جهانی تولید میکند و ۸۰۰ MT-X، دی ان ای زیادی از KTM دارد.


مانند ایبکس ۸۰۰، که به عنوان ۸۰۰ MT در خارج از ایالات متحده آمریکا فروخته میشود و ۸۰۰NK، این موتورسیکلت از نسخه ۷۹۹ سیسی موتور LC8c (خنککننده مایع، ۸ سوپاپ، کامپکت) پارالل تویین KTM و فریمی که تقریباً مشابه معادل KTM است، بهره می برد. برخلاف ایبکس ۸۰۰، ۸۰۰ MT حتا طراحی باک سوخت با طراحی غیرمعمول و فلاپ های کناری را الهام گرفته است که در هر سمت موتورسیکلت قرار دارند و از زمان طراحی مدلهای پارالل تویین KTM Adventure، به عنوان علامت تجاری آنها شناخته میشوند.
در نهایت، سی اف ۸۰۰ MT به همان بازار هدف KTM 790 Adventure میپردازد و از همان موتور استفاده میکند، پس چرا فقط به خاطر متفاوت بودن، شاسی دیگری طراحی کنیم؟ راهحلهای KTM قبلاً اثبات شدهاند و با پیشرفت برند اتریشی، مدل ۹۹۰ ادونچر که براساس موتور جدید ۹۴۷ سیسی دوک ۹۹۰ ساخته میشود، به زودی عرضه خواهد شد. احتمالاً یک شکاف در بازار پایینتر برای مدل CFMoto که از باقیماندههای KTM ساخته شده، ایجاد خواهد شد.
مدل ۸۰۰ MT-X در مقابل ایبکس ۸۰۰


زمانی که ۸۰۰ MT-X به ایالات متحده آمریکا وارد شود، ممکن است نام ایبکس را به خود بگیرد، مانند مدل خواهرش و شباهتهای واضحی بین این دو موتورسیکلت وجود دارد که فراتر از شباهتهای ظاهری است. به عنوان مثال، بازوی عقب MT-X بیشتر با ایبکس ۸۰۰ مشابهت دارد تا با هر مدل KTM. همچنین، سیستم تعلیق از برند KYB تأمین شده است که بیشتر اجزای تعلیق CFMoto را در سراسر مجموعه تأمین میکند. مانند ایبکس ۸۰۰، سیستم تعلیق قابل تنظیم برای پیشبار، بازگشت و دمپر فشاری است، و برای MT-X نیز یک شوک کاملاً قابل تنظیم وجود دارد، اما MT-X پتانسیل آفرود بسیار بیشتری نسبت به مدل خواهرش دارد.
رینگ ها در این مدل بزرگتر هستند؛ ۲۱ اینچ در جلو و ۱۸ اینچ در عقب. همچنین، بازه حرکتی سیستم تعلیق بسیار بیشتر است، با ۹ اینچ حرکت در هر دو سمت، که ۳ اینچ بیشتر از حدی است که ایبکس ۸۰۰ میتواند مدیریت کند.


تنظیم موتور نیز متفاوت است، با قدرت اعلام شده ۹۰ اسب بخار در ۸۲۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۸۶ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه. این مقدار کمی کمتر از ۹۴ اسب بخار ادعایی برای ایبکس است، اما گشتاور آن به طور قابل توجهی بیشتر از ۷۵ نیوتن متر حداکثر ایبکس است. همچنین، این موتورسیکلت سبکتر است و وزن آن با احتساب سوخت ۲۲۰ کیلوگرم است، در مقایسه با ۲۳۰ کیلوگرم ایبکس ۸۰۰. این دو مخزن سوخت همان ظرفیت ۵ گالن را دارند که طراحی سنتی ایبکس دارد، اما اجازه میدهند تا زین بلندتر و صافتری طراحی شود که به راکب اجازه میدهد بیشتر جابهجا شود. یک مخزن اضافی اختیاری ۱.۸ گالن ظرفیت بیشتری را اضافه میکند.
تکنولوژی شامل سیستم ABS و کنترل کشش، صفحه نمایش رنگی TFT عمودی ۷ اینچی و نورپردازی کامل LED است. هنوز خبری از زمان عرضه موتورسیکلت، چه در اروپا و چه در ایالات متحده آمریکا، یا قیمت آن نیست، اما به سبک معمول CFMoto، احتمالاً قیمت آن از موتورسیکلتهای رقیب تولیدکنندگان ژاپنی یا اروپایی کمتر خواهد بود.
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.
سی اف سی اف 800 MT-X سی اف 800 MT-X مدل 2025
source