تست رنج روور برقی در شرایط سخت / از منفی 40 درجه قطب شمال تا 50 درجه بیابان

تست رنج روور برقی در شرایط سخت / از منفی 40 درجه قطب شمال تا 50 درجه بیابان
تست رنج روور برقی در شرایط سخت / از منفی ۴۰ درجه قطب شمال تا ۵۰ درجه بیابان

نمونه های اولیه رنج روور برقی در شرایط سخت آب و هوایی از دمای منفی ۴۰ درجه قطب شمال تا ۵۰ درجه بیابان های خاورمیانه مورد تست و بررسی قرار گرفت.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، صنعت خودروسازی به سرعت به سمت خودروهای برقی حرکت می‌کند و یکی از مدل‌های مورد انتظار در این روند، رنج روور برقی است. این خودرو که توسط جگوار لندروور (JLR) توسعه داده شده، وعده می‌دهد که همانند مدل‌های بنزینی و هیبریدی رنج روور، راحتی، عملکرد و توانایی‌های آفرود را با مزایای فناوری برقی ترکیب کند. در حالی که این خودرو در حال گذراندن آزمایش‌های سخت و پیچیده است، مشخص است که JLR مصمم است تا رنج روور برقی را به سطحی از کیفیت و عملکرد برساند که از این برند انتظار می‌رود.

از اواخر ۲۰۲۳، لند روور در حال آماده‌سازی برای عرضه رسمی رنج روور برقی است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۶ وارد بازار آمریکا شود. اما قبل از اینکه این خودرو وارد جاده‌ها شود، باید آزمایش‌های مختلفی را پشت سر بگذارد تا اطمینان حاصل شود که می‌تواند در شرایط مختلف عملکرد مطلوب خود را حفظ کند. این آزمایش‌ها برای هر خودروی جدید، به‌ویژه یک خودروی برقی، اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا دماهای بالا، سرماهای شدید و محیط‌های سخت می‌توانند بر عملکرد، برد و قابلیت اطمینان خودرو تأثیر بگذارند.

آزمایش‌های در شرایط سرمای شدید

رنج روور برقی در قطب شمال
رنج روور برقی در قطب شمال

یکی از دشوارترین آزمایش‌ها برای هر خودرو، توانایی آن در مقابله با دماهای بسیار پایین است. برای رنج روور برقی، این آزمایش‌ها در نزدیکی دایره قطب شمال انجام شد، جایی که دماها می‌توانند به منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسند. آزمایش‌های سرمایی برای اطمینان از عملکرد بهینه سیستم نیروی محرکه برقی در شرایط یخ‌زده و سرد ضروری هستند. این آزمایش‌ها به مهندسان کمک می‌کند تا بفهمند که چگونه سیستم‌های باتری و الکتریکی خودرو در دماهای پایین رفتار می‌کنند، که می‌تواند موجب کاهش برد و کندی زمان شارژ در خودروهای برقی شود.

علاوه بر این، آزمایش‌ها به مهندسان این امکان را می‌دهند تا عملکرد خودرو را روی سطوحی با کشش کم، مانند دریاچه‌های یخ‌زده، ارزیابی کنند. در این شرایط، رنج روور برقی بر روی سطوح یخی که شرایط قابل پیش‌بینی و مشابهی دارند آزمایش می‌شود. این امر به مهندسان این فرصت را می‌دهد که سیستم‌های مختلفی مانند سیستم کنترل کشش را تنظیم کنند.

برخلاف سیستم‌های کنترل کشش معمولی که به سیستم ABS در خودروهای بنزینی متصل هستند، نسخه برقی رنج روور از یک ماژول برای مدیریت لغزش چرخ‌ها از طریق موتورها استفاده می‌کند. این سیستم زمان واکنش را از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به سرعت پاسخ‌دهی نزدیک به آنی کاهش می‌دهد، که برای حفظ کنترل در شرایط لغزنده بسیار مهم است.

آزمایش‌های در شرایط گرمای شدید

رنج روور برقی در بیابان
رنج روور برقی در بیابان

از طرف دیگر، دماهای بالا نیز می‌توانند چالش‌هایی برای خودروهای برقی ایجاد کنند، از جمله تأثیر بر عملکرد باتری، کارآیی انرژی و سیستم‌های مدیریت حرارت. به همین دلیل، رنج روور برقی را در بیابان‌های غرب آسیا آزمایش کرده‌اند، جایی که دماها می‌توانند به بیش از ۴۹ درجه سانتی‌گراد برسند. چنین گرمای شدیدی می‌تواند موجب تخلیه سریع‌تر باتری، افزایش دمای داخلی و کاهش طول عمر سیستم‌های برقی شود.

با این حال، رنج روور برقی با یک سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته طراحی شده که توانایی مقابله با این شرایط را دارد. این سیستم تضمین می‌کند که باتری، موتورها و حتی کابین خودرو در دماهای شدید همچنان در دمای بهینه باقی بمانند. JLR تأکید کرده است که این سیستم در دماهای بالا به‌طور ویژه‌ای فعال است تا مطمئن شود که تحویل توان از خودرو تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و تجربه رانندگی همواره صاف و قابل اعتماد باقی می‌ماند.
طراحی و فناوری

رنج روور برقی بر روی نسخه‌ای تغییر یافته از پلتفرم MLA (Modular Longitudinal Architecture) که مدل‌های بنزینی و هیبریدی رنج روور را پشتیبانی می‌کند، توسعه یافته است. این پلتفرم برای نسخه برقی بهبود یافته تا از معماری الکتریکی ۸۰۰ ولت پشتیبانی کند، که به این معنی است که این خودرو می‌تواند در ایستگاه‌های شارژ سریع DC به‌سرعت شارژ شود. این معماری امکان شارژ سریع را فراهم می‌آورد، که برای سفرهای طولانی یک ویژگی بسیار مهم است.
با وجود اینکه این خودرو برقی است، رنج روور هنوز بسیاری از ویژگی‌های طراحی و جذابیت‌های مدل‌های بنزینی خود را حفظ کرده است. از نظر ظاهری، تفاوت‌های زیادی بین این مدل و نسخه‌های بنزینی وجود ندارد. همچنین، تغییرات جزئی در زیر بدنه ممکن است برای بهبود عملکرد ایرودینامیکی خودرو صورت گیرد.

رنج روور برقی تنها آغاز حرکت JLR به سمت دنیای خودروهای برقی است. پس از عرضه این مدل، JLR قصد دارد مدل‌های برقی دیگری مانند رنج روور اسپرت برقی و جانشین برقی رنج روور ولار را به سرعت وارد بازار کند.پ

با آزمایش‌های فراوان در دماهای شدید سرد و گرم، رنج روور برقی به نظر می‌رسد که آماده است تا در بازار خودروهای برقی موفقیت بزرگی کسب کند. تلاش‌های JLR برای تضمین عملکرد این خودرو در شرایط مختلف محیطی، نشان‌دهنده تعهد این شرکت به کیفیت و نوآوری است. با ترکیب فناوری پیشرفته با ویژگی‌های آفرودی و طراحی لوکس رنج روور، رنج روور برقی احتمالاً جذابیت زیادی برای نسل جدید خریداران علاقه‌مند به محیط زیست و در عین حال طرفداران عملکرد بالا خواهد داشت. در حالی که صنعت خودروسازی به سمت الکتریکی شدن پیش می‌رود، خودروهایی مانند رنج روور برقی نمایانگر فصل جدیدی در تکامل SUVهای لوکس هستند که همزمان با پایداری، عملکرد بالا را نیز ارائه می‌دهند.

source

توسط khodrocamp.ir