بندا V-4 Cruiser 950CC مدل 2025 ؛ قدرتمندترین موتورسیکلت برند چینی

برند موتورسیکلت سازی چینی بندا با مدل های جدید خود در حال گسترش سبد محصولات خود در بازار اروپاست.
بندا (Benda) یکی از شرکتهای نوظهور موتورسیکلت چینی است که بر روی مدلهای با ظرفیت بالا (و به ویژه کروزها) تمرکز دارد و به موفقیت جهانی چشم دوخته است. اکنون این شرکت بهطور رسمی یک شعبه اروپایی تأسیس کرده و کروز جدید خود، Dark Flag 950، را با موتور V-4 خود معرفی کرده است.
شرکت Benda Moto Europe GmbH در اکتبر تأسیس شد و مقر آن در سالزبورگ اتریش است، پس از دو ماه مشاوره با کیسکا (Kiska)، برند و آژانس طراحی مرتبط با KTM (جزئی از گروه پییر موبیلیتی)، برای ایجاد استراتژی ورود به بازار همکاری خود را آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر نمایندگان فروش در چندین کشور اروپایی دارد، اما تأسیس شعبه اروپایی باید امکان پیشرفت منسجمتری برای برند را فراهم کند.
در راستای افزایش فروش بینالمللی، بندا همچنین در نظر دارد کروز Dark Flag 950 را به زودی به تولید برساند که بزرگترین موتورسیکلت این شرکت تاکنون است.

این کروز بهعنوان یک نمونه اولیه در چین در سپتامبر نمایش داده شد و اکنون در ثبتهای طراحی ظاهر شده است که احتمالاً نسخهای نزدیک به تولید از این موتورسیکلت را نشان میدهد، با تغییرات جزئی در جزییات از جمله استفاده از ترمزهای J.Juan به جای ترمزهای Brembo مدل نمایش دادهشده. به جز این تغییر و جابهجایی کلید استارت در پنل کناری جلو سمت راست، درست زیر مخزن سوخت، طراحی آن مشابه موتورسیکلت نمایش دادهشده در چین است، حتا تا کمربند چرمی که در مرکز باک سوخت قرار دارد.
این موتورسیکلت دومین دستگاه V-4 بندا است که پس از Dark Flag 500 معرفی شده است. موتور از نظر ظاهری تقریباً مشابه نسخه کوچکتر است و در ابتدا در سال ۲۰۲۱ بهعنوان یک واحد ۱۱۹۸ سیسی نمایش داده شد، که نشان میدهد امکان افزایش اندازه آن در آینده وجود دارد. از نظر عملکرد، بندا اعلام کرده است که مدل ۹۵۰ حداکثر ۱۰۰ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند و حداکثر گشتاور آن ۸۵ نیوتن متر در ۷۰۰۰ دور در دقیقه است. این مقدار بهطور قابل توجهی بیشتر از ۵۶ اسب بخار نسخه ۴۹۶ سیسی Dark Flag 500 است، اما هنوز از ۱۵۱ اسب بخار در ۹۵۰۰ دور در دقیقه که برای نسخه ۱۱۹۸ سیسی ادعا شده است، فاصله دارد و هنوز در موتورسیکلت نصب نشده است. بندا تأیید میکند که این موتورسیکلت دارای دریچه گاز الکترونیکی و اسلیپر کلاچ است.

در حالی که طراحی Dark Flag 950 شباهت خانوادگی با سایر موتورسیکلتهای سری بندا دارد، اما چندین تغییر غیرمعمول از الگوی تعیینشده توسط Dark Flag 500 دارد. به عنوان مثال، Dark Flag 500 دارای سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس و واحدهای تعلیق پنوماتیک قابل تنظیم در عقب است، در حالی که، مدل ۹۵۰ دارای چرخش سادهتر و معمولی و دو شوک در عقب است. همچنین غیرمعمول است که با وجود ظرفیت بزرگتر، این موتورسیکلت از نظر ابعادی کوچکتر از Dark Flag 500 است. ارتفاع صندلی ۰.۲ اینچ پایینتر و به ۲۷.۴ اینچ رسیده است، طول کلی نیز به میزان مشابهی کوتاهتر و به ۹۱.۵ اینچ کاهش یافته و عرض فرمان ۰.۳ اینچ باریکتر و به ۳۵.۴ اینچ رسیده است.
اگرچه هنوز خبری از برنامههای بندا برای بازار آمریکا در دست نیست، اما حمله این شرکت به اروپا قطعاً نشانهای از نیتهای جهانی آن است. همچنین این موضوع سرنخی درباره قیمتگذاری صادرات موتورسیکلتهای بندا ارائه میدهد. در آلمان، Dark Flag 500 V-4 به قیمت ۸,۹۹۹ یورو (که در زمان نگارش معادل ۹,۴۵۰ دلار آمریکاست) فروخته میشود، در حالی که، مدل بالارده فعلی، LFC700 با طراحی عجیب و غریب، که دارای شاسی آلومینیومی ریختهگری و تایر عقب ۳۰۰ میلیمتری است، به قیمت ۱۱,۹۹۹ یورو (معادل ۱۲,۶۰۰ دلار آمریکا) عرضه میشود.
بندا بندا V-4 Cruiser 950CC بندا V-4 Cruiser 950CC مدل 2025
source